KIO 147/18 POSTANOWIENIE dnia 9 luty 2018 r.

Stan prawny na dzień: 20.04.2018

Sygn. akt KIO 147/18 

POSTANOWIENIE 

z dnia 9 luty 2018 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:  

Przewodniczący:  Anna Kuszel – Kowalczyk 

Protokolant: 

Rafał Komoń 

wobec cofnięcia w dniu 7 lutego 2018 r. przed otwarciem rozprawy odwołania wniesionego 

do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 

26 stycznia 2018 r

przez wykonawcę Impel 

Facility  Services  Sp.  z  o.o.,  ul.  Ślężna  118,  53-111  Wrocław  w  postępowaniu 

prowadzonym  przez  zamawiającego  Skarb  Państwa  –  Ministerstwo Obrony  Narodowej, 

al. Nie

podległości 218, (00-911) Warszawa, 

postanawia: 

1)   umarza 

postępowanie odwoławcze;  

2)   nakazuje 

zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz 

wykonawcy 

Impel  Facility  Services  Sp.  z  o.o.,  ul.  Ślężna  118,  53-111  Wrocław 

 kwoty  13  500  z

ł  00  gr  (słownie:  trzynaście  tysięcy  pięćset  złotych  zero  groszy), 

sta

nowiącej 90% uiszczonego wpisu;  


Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r. 

–  Prawo  zamówień 

publicznych  (Dz.  U.  z  2017  r.  poz.  1579)  na  niniejsze  postanowienie 

–  w  terminie  7  dni  

od  dnia  jego  doręczenia  –  przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  Prezesa  Krajowej  Izby 

Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie

Przewodniczący:   ………………………………  

……………………………… 

………………………………


Sygn. akt: KIO 147/18 

U z a s a d n i e n i e 

Ogłoszenie  o  zamówieniu  zostało  opublikowane  w  Dzienniku  Urzędowym  Unii  Europejskiej  

z 16 stycznia 2018 r. pod numerem 2018/S 010-018304.  

Postępowanie  jest  prowadzone  zgodnie  z  przepisami  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  – 

Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej w skrócie ustawą Pzp.  

W dniu 26 stycznia 2018 r. wykonawca 

Impel Facility Services Sp. z o.o., ul. Ślężna 118, 

111  Wrocław  (dalej  „Odwołujący”)  złożył,  odwołanie  wobec  treści  ogłoszenia  o 

zamówieniu  oraz  postanowień  specyfikacji  istotnych  warunków  zamówienia  w 

postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego 

pn.  „Wykonywanie  usług  sprzątania  i  utrzymania  w  czystości  pomieszczeń  oraz  terenu 

zewnętrznego  (powierzchnia  zewnętrzna  utwardzona  oraz  pielęgnacja  i  utrzymanie 

terenów  zieleni)  w  kompleksach  urzędu  MON  przy  Al.  Niepodległości  2018,  ul. 

Rakowieckiej  4a  oraz  ul.  Klonowej  1,2  i  6  w  Warszawie  ”  (znak  sprawy:  59/ZF/17)  -  w 

zakresie Części nr II i Części nr III. 

Odwołujący skutecznie wycofał odwołanie przed otwarciem rozprawy, w dniu 7 lutego 2018 r. 

W  tej  sytuacji 

Izba  stwierdziła,  że  zachodzą  przesłanki  umożliwiające  umorzenie 

postępowania,  zgodnie  z  unormowaniem  art.  187  ust.  8  zdanie  drugie  ustawy  Pzp,  wobec 

czego  Od

wołującemu  zwraca  się  90%  wpisu  uiszczonego  na  rachunek  Urzędu  Zamówień 

Publicznych,  czyli  wycofującemu  odwołanie  zwraca  się  kwotę  13  500  zł  00  gr  (słownie: 

trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy). 

O  kosztach  postępowania  odwoławczego  orzeczono  na  podstawie  art.  192  ust.  9  i  10  

w zw. z art. 187 ust. 8 zdanie drugie ustawy 

Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia 

Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania 

wpisu  od  odwołania  oraz  rodzajów  kosztów  w  postępowaniu  odwoławczym  i  sposobu  

ich rozliczania (Dz. U. poz. 238 oraz z 2017 r. poz. 47).  

Przewodniczący:   ………………………………