KIO 794/17 POSTANOWIENIE dnia 9 maja 2017 r.

Stan prawny na dzień: 24.10.2017

Sygn. akt: KIO 794/17 

                                                 POSTANOWIENIE 

                                                z dnia 9 maja 2017 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie: 

Przewodniczący - członek Krajowej Izby Odwoławczej: Barbara Bettman  

Protokolant:  Sylwia Muniak 

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  niejawnym  z  udziałem  stron  w  dniu

  9  maja  2017  r.  w 

Warszawie  odwołania  wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu

kwietnia 2017 r. przez wykonawcę:  M. M. prowadzącego działalność gospodarczą pod 

firmą  H.,  (…)  w  postępowaniu  o  udzielenie  zamówienia  publicznego  prowadzonym  przez 

zamawiającego:

 M. Ł. - Z. D. i T., ul. (…) 

- wobec wycofania odwołania  

       orzeka: 

     Umarza postępowanie odwoławcze. 

        Nakazuje  zwrot  z  rachunku  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz  odwołującego:   

M.  M.  prowadzącego  działalność  gospodarczą  po  firmą  H.,  (…)  kwoty  18  000,00  zł. 

(słownie:  osiemnaście  tysięcy  złotych  zero  groszy),  tytułem  zwrotu  90% uiszczonego  wpisu 

od odwołania. 

Stosownie  do  art.  198a  ust.  1  i  198b  ust.  1  i  2  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  -  Prawo 

zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 oraz z 2016 poz. 831, 996, 1020, 1250 i 

1265)  na  niniejsze  postanowienie  -  w  terminie  7  dni  od  dnia  jego  doręczenia  -  przysługuje 

skarga  za  pośrednictwem  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  do  Sądu  Okręgowego  w 

Łodzi. 

                                                       Przewodniczący:  

..…………………….. 


Sygn. akt: KIO 794/17 

        U z a s a d n i e n i e: 

W  postępowaniu  o  udzielenie  zamówienia  publicznego,  prowadzonym  w  trybie 

przetargu  nieograniczonego,  którego  przedmiotem  są  „Naprawy  i  utrzymanie  nawierzchni 

nieulepszonych  dróg  publicznych  położonych  na  terenie  M.  Ł.  oraz  dróg  wewnętrznych 

położonych  na  terenach  zarządzanych  przez  M.  Ł.  w  latach  2017-2019”  (Dz.  Urz.  U.E.  nr 

2017/S 031-055330 z 14.02.2017r.), w dniu 24 kwietnia 2017 r. zostało wniesione w postaci 

elektronicznej  odwołanie  przez  wykonawcę:  M.  M.  prowadzącego  działalność  gospodarczą 

po  firmą  H.  z  siedzibą  w  Ł.  w  zakresie  części  2  zamówienia,  w  kopii  przekazane 

zamawiającemu w tym samym terminie.  

Wniesienie  odwołania  nastąpiło  skutkiem  powiadomienia  dnia  14  kwietnia  2017  r.  o 

dokonaniu  w  ofercie  odwołującego  poprawy  oczywistych  omyłek  rachunkowych  z 

uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek w części 2 zamówienia. 

Odwołanie dotyczy postępowania, które zostało wszczęte w dniu 14.02.2017r. i mają 

do  niego  zastosowanie  przepisy  obowiązujące  od  daty  wejścia  w  życie  ustawy  z  dnia  22 

czerwca  2016  r.  o  zmianie  ustawy  Prawo  zamówień  publicznych  oraz  niektórych  innych 

ustaw (Dz. U. z 2016 r. poz. 1020).  

Ustalona  wartość  zamówienia  przekracza  kwotę  określoną  w  przepisach  wydanych 

na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp. 

Izba  nie  stwierdziła  przesłanek  do  odrzucenia  odwołania  w  oparciu  o  art.  189  ust.  2 

ustawy Pzp.  

Odwołujący  zarzucił  zamawiającemu:  M.  Ł.  -  Z.  D.  i  T.  w  Ł.  naruszenie  przepisów 

ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 

oraz z 2016 poz. 831, 996, 1020, 1250 i 1265) zwaną „ustawą Pzp”, tj.:  

1.  art. 7 ust. 1 ustawy Pzp,  

2.  art. 87 ust. 2 pkt 1, 2 i 3 ustawy Pzp 

- poprzez następujące czynności: 

1)  nierówne  traktowanie  wykonawców  ubiegających  się  o  udzielenie  zamówienia 

publicznego,  

2)   poprawienie omyłki rachunkowej niezgodne z przepisami ustawy,  

3)   zaniechanie poprawienia omyłki rachunkowej na podstawie art. 87 ust. 2 pkt 2 ustawy,  

4)   zaniechanie poprawienia omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 1 i 3 ustawy. 

W  związku  z  powyższym  odwołujący  wnosił  o  uwzględnienie  odwołania  oraz  o  

nakazanie zamawiającemu: 


1) poprawienie omyłki zgodne z przepisami ustawy, oraz o  

2) zwrot kosztów uczestnictwa w postępowaniu odwoławczym. 

W dniu 9 maja 2017 r. przed otwarciem wyznaczonego posiedzenia Izby, odwołujący 

działając  przez  umocowanego  pełnomocnika  złożył  oświadczenie  w  postaci  elektronicznej, 

podpisane  bezpiecznym  podpisem  elektronicznym  weryfikowanym  przy  pomocy  ważnego 

kwalifikowanego  certyfikatu,  że  wycofuje  odwołanie  w  sprawie  sygn.  akt  KIO  794/17 

wniesione  przez  M.  M.  prowadzącego  działalność  gospodarczą  po  firmą  H.,  (…),  w 

postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym przez zamawiającego: M. 

Ł. - Z. D. i T., ul. (…)  

          Izba  uznała,  że  cofnięcie  odwołania  w  niniejszej  sprawie  nastąpiło  ze  skutkiem 

prawnym.  

          W  tym  stanie  rzeczy,  Izba  na  podstawie  art.  187  ust.  8  ustawy  Prawo  zamówień 

publicznych  umorzyła postępowanie odwoławcze. 

Cofniecie odwołania nastąpiło przed otwarciem rozprawy, zatem zachodziły podstawy 

do  orzeczenia  na  rzecz  odwołującego  zwrotu  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień 

Publicznych kwoty 18 000,00 zł, jako 90% uiszczonego wpisu od odwołania. 

    O umorzeniu postępowania orzeczono postanowieniem w oparciu o art. 192 ust. 1, 

zdanie 2 ustawy Pzp. 

Przewodniczący:  

   ..…………………….