Sygn. akt: KIO 2572/17
POSTANOWIENIE
z dnia 18 grudnia 2017 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Aneta Mlącka
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez
udziału stron w dniu 18 grudnia 2017 r.
w
Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 04
grudnia 2017 r. przez
Wykonawcę Asseco Poland S.A. (ul. Olchowa 14, 35-322 Rzeszów),
w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego Skarb Państwa – Główny
Inspektorat Transportu Drogowego (Al. Jerozolimskie 94, 00-807 Warszawa)
postanawia:
1. umo
rzyć postępowanie odwoławcze,
nakazać zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz Wykonawcy
Asseco Poland S.A. (ul. Olchowa 14, 35-
322 Rzeszów) kwoty 15000 zł 00 gr
(słownie: piętnaście tysięcy złotych), stanowiącej uiszczony wpis od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia –
przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu
Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący:
………………………………
Sygn. akt: KIO 2572/17
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający Skarb Państwa – Główny Inspektorat Transportu Drogowego prowadzi
pos
tępowanie w trybie przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem jest: Utrzymanie i
rozwój systemu teleinformatycznego Centralnej Ewidencji Naruszeń. Ogłoszenie o
zamówieniu ukazało się 22 listopada 2017 roku w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej
pod nr 2017/S 466289.
04 grudnia 2017 r.
Odwołujący – Asseco Poland S.A. wniósł odwołanie, w którym zarzucił
Zamawiającemu naruszenie art. 91 ust. 2a ustawy Pzp w związku z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp
poprzez ustanowienie kryteriów ceny o wadze przekraczającej 60% (Cena / Waga 45%,
Cena roboczogodziny w ramach prawa opcji / Waga: 26%), pomimo iż w opisie przedmiotu
zamówienia nie określił wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia, a także w
załączniku do protokołu nie wykazali, w jaki sposób zostały uwzględnione w opisie
przedmiotu zamówienia koszty cyklu życia.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania poprzez nakazanie Zamawiającemu
modyfikacji Ogłoszenia o zamówieniu i Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w ten
sposób, aby łącznie cenowe kryteria oceny ofert nie przekraczały wagi 60%.
15 grudnia 2017 roku
Zamawiający przed otwarciem posiedzenia i rozprawy wniósł
odpowiedź na odwołanie, w której oświadczył, że uwzględnia w całości zarzuty
przedstawione w odwołaniu.
Izba ustaliła, że żaden wykonawca nie przystąpił do postępowania odwoławczego po stronie
Zamawiającego.
W związku z powyższym postępowanie odwoławcze należało umorzyć na podstawie art. 186
ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. Jednocześnie Izba wskazuje, że powyższy
przepis zobowiązuje Zamawiającego do wykonania, powtórzenia lub unieważnienia
czynności zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu.
Wobec faktu, że uwzględnienie zarzutów nastąpiło przed otwarciem posiedzenia i rozprawy,
o
kosztach postępowania orzeczono na podstawie art. 186 ust. 6 pkt 1 ustawy Prawo
zamówień publicznych Izba orzekła o dokonaniu zwrotu Odwołującemu z rachunku Urzędu
kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.
Przewodniczący:
………………………………