Sygn. akt: KIO 1009/18
POSTANOWIENIE
z dnia 5 czerwca 2018 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Jan Kuzawiński
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym be
z udziału stron w dniu 4 czerwca 2018 r.
w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
21 maja 2018 r.
przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia –
konsorcjum Izan+ Sp. z o.o.
ul. Żabiniec 46, 31-215 Kraków, Kolumna Transportu
Sanitarnego TRIOMED Sp. z o.o., ul. Diamentowa 4, 20-447 Lublin
w postępowaniu prowadzonym przez Samodzielny Publiczny Centralny Szpital Kliniczny,
ul. Banacha 1a, 02-097 Warszawa,
przy udziale wykonawc
ów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – konsorcjum
Luxury Medical Care Sp. z
o.o. Sp. k., ul. Słomińskiego 17 lok. 47, 00-195 Warszawa, A.
Ś., ul. Dobrodzieja 10B, 02-998 Warszawa, zgłaszających przystąpienie do postępowania
odwoławczego po stronie Zamawiającego,
postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. doko
nać zwrotu kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero
groszy)
z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia – konsorcjum Izan+ Sp. z o.o. ul. Żabiniec 46,
31-215 Kr
aków, Kolumna Transportu Sanitarnego TRIOMED Sp. z o.o., ul. Diamentowa
4, 20-447 Lublin,
stanowiącej 90% uiszczonego od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (tekst jednolity Dz.U. 2017 poz. 1579) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący:
..…………………..
Sygn. akt: KIO 1009/18
U z a s a d n i e n i e
Z
amawiający - Samodzielny Publiczny Centralny Szpital Kliniczny, ul. Banacha 1a,
02-097 Warszawa, prowadzi
postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie
przet
argu nieograniczonego pod nazwą „Usługi transportu sanitarnego dla SP CSK – 2
pakiety”. Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej pod nr 2018/S 041-089750 w dniu 28.02.2018 r.
Postępowanie prowadzone jest
z zastosowaniem przepisów właściwych dla zamówień o wartości powyżej kwot określonych
w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień publicznych (t.j.
Dz.U. 2017 poz. 1579
) zwanej dalej „Pzp”.
W dniu 21 maja 2018 r. wykonawcy
wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia – konsorcjum Izan+ Sp. z o.o. ul. Żabiniec 46, 31-215 Kraków, Kolumna
Transportu Sanitarnego TRIOMED Sp. z o.o., ul. Diamentowa 4, 20-447 Lublin wni
eśli
odwołanie od wyboru oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia – konsorcjum Luxury Medical Care Sp. z o.o. Sp. k., ul. Słomińskiego 17 lok. 47,
00-195 Warszawa, A.
Ś., ul. Dobrodzieja 10B, 02-998 Warszawa jako oferty
najkorzystniejszej i zaniechania odrzucenia tej oferty w zakresie pakietu nr 1 oraz
wykluczenia ww. konsorcjum z postępowania z uwagi na przedstawienie informacji, które
wprowadziły Zamawiającego w błąd i miały wpływ na decyzje podejmowane przez
Zamawiającego w postępowaniu.
Wpis od odwołania został wniesiony w wysokości 15 000,00 zł.
Odwołujący, w dniu 4 czerwca 2018 roku, przed otwarciem rozprawy przed Krajową
Izbą Odwoławczą, której termin wyznaczony został na dzień 5 czerwca 2018 r., wniósł pismo
zawierające oświadczenie, iż wycofuje wniesione odwołanie.
Izba wskazuje, iż Odwołujący jest gospodarzem postępowania odwoławczego
i złożenie przez niego oświadczenia o cofnięciu odwołania odnosi daleko idące skutki
w postaci obowiązku zniesienia tegoż postępowania. Zatem Krajowa Izba Odwoławcza
zobligowana jest na podstawie art. 187 ust. 8 zdanie drugie ustawy Pzp do umorzenia
postępowania odwoławczego i wydania w tym przedmiocie postanowienia.
Orzekając o kosztach postępowania odwoławczego Krajowa Izba Odwoławcza
uwzględniła okoliczność, iż w przypadku cofnięcia odwołania przez Odwołującego przed
otwarciem rozprawy odwołującemu zwraca się 90% wpisu na mocy przepisu art. 187 ust. 8
zdanie drugie ustawy z dnia 29 stycznia
2004 r. Prawa zamówień publicznych, orzekając
w tym zakresie o konieczności zwrotu kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy
pięćset złotych zero groszy) z wpisu uiszczonego przez Odwołującego na rachunek Urzędu
Zamówień Publicznych.
Izba orzekła o kosztach postępowania odwoławczego, stosownie do art. 187 ust. 8
Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010
r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238 ze zm.).
P
rzewodniczący: ………………………