Sygn. akt: KIO 200/19
POSTANOWIENIE
z dnia 15 lutego 2019 r.
Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:
Przewodniczący: Anna Packo
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym
bez udziału stron w dniu 15 lutego 2019 r.,
w Warszawie, odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
4 lutego 2019
r. przez wykonawcę
mpTechnology sp
ółkę z ograniczoną odpowiedzialnością
ul. Portowa 13B, 76-
200 Słupsk
w postępowaniu prowadzonym przez
Gminę Andrychów, Rynek 15, 34-120 Andrychów
postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazać Urzędowi Zamówień Publicznych zwrot z rachunku Urzędu Zamówień
Publicznych na rzecz mpTechnology sp
ółki z ograniczoną odpowiedzialnością kwoty
000,00 złotych (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych) stanowiącej uiszczony wpis.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
– Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2018, poz. 1986
z późn. zm.) na niniejsze postanowienie
– w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Słupsku.
Przewodniczący: ……………….………
Sygn. akt: KIO 200/19
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający – Gmina Andrychów prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia
publicznego na
rozbudowę i modernizację infrastruktury przystankowej wraz z systemem
dynamicznej informacji p
rzystankowej w Gminie Andrychów w ramach realizowanego
działania Rozbudowa i modernizacja infrastruktury przystankowej wraz z systemem
dynamicznej informacji przystankowej i systemem monitoringu wizyjnego w Gminie
Andrychów, wchodzącego w zakres projektu Rozbudowa i modernizacja infrastruktury
techniczno-komunikacyjnej lokalnego transportu publicznego w Andrychowie wraz
z zakupem taboru autobusowego, na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo
zamówień publicznych.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane 23 stycznia 2019 r. w Dzienniku Urzędowym
Unii Europejskiej pod numerem 2019/S 016-033049.
Wartość zamówienia jest większa niż
kwoty określone na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych.
O
dwołujący – mpTechnology Sp. z o.o. wniósł odwołanie wobec czynności Zamawiającego,
polegających na zaniechaniu opisania przedmiotu zamówienia w sposób jednoznaczny,
zrozumiały i wyczerpujący, uwzględniający wszystkie okoliczności wymagane dla należytego
sporządzenia oferty oraz zaniechaniu opisu przedmiotu zamówienia w sposób
nieut
rudniający uczciwej konkurencji, przez co Zamawiający dopuścił się naruszenia:
1. art. 7 ust. 1
w związku z art. 29 ust. 1 i 2 oraz art. 31 ust. 1, 2 i 3 ustawy Prawo zamówień
publicznych
oraz w związku z § 19 pkt 4 lit. g) oraz i) rozporządzenia Ministra Infrastruktury
z dnia
2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji
projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz
programu funkcjonalno-
użytkowego poprzez błędne przyjęcie, że Zamawiający nie jest
zobowiązany do jednoznacznego i wyczerpującego opisu przedmiotu zamówienia,
uwzględniającego wszystkie wymagania i okoliczności mogące mieć wpływ na sporządzenie
oferty, a co za tym idzie,
nie jest zobowiązany do uwzględnienia w specyfikacji istotnych
warunków zamówienia jednoznacznej, spójnej i wyczerpującej (kompletnej) dokumentacji,
umożliwiającej poleganie wyłącznie na programie funkcjonalno-użytkowym.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania w całości oraz nakazanie Zamawiającemu:
dokonania modyfikacji treści ogłoszenia oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia
w sposób wskazany w uzasadnieniu odwołania, a następnie niezwłocznego przekazania
wszystkim w
ykonawcom, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia,
dokonanej zmiany ogłoszenia oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia, oraz
nakazanie zamieszczenia zmiany
internetowej, na której specyfikacja istotnych warunków zamówienia jest udostępniana,
przedłużenia terminu składania ofert o czas niezbędny na wprowadzenie określenia
przedm
iotu zamówienia oraz oszacowania jego wartości, tj. o co najmniej 15 dni, zgodnie z
art. 12a ust. 2 pkt 1
ustawy Prawo zamówień publicznych,
3. dokonania zmiany
ogłoszenia o zamówieniu opublikowanego w Dzienniku Urzędowym
Un
ii Europejskiej oraz treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie terminu
składania ofert.
Zgodnie z oświadczeniem Zamawiającego informacje o wniesieniu odwołania oraz kopię
odwołania przekazał on wykonawcom 5 lutego 2019 r.
Do dnia wydania pos
tanowienia nie zgłoszono przystąpień do postępowania odwoławczego.
Pismem z 14 lutego 2019 r. Z
amawiający oświadczył, że uwzględnia zarzuty odwołania
w całości i wniósł o umorzenie postępowania odwoławczego.
Izba uznała, że Zamawiający uwzględnił zarzuty przedstawione w odwołaniu przed
otwarciem posiedzenia, a
jako że nie zgłoszono przystąpień po stronie Zamawiającego,
stwierdziła, iż zachodzą przesłanki umożliwiające umorzenie postępowania odwoławczego
i, zgodnie z przepisem art. 186 ust. 2 ustaw
y Prawo zamówień publicznych, orzekła jak
w sentencji.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono na podstawie art. 186 ust. 6 ustawy
Prawo zamówień publicznych oraz § 5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 15 marca 2010 r. w s
prawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania
(t.j. Dz. U.
z 2018 r., poz. 972)
Przewodniczący: ……………….………