KIO 1914/19 POSTANOWIENIE 07 października 2019 roku

Stan prawny na dzień: 29.11.2019

Sygn. akt KIO 1914/19 

POSTANOWIENIE 

07 października 2019 roku 

Krajowa Izba Odwoławcza   -   w składzie: 

Przewodniczący:      Emil Kawa 

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 

07 października 2019 roku w Warszawie, 

odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 27 września 2019 r. 

przez  wykonawcę  PreZero  Service  Centrum  Sp.  z  o.o.  ul.  Łąkoszyńska  127,  99-300 

Kutno 

w postępowaniu prowadzonym przez  Gmina Otwock ul.  Armii Krajowej 5 05-400 

Otwock 

postanawia: 

1. umorzyć postępowanie odwoławcze, 

2.  nakazuje  zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz 

odwołującego wykonawcy PreZero Service Centrum Sp. z o.o. ul. Łąkoszyńska 127, 99-300 

Kutno 

kwotę  15  000,00  (słownie:  piętnaście  tysięcy)  złotych,  tytułem  zwrotu  kwoty 

uiszczonego wpisu od odwołania 

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  - 

Prawo  zamówień 

publicznych  

(tj. Dz. U z dnia 27 września 2019 r. poz. 1843  )  na niniejsze postanowienie - 

w  terminie  7  dni  od  dnia  jego  doręczenia  -  przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  Prezesa 

Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego  w Warszawie. 

Przewodniczący      ……………….. 


Sygn. akt KIO  1914/19 

                                                    UZASADNIENIE 

Zamawiający,  Gmina  Otwock,  prowadzi  postępowanie  o  udzielenie  zamówienia 

publicznego 

w  trybie  przetargu  nieograniczonego  o  wartości  zamówienia  powyżej  kwot 

określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy  z dnia 29 stycznia 

2004  r.  ustawy  Pzp,  na 

„Odbieranie  odpadów  komunalnych  z  nieruchomości,  na  których 

zamieszkują  mieszkańcy,  położonych  na  terenie  miasta  Otwocka  oraz  ich  transport  do 

Regionalnej Instalacji Przetwarzana 

Odpadów Komunalnych", nr sprawy: WZP.271.61.2019 

Ogłoszenie  o  zamówieniu  zostało  opublikowane  w  Dzienniku  Urzędowym  Unii 

Europejskiej pod numerem 2019/S 170-415705. 

Odwołujący  zarzucił  zamawiającemu  naruszenie  ustawy  Pzp  poprzez  dokonanie 

niewłaściwego  opisu  postanowień  specyfikacji  istotnych  warunków  zamówienia,  czym 

zdaniem odwołującego naruszył przepisy art. 29 ust.1 i 2, art. 7 ust 1 Pzp  w zw. z art. 6d ust. 

4  pkt  5  ustawy  z  dnia  13  września  1996  r.  o  utrzymaniu  czystości  i  porządku  w  gminach 

(Dz.U. z 2018 r. poz. 1454 ze zm., dalej również jako „u.c.p.g.”) oraz w zw. z art. 6f ust. 1a 

pkt 5 u.c.p.g, a także naruszenie art. 6f ust. 3 u.c.p.g. 

W dniu 

07 października 2019 roku do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęła 

odpowiedź  zamawiającego  na  zarzuty  podniesione  w  odwołaniu  w  której  oświadczył,  że 

uwzględnia w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu i wnosi o umorzenie postępowania 

o

dwoławczego.   

Do  postepowania  odwoławczego  po  stronie  zamawiającego  nie  przystąpił  żaden 

wykonawca.  

Wobec powyższego biorąc pod uwagę oświadczenie zamawiającego o uwzględnieniu 

zarzutów odwołania w całości Izba uznała, że spór wywołany pomiędzy stronami wniesionym 

odwołaniem  wygasł  i  tym  samym  zasadnym  jest  umorzenie przedmiotowego postępowania 

odwoławczego.  

Dla  wywarcia  skutku  procesowego  w  postaci  umorzenia  postępowania 

odwoławczego, konieczne jest uwzględnienie przez zamawiającego zarzutów podniesionych 

w  odwołaniu.  Dalsze  czynności,  jakie  zamawiający  podejmie  w  związku  z  ponowną  oceną 

zasadności  postawionych  wymagań  mogących  przełożyć  się  na  uwzględnienie 

podniesionych  zarzutów,  pozostają  bez  znaczenia  dla  ustalenia  przesłanki  do  umorzenia 

postępowania odwoławczego. 

Orzekając  o  kosztach  postępowania  odwoławczego,  Krajowa  Izba  Odwoławcza      z 

mocy  przepisu  art.  186  ust.  6  pkt  2b  ustawy  Prawo  zamówień  publicznych  uznała,  że  w 

sytuacji  uwzględnienia  przez  zamawiającego  zarzutów  odwołania  w  całości  koszty 

postepowania znoszą się wzajemnie.  


Równocześnie  Izba  orzekła  o  konieczności  zwrotu  całości  kwoty  wpisu  uiszczonego  przez 

odwołującego  z  rachunku  Urzędu  Zamówień  Publicznych,  stosownie  do  §  5  ust.  1  pkt  1a 

rozporządzenia  Prezesa  Rady  Ministrów  z  dnia  15  marca  2010r.  w  sprawie  wysokości  i 

sposobu  pobierania  wpisu  od  odwołania  oraz  rodzajów  kosztów  w  postępowaniu 

odwoławczym i sposobu ich rozliczania (tj. Dz. U. z 22 maja 2018r. poz. 972 .). 

Przewodniczący      ………………..