Sygn. akt: KIO 2171/19
POSTANOWIENIE
z dnia 08 listopada 2019 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Aneta Mlącka
Protokolant:
Aldona Karpińska
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym
z udziałem stron w dniu 08 listopada 2019 r.
w
Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 28
października 2019 r. przez Wykonawcę Recycling Logo Group Sp. z o.o. Sp. k. (ul.
Hutnicza 2, 41-
709 Ruda Śląska) w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego
Spółka Restrukturyzacji Kopalń S.A. (ul. Strzelców Bytomskich 207, 41-914 Bytom)
przy udziale:
A. Wykonawcy
DOMINEX Sp. z o.o. (ul. Metalowców 3c, 41-600 Świętochłowice)
zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie
Odwołującego,
B. Wykonawcy AKPE GROUP Sp. z o.o. (ul. Budowlana 8a/115, 40-301 Katowice)
zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie
Zamawiającego
postanawia:
umo
rzyć postępowanie odwoławcze,
nakazać zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz Wykonawcy
Recycling Logo Group Sp. z o.o. Sp. k. (ul. Hutnicza 2, 41-
709 Ruda Śląska) kwoty
zł 00 gr (słownie: dziesięć tysięcy złotych zero groszy), stanowiącej uiszczony
wpis od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo
zamówień
publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1843) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od dnia
jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
do Sądu Okręgowego w Katowicach.
Przewodniczący:
………………………………
Sygn. akt: KIO 2171/19
U z a s a d n i e n i e
Z
amawiający Spółka Restrukturyzacji Kopalń S.A. w trybie przetargu nieograniczonego,
którego przedmiotem jest „Likwidacja 7 obiektów budowlanych dla Spółki Restrukturyzacji
Kopalń S.A. w Bytomiu Oddział w Rudzie Śląskiej KWK Śląsk".
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu
23.08.2019 r. pod numerem 589218-N-2019.
Odwołujący Recycling Logo Group Sp. z o.o. Sp. K. wniósł odwołanie od czynności
Zamawiającego polegającej na wyborze oferty Wykonawcy Akpe Group sp. z o.o.
Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie art. 89 ust. 1 pkt 4 w zw. z art. 90 ust. 1-3
Ustawy poprzez nieprawidłową ocenę złożonych przez Wykonawcę Akpe Group sp. z o.o.
wyjaśnień dotyczących rażąco niskiej ceny oraz zaniechanie odrzucenia oferty Wykonawcy
Akpe Group sp. z o.o.
, która zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu
zamówienia, a złożone przez tego Wykonawcę na wezwanie Zamawiającego wyjaśnienia i
dowody nie wykazały, aby oferta nie zawierała rażąco niskiej ceny, naruszenie art. 91 ust. 1
w zw. z art 7 ust. 3 Ustawy poprzez wybór jako najkorzystniejszej oferty Wykonawcy Akpe
Group sp. z o.o., naruszenie art. 89 ust. 1 pkt 2 Ustawy poprzez nieodrzucenie oferty
Wykonawcy Akpe Group sp. z o.o.
, której treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych
warunków zamówienia.
Odwołujący wniósł o unieważnienie czynności wyboru oferty najkorzystniejszej, powtórzenie
czynności oceny ofert, odrzucenie oferty Wykonawcy Akpe Group sp. z o.o. ponownego
wyboru oferty najkorzystniejszej.
05 listopada
2019 roku Zamawiający przesłał pismo, potwierdzone w formie pisemnej 07
listopada 2019 roku,
w którym oświadczył, że uznaje w całości zarzuty Odwołującego oraz
wnosi o umorzenie postepowania w całości i nieobciążanie Zamawiającego kosztami
postępowania.
Izba ustaliła, że 31 października 2019 roku do postępowania odwoławczego po stronie
Odwołującego zgłosił przystąpienie Wykonawca DOMINEX Sp. z o.o.
Izba ustaliła, że 29 października 2019 roku do postępowania odwoławczego po stronie
Zamawiającego zgłosił przystąpienie Wykonawca AKPE GROUP Sp. z o.o.
Przystępujący AKPE GROUP Sp. z o.o. nie stawił się na posiedzenie z udziałem stron.
Oznacza to, że nie wniósł sprzeciwu wobec uwzględnienia przez Zamawiającego w całości
zarzutów odwołania.
W związku z powyższym postępowanie odwoławcze należało umorzyć na podstawie art. 186
ust. 3
ustawy Prawo zamówień publicznych. Jednocześnie Izba wskazuje, że powyższy
przepis zobowiązuje Zamawiającego do wykonania, powtórzenia lub unieważnienia
czynności zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu.
Wobec faktu, że uwzględnienie zarzutów nastąpiło przed otwarciem posiedzenia i rozprawy,
o
kosztach postępowania orzeczono na podstawie art. 186 ust. 6 pkt 2 b) ustawy Prawo
zamówień publicznych. Izba orzekła o dokonaniu zwrotu Odwołującemu z rachunku Urzędu
kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania. Izba nie uwzględniła wniosku Odwołującego
dotyczącego zwrotu kosztów z tytułu reprezentacji przed Krajową Izbą Odwoławczą, na
podstaw
ie faktury VAT przedstawionej w trakcie posiedzenia z udziałem stron. Zgodnie z §5
ust. 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 15 marca 2010 roku w sprawie wysokości i
sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzaju kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania, w przypadku umorzenia postępowania
odwoławczego przez Izbę, jeżeli zamawiający uwzględnił zarzuty przedstawione w
odwołaniu, a w postepowaniu odwoławczym po stronie zamawiającego nie przystąpił żaden
wykonawca albo uczestnik pos
tępowania odwoławczego, który przystąpił do postępowania
odwoławczego po stronie zamawiającego nie wniósł sprzeciwu wobec uwzględnienia w
całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu, Izba orzeka o dokonaniu zwrotu
odwołującemu z rachunku Urzędu kwoty uiszczonej tytułem wpisu albo zasądza koszty od
zamawiającego na rzecz odwołującego, jeżeli uwzględnienie w całości zarzutów odwołania
nastąpiło po otwarciu rozprawy. W niniejszym postępowaniu Zamawiający uwzględnił zarzuty
odwołania przed otwarciem rozprawy, zatem stosownie do treści rozporządzenia,
Odwołującemu nie przysługuje zwrot kosztów z tytułu reprezentacji przed Krajową Izbą
Odwoławczą.
Przewodniczący:
………………………………