Sygn. akt: KIO 809/17
POSTANOWIENIE
z dnia 5 maja 2017 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Andrzej Niwicki
po rozpoznaniu na posiedzeniu z udziałem stron dnia 5 maja 2017 r. w Warszawie
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 24 kwietnia 2017 r.
przez wykonawcę NEWAG S.A. z siedzibą w Nowym Sączu
w postępowaniu prowadzonym przez PKP Intercity S.A. z siedzibą w Warszawie
przy udziale wykonawcy Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. z siedzibą w
Bydgoszczy zgłaszającego swoje przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie
odwołującego
postanawia:
1. umarza postępowanie odwoławcze;
2. nakazuje zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz wykonawcy
NEWAG S.A. z siedzibą w Nowym Sączu kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie:
trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 ze zmianami ) na niniejsze postanowienie - w
terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący:
………………………………
Sygn. akt: KIO 809/17
Uzasadnienie
Zamawiający: „PKP Intercity" S.A. Al. Jerozolimskie 142A, 02-305 Warszawa prowadzi w
trybie przetargu nieograniczonego postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego
prowadzone pod nazwą „naprawa okresowa, na 4-tym poziomie utrzymania wraz z
modernizacją:
lokomotyw
elektrycznych
serii
EU/EP07",
nr
postępowania:
26/01/TUT/2017. Strona internetowa, na której została zamieszczona specyfikacja istotnych
warunków zamówienia:
www.intercity.pl
. Dziennik Urzędowy Wspólnot Europejskich w
którym zostało zamieszczone ogłoszenie o zamówieniu: 2017/S 072-137913. Data
ogłoszenia SIWZ: 12.04.2017 r.
Odwołujący - NEWAG S.A. z siedzibą w Nowym Sączu działając jako wykonawca,
posiadający potencjał organizacyjny i ekonomiczny, umożliwiający Wykonanie przedmiotu
zamówienia, wniósł odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu i Specyfikacji Istotnych
Warunków Zamówienia w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego .
Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie art. 7 ust 1 oraz art. 28 ust. 2 Ustawy
poprzez zaniechanie wprowadzenia jakichkolwiek ograniczeń w zakresie pod wykonawstwa,
w szczególności zaniechanie zastrzeżenia obowiązku osobistego wykonania kluczowych
części zamówienia i tym samym zezwolenie wykonawcom na powierzeniem całości
przedmiotu zamówienia podwykonawcom, co prowadzi do naruszenia uczciwej konkurencji
w postępowaniu.
Odwołujący wniósł o nakazanie Zamawiającemu zmianę treści ogłoszenia o zamówieniu I
SIWZ poprzez zobowiązanie wykonawców do osobistego wykonania kluczowych części
zamówienia.
Dnia 5 maja 2017 r., odwołujący złożył Prezesowi Krajowej Izby Odwoławczej
oświadczenie, że wobec dokonania przez zamawiającego w dniu 28 kwietnia 2017 r. zmiany
siwz, cofa odwołanie.
W związku z powyższym Izba na posiedzeniu z udziałem stron – działając na podstawie art.
187 ust. 8 oraz art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy Pzp - postanowiła umorzyć
postępowanie odwoławcze wywołane wyżej opisanym odwołaniem.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do treści
art. 187 ust. 8 zdanie drugie ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 a rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41,
poz. 238 ze zm.), z których wynika, że jeżeli cofnięcie odwołania nastąpiło przed otwarciem
rozprawy, odwołującemu zwraca się 90% wpisu.
Przewodniczący: ……………………….