Sygn. akt: KIO 2293/19
POSTANOWIENIE
z dnia 25 listopada 2019 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Aneta Mlącka
Członkowie: Izabela Niedziałek – Bujak
Andrzej Niwicki
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udzi
ału stron w dniu 25 listopada 2019 r. w
Warszawie odwołania wniesionego w dniu 12 listopada 2019 roku przez Wykonawcę Gabos
Software sp. z o.o. (ul. Berbeckiego 6, 44-100 Gliwice)
w postępowaniu prowadzonym
przez
Zamawiającego Lotnicze Pogotowie Ratunkowe (ul. Księżycowa 5, 01-934
Warszawa)
przy udziale Wykonawcy
S&T Services Polska sp. z o.o. (ul. Postępu 21D, 02-676
Warszawa)
zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie
Odwołującego
postanawia:
umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazuje
zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Wykonawcy Gabos Software sp. z o.o. (ul. Berbeckiego 6, 44-100 Gliwice) kwoty
zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych) stanowiącej 90%
uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1843) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od dnia
jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
do S
ądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący: …………………………….
Członkowie:
……..……………………..
…...……………………….
Sygn. akt: KIO 2293/19
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający Lotnicze Pogotowie Ratunkowe prowadzi postepowanie o udzielenie
zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego pn.: „Rozbudowa, świadczenie
usług rekonfiguracyjnych i zapewnienie działania Aplikacji Systemu Wspomagania
Dowodzenia Państwowego Ratownictwa Medycznego”.
Ogłoszenie o zamówieniu ukazało się w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 30
października 2019 roku pod numerem 2019/S 210-513681.
12 listopada 2019 roku
Odwołujący Gabos Software sp. z o.o. wniósł odwołanie, w którym
zarzucił Zamawiającemu opisanie przedmiotu zamówienia w sposób utrudniający uczciwą
ko
nkurencję, poprzez wprowadzenie wymogów, które uniemożliwiają złożenie oferty innemu
podmiotowi niż podmiot, który wdrożył i obecnie serwisuje system informatyczny SWD PRM
Zamawiającego, co stanowi naruszenie art. 29 ust. 2 ustawy Pzp w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy
Pzp, o
pisanie przedmiotu zamówienia w sposób niejednoznaczny i niewyczerpujący z
pominięciem istotnych informacji i dokumentów, które są potrzebne do przygotowania i
złożenia oferty oraz do wykonania zamówienia, co stanowi naruszenie art. 29 ust. 1 w zw. z
art. 7 ust. 1 ustawy Pzp; w
yznaczenie zbyt krótkiego terminu na składanie ofert, który to
termin nie uwzględnia czasu niezbędnego do przygotowania i złożenia oferty, co stanowi
naruszenie przepisu art. 43 ust. 1 i ust. 2 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp.
O
dwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie Zamawiającemu usunięcia z
opisu przedmiotu zamówienia zakresu polegającego na świadczeniu usług utrzymania,
gwarancji, rekonfiguracji istniejącego Systemu SWD PRM i wydzielenie tego zakresu do
odrębnego postępowania, dopuszczenia realizacji rozbudowy Systemu poprzez wymianę
istniejącego Oprogramowania Aplikacyjnego Systemu SWD PRM na nowe oprogramowanie
opracowane przez nowego wykonawcę, który pozyska zamówienie, oraz ustalenie, że w
przy
padku wymiany Oprogramowania Aplikacyjnego SWD PRM świadczenie usług
utrzymania, gwarancji, rekonfiguracji Systemu SWD PRM rozpoczynać się będzie po
wykonaniu wdrożenia nowego oprogramowania tj. po uruchomieniu w środowisku
produkcyjnym, u
zupełnienia dokumentacji Postępowania o następujące materiały:
dokumentację szczegółowo opisującą sposób wykonania, wdrożenia i właściwości Systemu
SWD PRM jakie obecnie System ten posiada (Projekt techniczny SWD PRM, Dokumentacja
powykonawcza SWD PRM),
dokumentację opisującą posiadaną przez Zamawiającego
Infrastrukturą sprzętową i teleinformatyczną jaką Zamawiający przeznaczy na potrzeby
działania Systemu SWD PRM w przypadku rozbudowy istniejącego SWD PRM oraz w
przypadku wymiany obecnie posiadanego przez Zamawiającego oprogramowania na nowe
oprogramowanie;
dokumentację zawierającą wykaz funkcjonalności obecnie posiadanych
przez System SWD PRM, które zapewnić musiałby wykonawca dokonujący wymiany
oprogramowania na nowe,
instrukcją użytkownika i administratora Systemu SWD PRM;
dokumentację zawierającą raport zgłoszeń serwisowych Systemu SWD PRM, w tym awarii w
okresie gwarancji;
dokumentację przedstawiającą wymagania Zamawiającego dotyczące
sposobu przeprowadzenia wymiany oprogramowania SWD PRM na nowe oprogramowanie
(w szcze
gólności wskazanie ilości lokalizacji (w tym karetek) które należy objąć wdrożeniem
oraz ilości osób które należy objąć przeszkoleniem) w przypadku obrania takiej opcji jako
realizację rozbudowy SWD PRM, przedłużenia terminu składania ofert o minimum 30 dni.
22 listopada 2019 roku
Odwołujący przed otwarciem posiedzenia i rozprawy wniósł pismo, w
którym oświadczył, że cofa odwołanie.
Izba działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy z dnia
29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 1843) postanowiła
umorzyć postępowanie odwoławcze wywołane w/w odwołaniem.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do treści art. 187 ust. 8
zdanie drugie ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w
postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238 z późn. zm.).
Przewodniczący:
……………….….………..
Członkowie:
……………………………
…………………………….