Sygn. akt: KIO 818/18
POSTANOWIENIE
z dnia 10 maja 2018 r.
Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:
Przewodniczący: Monika Szymanowska
Członkowie:
Klaudia Szczytowska - Maziarz
Ryszard Tetzlaff
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym be
z udziału stron oraz uczestników postępowania
odwoławczego w dniu 10 maja 2018 r. w Warszawie odwołania wniesionego do
Prezesa Kr
ajowej Izby Odwoławczej w dniu 27 kwietnia 2018 r. przez wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Ratownik M. W. Sp. J. z siedzibą w
Jabłonnej, ul. Konwaliowa 24, 05 – 110 Jabłonna, Auto – Form Distribution Sp. z o.o. z
siedzibą w Mysłowicach, ul. Kolejowa 2a, 41 – 400 Mysłowice i Paramedica Polska Sp. z o.o.
Sp. K. z siedzibą w Warszawie, ul. Żołny 11, 02 – 815 Warszawa, w postępowaniu
prowadzonym przez
zamawiającego Skarb Państwa – Wojskowy Ośrodek Farmacji
i Techniki Medycznej, ul. Wojska Polskiego 57, 05-
430 Celestynów
postanawia:
umorzyć postępowanie odwoławcze,
nakazuje zwrot z rachu
nku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawc
ów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Ratownik M. W.
Sp. J., ul. Konwaliowa 24, 05
– 110 Jabłonna, Auto – Form Distribution Sp. z o.o.,
ul. Kolejowa 2a, 41
– 400 Mysłowice i Paramedica Polska Sp. z o.o. Sp. K. ul. Żołny
– 815 Warszawa, kwoty 15 000 zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero
groszy), uiszczonej przez powyższych tytułem wpisu od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 ze zm.) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego Warszawa-Praga w Warszawie.
Przewodniczący
………………………………………………..
Członkowie
………………………………………………..
………………………………………………..
Uzasadnienie
do postanowienia z dnia 10 maja 2018 r. w sprawie o sygn. akt KIO 818/18
Zamawiający Skarb Państwa – Wojskowy Ośrodek Farmacji i Techniki Medycznej,
prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Dostawa samochodów
sanitarnych
noszowych",
o
numerze
nadanym
przez
zamawiającego
WOFiTM/19/2017/UR-1/2018,
o ogłoszeniu o zamówieniu publicznym opublikowanym
w Dzienniku
Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 3 czerwca 2017 r. pod numerem 2017/S
106 - 211978, zwane
dalej jako „postępowanie”.
Izba ustaliła, że postępowanie posiada wartość powyżej kwot określonych
w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 ze zm.), dalej jako „p.z.p.”
W dniu 27 kwietnia 2018
r. odwołanie wobec treści zaproszenia do składania ofert
w
zamówieniu realizacyjnym do umowy ramowej wnieśli wykonawcy wspólnie ubiegających
się o udzielenie zamówienia Ratownik M. W. Sp. J. z siedzibą w Jabłonnej,
ul. Konwaliowa 24, 05
– 110 Jabłonna, Auto – Form Distribution Sp. z o.o. z siedzibą
w
Mysłowicach, ul. Kolejowa 2a, 41 – 400 Mysłowice i Paramedica Polska Sp. z o.o. Sp. K.
z
siedzibą w Warszawie, ul. Żołny 11, 02 – 815 Warszawa, dalej zwani jako „odwołujący”.
W
odwołaniu postawiono zamawiającemu następujące zarzuty naruszenia:
art. 101a ust. 3 w zw. z art. 7 ust. 1 i art. 29 ust. 2 p.z.p. poprzez dokonanie
w z
aproszeniu istotnych zmian warunków zamówienia określonych w umowie
ramowej, pomimo tego, że zamawiający nie jest uprawniony do ich dokonania oraz
w
sposób, który utrudnia uczciwą konkurencję;
art. 101a ust. 9 pkt 1 p.z.p. poprzez zast
osowanie innych warunków realizacji
zamówienia w stosunku do warunków realizacji zamówienia zastosowanych przy
zawarciu umowy ramowej.
Wobec powyższego odwołujący wniósł o nakazanie zamawiającemu dokonania
zmiany zaskarżonych odwołaniem postanowień zaproszenia, zgodnie z żądaniami zawartymi
w treści odwołania oraz zasądzenie kosztów postępowania odwoławczego.
W dniu 9 maja 2018 r.
do Izby wpłynęła odpowiedź zamawiającego na odwołanie
zawierająca oświadczenie o uwzględnieniu odwołania w całości. Przedmiotowe
oświadczenie złożył Komendant Wojskowego Ośrodka Farmacji i Techniki Medycznej, osoba
właściwie umocowana do reprezentacji zamawiającego, zgodnie z dokumentami
przedłożonymi do odpowiedzi na odwołanie.
Izba
ustaliła i zważyła, co następuje:
Zgodnie z ar
t. 186 ust. 2 p.z.p. „W przypadku uwzględnienia przez zamawiającego
w
całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu Izba może umorzyć postępowanie na
posiedzeniu niejawnym bez obecności stron oraz uczestników postępowania odwoławczego,
którzy przystąpili do postępowania po stronie wykonawcy, pod warunkiem że
w
postępowaniu odwoławczym po stronie zamawiającego nie przystąpił w terminie żaden
wykonawca. W takim przypadku z
amawiający wykonuje, powtarza lub unieważnia czynności
w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu.”
Przenosząc powyższe unormowanie na grunt postępowania zainicjowanego
odwołaniem należy uznać, że zamawiający w piśmie z 9 maja 2018 r. w sposób niebudzący
wątpliwości wyraził wolę uwzględnienia zarzutów przedstawionych w odwołaniu, zaś wobec
braku zgłoszenia przystąpienia po stronie zamawiającego, w wywiedzionym stanie
faktycznym i prawnym,
Izba stwierdziła spełnienie przesłanek opisanych w dyspozycji
art. 186 ust. 2
p.z.p. i zobligowana była postępowanie umorzyć, w związku z czym orzeczono
jak w sentencji.
Orzekając o kosztach postępowania odwoławczego, Krajowa Izba Odwoławcza
uwzględniła okoliczność, iż uwzględnienie odwołania miało miejsce przed otwarciem
posiedzenia
, zatem koszty te znoszą się wzajemnie na mocy przepisu art. 186 ust. 6 pkt
p.z.p. Jednocześnie Izba nakazała dokonanie na rzecz odwołującego zwrotu kwoty
uiszczonego wpisu, z rachunku
Urzędu Zamówień Publicznych, stosownie do § 5 ust. 1 pkt
1 lit. a)
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 roku w sprawie
wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238 ze zm.).
Przewodniczący
………………………………………………..
Członkowie
………………………………………………..
………………………………………………..