Sygn. akt: KIO 2166/19
POSTANOWIENIE
z dnia 13 listopada 2019 r.
Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:
Przewodniczący: Anna Packo
Protokolant:
Aldona
Karpińska
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym z
udziałem stron w dniu 13 listopada 2019 r.,
w Warszawie, odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
października 2019 r. przez wykonawcę
Surg-Tech L. i K.
Spółka jawna z siedzibą w Poznaniu
w postępowaniu prowadzonym przez
Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 1 im. prof. T S. Pomorskiego Uniwersytetu
Medycznego w Szczecinie
z siedzibą w Szczecinie
postanawia:
umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazać Urzędowi Zamówień Publicznych zwrot z rachunku Urzędu Zamówień
Publicznych na rzecz Surg-Tech L. i K.
Spółki jawnej kwoty 15 000 złotych 00 groszy
(słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy) stanowiącej uiszczony wpis.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
– Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2019, poz. 1843) na niniejsze postanowienie
– w terminie 7 dni od
dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Szczecinie.
Przewodniczący: ………………..……
Sygn. akt: KIO 2166/19
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający – Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 1 im. prof. T P. Uniwersytetu
Medycznego w Szczecinie
prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na
„dostawę drobnego sprzętu medycznego jednorazowego użytku dla SPSK Nr 1 PUM” na
podstawie ustawy z dnia
29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, w trybie
przetargu nieograniczonego.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane 12 sierpnia 2019 r. w Dzienniku Urzędowym
Unii Europejskiej pod numerem 2019/S 154-379350.
Wartość zamówienia jest większa niż
kwoty
określone na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych.
O
dwołujący – Surg-Tech L. i K. Spółka jawna wniósł odwołanie zarzucając Zamawiającemu:
1. dokonanie czynności wyboru oferty najkorzystniejszej złożonej przez Covimed Sp. z o.o.
z siedzibą w Warszawie dla pakietu nr 4, co stanowi naruszenie art. 91 ust. 1 ustawy Prawo
zamówień publicznych,
2. zaniechanie czynności odrzucenia oferty Covimed Sp. z o.o. w zakresie pakietu nr 4, co
stanowi naruszenie art. 89 ust.
1 pkt 2 w związku z art. 82 ust. 3 ustawy Prawo zamówień
publicznych,
3. zaniechanie obiektywnego badania treści oferty Covimed Sp. z o.o. złożonej dla pakietu nr
4, w tym również dokumentów złożonych na potwierdzenie spełnienia wymagań
Zamawiającego i wyjaśnień treści oferty złożonych w przedmiotowym postępowaniu,
4. zaniechanie czynności wyboru jako najkorzystniejszej oferty złożonej przez Odwołującego
dla pakietu nr 4,
5. nierówne traktowanie wszystkich wykonawców w trakcie prowadzonego postępowania
oraz brak zachowania zasady uczciwej konkurencji podczas badania treści złożonych ofert,
co powoduje naruszenie art. 7 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych dla pakietu nr
4 i 5.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie Zamawiającemu: unieważnienia
czynności wyboru oferty najkorzystniejszej dla pakietu nr 4, powtórzenia czynności badania
i oceny ofert dla pakietu nr 4, odrzucenia oferty Covimed Sp. z o.o. złożonej dla pakietu nr 4,
wybór oferty Odwołującego jako najkorzystniejszej dla pakietu nr 4 oraz obciążenie
Zamawiającego kosztami postępowania.
Kopię odwołania wraz z wezwaniem do przystąpienia Zamawiający przekazał wykonawcom
października 2019 r., termin na przystąpienie upłynął więc 31 października 2019 r.
po stronie Zamawiającego.
W odpowiedzi na odwołanie, pismem z 12 listopada 2019 r., Zamawiający oświadczył, że
uwzględnia w całości zarzuty podniesione w odwołaniu i wniósł o umorzenie postępowania
odwoławczego.
Zgodnie z art. 186 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych w przypadku uwzględnienia
przez zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu Izba może umorzyć
postępowanie na posiedzeniu niejawnym bez obecności stron oraz uczestników
postępowania odwoławczego, którzy przystąpili do postępowania po stronie wykonawcy, pod
warunkiem,
że w postępowaniu odwoławczym po stronie zamawiającego nie przystąpił
w terminie żaden wykonawca. W takim przypadku zamawiający wykonuje, powtarza lub
unieważnia czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgodnie z żądaniem
zawartym w odwołaniu.
Izba uznała, że Zamawiający w całości uwzględnił zarzuty przedstawione w odwołaniu,
zatem
zachodzą przesłanki umożliwiające umorzenie postępowania odwoławczego
i, zgodnie z przepisem art. 186 ust. 2
ustawy Prawo zamówień publicznych, orzekła jak
w sentencji.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono na podstawie art. 186 ust. 6 pkt 1
ustawy Prawo zamówień publicznych oraz § 5 ust. 1 pkt 1 lit. a rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od
odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania
(t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 972).
Przewodniczący: ………………..……