KIO 992/17 POSTANOWIENIE dnia 25 maja 2017 r.

Stan prawny na dzień: 24.10.2017

Sygn. akt: KIO 992/17 

POSTANOWIENIE 

  z dnia 25 maja 2017 r.  

Krajowa Izba Odwoławcza  -   w składzie: 

Przewodniczący:      Anna Chudzik 

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym  w dniu 25 maja 2017 r. w Warszawie odwołania 

wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  18  maja  2017  r.  przez 

wykonawców  wspólnie  ubiegających  się  o  udzielenie  zamówienia: 

Impel  Cleaning  Sp. 

z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, Optima Care Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu

w postępowaniu 

prowadzonym 

przez 

Zespół 

Zakładów 

Opieki 

Zdrowotnej 

w Wadowicach

orzeka: 

1. umarza postępowanie odwoławcze; 

2.  nakazuje  zwrot  z  rachunku  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz  wykonawców 

wspólnie  ubiegających  się  o  udzielenie  zamówienia:  Impel  Cleaning  Sp.  z o.o.,  Optima 

Care  Sp.  z  o.o.  kwoty  13.500  zł  00    gr  (słownie:  trzynaście  tysięcy  pięćset  złotych  zero 

groszy) stanowiącej 90% uiszczonego wpisu. 

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  Prawo  zamówień 

publicznych  (t.j.  Dz.  U.  z  2015  r.,  poz.  2164  z  późn.  zm.)    na  niniejsze  postanowienie  – 

w terminie  7 dni  od  dnia  jego  doręczenia  –  przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  Prezesa 

Krajowej Izby Odwoławczej do 

Sądu Okręgowego w Krakowie.  

Przewodniczący:      ……………… 


Sygn. akt KIO 992/17 

U z a s a d n i e n i e 

Zamawiający  −  Zespół  Zakładów  Opieki  Zdrowotnej  w Wadowicach  −  prowadzi 

w trybie przetargu nieograniczonego postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn. 

Wykonanie  usługi  sprzątania,  czyszczenia  i  dezynfekcji  oraz  wykonywanie  czynności 

pomocniczych przy pacjencie na zlecenie personelu medycznego w ZZOZ w Wadowicach

W  dniu  18  maja  2017  r.  Konsorcjum:  Impel  Cleaning  Sp.  z o.o.,  Optima  Care  Sp. 

z o.o.  wniosło  odwołanie  wobec  wyboru  oferty  Konsorcjum  Clar  System  S.A.,  Hospital 

System  Sp.  z  o.o.,  Clar  Serwis  Sp.  z  o.o.,  Solcom  Bayard  Sp.  z  o  o.o.,  zaniechania 

wezwania  tego  Konsorcjum  do  wyjaśnienia  ceny  oferty  oraz  zaniechania  odrzucenia  tej 

oferty z uwagi na to, że zawiera rażąco niską cenę oraz jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej 

konkurencji. Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie przepisów : art. 7 ust. 1 i 3, art. 

89 ust. 1 pkt 3 i 4, art. 90 ust. 1 oraz art. 91 ust. 1 w związku z art. 90 ust. 1-4  ustawy Pzp.  

W  dniu  25  maja  2017  r.  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  wpłynęło 

oświadczenie  Odwołującego  o cofnięciu  odwołania.  Wobec  powyższego  postępowanie 

odwoławcze – zgodnie z art. 187 ust. 8 ustawy Pzp – należało umorzyć. 

O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do art. 187 ust. 8 zd. 

2  ustawy  Pzp  w  związku  z  §  5  ust.  1  pkt  3  lit.  a  rozporządzenia  Prezesa  Rady  Ministrów 

z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz 

rodzajów  kosztów  w  postępowaniu  odwoławczym  i  sposobu  ich  rozliczania  (Dz.  U.  Nr  41, 

poz. 238 z późn. zm.), nakazując zwrot na rzecz Odwołującego kwoty 13.500 zł stanowiącej 

90 % uiszczonego wpisu.  

Przewodniczący:      ………………