KIO 2624/17
Sygn. akt: KIO 2624/17
POSTANOWIENIE
z dnia 18 grudnia 2017 roku
Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:
Przewodniczący:
Klaudia Szczytowska-Maziarz
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez
udziału stron oraz uczestników postępowania
odwoławczego w dniu 18 grudnia 2017 roku w Warszawie odwołania wniesionego do
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 11 grudnia 2017 roku przez wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – konsorcjum w składzie: FBSerwis S.A.
(lider) oraz FBSerw
is Karpatia Sp. z o.o. z siedzibą dla lidera: ul. Stawki 40,
01-040 Warszawa w
postępowaniu prowadzonym przez Gminę Skrzyszów, Skrzyszów
156 Skrzyszów
postanawia:
umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego
Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – konsorcjum
w składzie: FBSerwis S.A. (lider) oraz FBSerwis Karpatia Sp. z o.o. z siedzibą dla
lidera: ul. Stawki 40, 01-040 Warszawa kwoty 15 000
zł 00 gr (słownie: piętnaście
tysięcy złotych zero groszy), stanowiącej uiszczony wpis od odwołania.
KIO 2624/17
Stosownie do art. 198a i 198
b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.) na niniejsze postanowienie w terminie
7 dni od dnia jego doręczenia przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Tarnowie.
Przewodniczący:
………………………………
KIO 2624/17
U z a s a d n i e n i e
W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Odbiór, transport
i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu Gminy Skrzyszów z nieruchomości
zamieszkałych, ze wskazanych budynków, miejsc użyteczności publicznej w tym
przystanków autobusowych wraz z ich sprzątaniem”, prowadzonym w trybie przetargu
nieograniczonego przez Gminę Skrzyszów (dalej: „zamawiający") [ogłoszenie o zamówieniu
zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym UE z dnia 14 października 2017 roku,
nr 2017/S 1980407484 wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia –
k
onsorcjum firm w składzie: FBSerwis S.A. oraz FBSerwis Karpatia Sp. z o.o. (dalej
„odwołujący”) wnieśli odwołanie wobec czynności unieważnienia postępowania, zarzucając
zamawiającemu obrazę art. 93 ust. 1 pkt 4) ustawy z dnia z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo
zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.) [dalej „ustawa Pzp”]
w zw. z art. 7 ust. 1) tejże ustawy, poprzez unieważnienie postępowania, pomimo iż nie
zaszły przesłanki do jego dokonania z uwagi na to, iż zamawiający posiada środki na
realizację zamówienia.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania w całości oraz nakazanie
zamawiającemu:
unieważnienia decyzji o unieważnieniu postępowania,
dokonania czynności badania i oceny ofert.
Wniósł także o dopuszczenie i przeprowadzenie dowodów załączonych do odwołania
na okoliczności wymienione w jego uzasadnieniu oraz o zasądzenie na jego rzecz kosztów
postępowania według norm przepisanych, w tym kosztów zastępstwa według spisu, który
przedłożony zostanie na rozprawie.
Do postępowania odwoławczego nie przystąpił żaden wykonawca.
W dniu 15 grudnia 2017 roku, tj. przed wyznaczonym na 21 grudnia 2017 roku
terminem posiedzenia
z udziałem stron oraz uczestników postępowania odwoławczego do
Krajowej Izby Odwo
ławczej wpłynęło pismo zamawiającego, w którym zamawiający
oświadczył, iż uwzględnia w całości zarzuty zawarte w odwołaniu”, wnosząc dodatkowo
o umorzenie postepowania odwoławczego.
Wobec
uwzględnienia przez zamawiającego zarzutów odwołania oraz braku
przystępujących Krajowa Izba Odwoławcza, działając na podstawie art. 186 ust. 2 ustawy
Pzp w zw. z art. 186 ust. 1 ustawy Pzp,
postanowiła postępowanie odwoławcze umorzyć.
KIO 2624/17
Stosownie do wskazanego przepisu ustawy Pzp Izba może – w przypadku
uwzględnienia przez zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu, jeżeli
w postępowaniu odwoławczym po stronie zamawiającego nie przystąpił w terminie żaden
wykonawca
– umorzyć postępowanie na posiedzeniu niejawnym bez obecności stron oraz
uczestników postępowania.
Mając powyższe na uwadze, działając na podstawie art. 192 ust. 1 zdanie drugie
ustawy Pzp i art. 186 ust. 2 w zw. z art. 186 ust. 1 ustawy Pzp, orzeczono jak
w sentencji.
Orzekając o kosztach postępowania odwoławczego Izba uwzględniła okoliczność, iż
koszty te znoszą się wzajemnie z mocy przepisu art. 186 ust. 6 pkt 1 ustawy Pzp, orzekając
jednocześnie o konieczności zwrotu odwołującemu kwoty wpisu uiszczonego przez
odwołującego na rachunek Urzędu Zamówień Publicznych.
Przewodniczący:
………………………………………