Sygn. akt: KIO 1198/18
POSTANOWIENIE
PREZESA KRAJOWEJ IZBY ODWOŁAWCZEJ
z dnia 27 czerwca 2018 r.
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej na podstawie art. 187 ust. 6 ustawy z dnia 29 stycznia
2004 r. -
Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579
z późn. zm.) wobec
nieusunięcia
braków
formalnych
odwołania
wniesionego
przez
DGP
Clean
Partner Sp. z o. o.,
ul. Najświętszej Marii Panny 5e, 59-220 Legnica w postępowaniu
prowadzonym przez
zamawiającego, którym jest Gmina Wrocław – Urząd Miejski
Wrocławia, pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław
postanawia:
zwraca wniesione odwołanie,
nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
DGP Clean Partner Sp. z o. o., ul. Najświętszej Marii Panny 5e, 59-220 Legnica, kwoty
zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy).
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień publicznych
(t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579
z późn. zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie
7 dni od
dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego we Wrocławiu.
Sygn. akt: KIO 1198/18
U z a s a d n i e n i e
W dniu 18 czerwca 2018 r.
wpłynęło do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie
DGP Clean Partner Sp. z o. o. w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
na
usługę sprzątania pomieszczeń, posesji, terenów zieleni i parkingów oraz obsługa
spotkań i narad wraz z bieżącym serwisem porządkowym w obiektach Urzędu
Miejskiego Wrocławia i nadzorem lokali użytkowy.
Do odwołania nie dołączono dokumentów potwierdzających umocowanie osoby podpisującej
odwołanie do reprezentowania odwołującego.
Pismem z dnia 19 czerwca 2018 r. na podstawie art. 187 ust.
3 ustawy Prawo zamówień
p
ublicznych wezwano odwołującego pod rygorem zwrotu odwołania do złożenia w terminie
dni od dnia doręczenia wezwania dokumentów potwierdzających umocowanie osoby
podpisującej odwołanie do reprezentowania odwołującego.
Odwołujący nie przedłożył wymaganych dokumentów, w wyznaczonym terminie.
Mając na uwadze powyższe okoliczności faktyczne należy zauważyć, co następuje.
Zgodnie z przepisem art. 187 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych odwołanie podlega
rozpoznaniu, jeżeli nie zawiera braków formalnych oraz uiszczono wpis. Stosownie
zaś do § 9 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 marca 2010 r. w sprawie
reg
ulaminu postępowania przy rozpoznawaniu odwołań (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 964
z późn. zm.), w przypadku gdy odwołanie zawiera braki formalne, w szczególności z zakresu,
o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 5-8, bądź nie zawiera dokumentów, o których mowa
w
§ 4 ust. 2 rozporządzenia, Prezes Izby wzywa odwołującego do usunięcia braków
formalnych odwołania w terminie 3 dni pod rygorem zwrotu odwołania. Nieusunięcie braków
formalnych odwołania skutkuje – zgodnie z treścią art. 187 ust. 6 ustawy Prawo zamówień
publicznych
– zwrotem wniesionego odwołania w drodze postanowienia Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej. Odwołanie zwrócone nie wywołuje żadnych skutków, jakie ustawa wiąże
z wniesieniem odwołania do Prezesa Izby.
W związku z powyższym, postanawiam jak na wstępie.