KIO 608/18 POSTANOWIENIE dnia 9 kwietnia 2018 r.

Stan prawny na dzień: 09.07.2018

Sygn. akt KIO 608/18 

POSTANOWIENIE 

z dnia 9 kwietnia 2018 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:  

Przewodniczący:   Ernest Klauziński  

Ewa Kisiel 

Marek Koleśnikow 

wobec  cofnięcia  9  kwietnia  2018  r.  przed  otwarciem  rozprawy  odwołania  wniesionego  

do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  29  marca  2018  r.  przez  wykonawców 

wspólnie  ubiegających  się  o  udzielenie  zamówienia:  RDF  Sp.  z  o.o.,  Zarządca  masy 

sanacyjnej  MPK  Pure  Home  Sp.  z  o.o.  Sp.k.  w  restrukturyzacji, 

ul.  Kołobrzeska  5,  07-401 

Ostrołęka  w  postępowaniu  prowadzonym  przez  zamawiającego  –  Gmina  Ostrołęka,  Plac 

Gen. J. Bema 1, 07-

410 Ostrołęka 

postanawia: 

1)   umarza 

postępowanie odwoławcze;  

2)   nakazuje 

zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz 

wykonawców  wspólnie  ubiegających  się  o  udzielenie  zamówienia:  RDF  Sp.  z  o.o., 

Zarządca  masy  sanacyjnej  MPK  Pure  Home  Sp.  z  o.o.  Sp.k.  w  restrukturyzacji,  

ul. Kołobrzeska 5, 07-401 Ostrołęka kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy 

pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu. 


Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r. 

–  Prawo  zamówień 

publicznych  (t.j.  Dz.U.  z  2017  r.  poz.  1579)  na  niniejsze  postanowienie 

–  w  terminie  

7 dni 

od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby 

Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Ostrołęce. 

Przewodniczący:   ……………………………… 

……………………………… 

………………………………  


Sygn. akt: KIO 608/18 

Uzasadnienie 

Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy przy udzieleniu zamówienia w trybie „z wolnej ręki” 

na  podst.  art.  67  ust.  1  pkt  12  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r. 

–  Prawo  zamówień 

publicznych  (t.j.  Dz.U.  z  2017  r.  poz.  1579,  dalej  Pzp) 

zostało  opublikowane  w  dniu  

19  marca  2018  r.  na  stronie  internetowej  Biuletyn  Informacji  Publicznej 

Urzędu  Miasta 

Ostrołęki.  

Izba ustaliła, że w dniu 29 marca 2018 r. wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie 

zamówienia:  RDF  Sp.  z  o.o.,  Zarządca masy  sanacyjnej  MPK  Pure  Home  Sp.  z  o.o.  Sp.k.  

w  restrukturyzacji  z  siedzibą  w  Ostrołęce  (dalej:  Odwołujący)  złożyli  odwołanie  

w  postępowaniu  o  udzielenie  zamówienia  publicznego  na  wykonanie  usług  polegających  

na  odbiorze  odpadów  komunalnych  od  właścicieli  nieruchomości  zamieszkałych  na  terenie 

miasta Ostrołęki (GKOS.7021.7.27.2018).  

Odwołujący  skutecznie  wycofał  odwołanie  przed  otwarciem  rozprawy,  w  dniu  9  kwietnia  

2018  r.  W  tej  sytuacji 

Izba  stwierdziła,  że  zachodzą  przesłanki  umożliwiające  umorzenie 

postępowania,  zgodnie  z  unormowaniem  art.  187  ust.  8  zdanie  drugie  Pzp,  wobec  czego 

odwołującemu  zwraca  się  90%  wpisu  uiszczonego  na  rachunek  Urzędu  Zamówień 

Publicznych,  czyli  wycofującemu  odwołanie  zwraca  się  kwotę  13  500  zł  00  gr  (słownie: 

trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy). 

O  kosztach  postępowania  odwoławczego  orzeczono  na  podstawie  art.  192  ust.  9  i  10  

w zw. z art. 187 ust. 8 zdanie drugie Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa 

Rady  Ministrów  z  dnia  15  marca  2010  r.  w  sprawie  wysokości  i sposobu  pobierania  wpisu  

od  odwołania  oraz  rodzajów  kosztów  w  postępowaniu  odwoławczym  i  sposobu  

ich rozliczania (Dz. U. poz. 238 oraz z 2017 r. poz. 47).  

Przew

odniczący:   ……………………………… 

……………………………… 

………………………………