Sygn. akt KIO 2085/19
POSTANOWIENIE
z
24 października 2019 roku
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Emil Kawa
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu
24 października 2019 roku w Warszawie,
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 16 października 2019
r. przez wykonawcę; Sinmed Sp. z o.o. ul. Graniczna 32B, 44-178 Przyszowice
w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Szpital Uniwersytecki nr 2 im. dr J.
Biziela ul. Ujejskiego 75, 85-168 Bydgoszcz
postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
odwołującego wykonawcy Sinmed Sp. z o.o. ul. Graniczna 32B 44-178 Przyszowice kwotę
15 000,00 (słownie: piętnaście tysięcy) złotych, tytułem zwrotu kwoty uiszczonego wpisu od
odwołania
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni
od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Bydgoszczy.
Przewodniczący ………………..
Sygn. akt KIO 2085/19
UZASADNIENIE
Zamawiający, Szpital Uniwersytecki nr 2 im. dr J. Biziela ul. Ujejskiego 75, 85-168 w
Bydgoszczy
prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie
przetargu nieograniczonego o wartości zamówienia powyżej kwot określonych w przepisach
wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. ustawy Pzp, na
dostawę sprzętu medycznego jednorazowe i wielorazowego użytku oraz innych materiałów
medycznych -
numer postępowania NZZ/55/P/19
Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie art. 29 ust. 2 w związku z art. 7 ust.
1 ustawy Pzp, w związku z podjęciem przez Zamawiającego w ramach w/w postępowania,
czynności do których nie był on uprawiony w świetle przepisów ustawy Pzp tj. opisując w
sposób zbyt rygorystyczny, w stosunku do swoich zobiektywizowanych potrzeb, wymagania
techniczne (dokładna ilość płynu do płukania jamy ustnej, skład płynów, ilość otworów
ssących w szczoteczce, sposób pakowania ) odnoszące się do przedmiotu zamówienia
(zestawy do toalety jamy ustnej).
Podniósł, że wymagania te dyskryminują w sposób
nieuzasadniony i subiektywny produkt dystrybu
owany przez Sinmed Sp. z o.o., preferuje zaś
produkt firmy Sagę Products.
W dniu 2
2 października 2019 roku do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęła
odpowiedź zamawiającego na zarzuty podniesione w odwołaniu w której oświadczył, że
uwzględnia w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu i dokonał już zmiany postanowień
SIWZ w zakresie kwestionowanym przez odwołującego.
Do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego nie przystąpił żaden
wykonawca.
Wobec powyższego biorąc pod uwagę oświadczenie zamawiającego o uwzględnieniu
zarzutów odwołania w całości Izba uznała, że spór wywołany pomiędzy stronami wniesionym
odwołaniem wygasł i tym samym zasadnym jest umorzenie przedmiotowego postępowania
odwoławczego.
Dla
wywarcia
skutku
procesowego
w
postac
i umorzenia postępowania
odwoławczego, konieczne jest uwzględnienie przez zamawiającego zarzutów podniesionych
w odwołaniu. Dalsze czynności, jakie zamawiający podejmie w związku z ponowną oceną
zasadności postawionych wymagań mogących przełożyć się na uwzględnienie
podniesionych zarzutów, pozostają bez znaczenia dla ustalenia przesłanki do umorzenia
postępowania odwoławczego.
Orzekając o kosztach postępowania odwoławczego, Krajowa Izba Odwoławcza z
mocy przepisu art. 186 ust. 6 pkt 2b ustawy Prawo zamówień publicznych uznała, że w
sytuacji uwzględnienia przez zamawiającego zarzutów odwołania w całości koszty
postepowania znoszą się wzajemnie.
Równocześnie Izba orzekła o konieczności zwrotu całości kwoty wpisu uiszczonego przez
odwołującego z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych, stosownie do § 5 ust. 1 pkt 1a
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010r. w sprawie wysokości i
sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (tj. Dz. U. z 22 maja 2018r. poz. 972 .).
Przewodniczący ………………..