KIO 2346/19 POSTANOWIENIE dnia 26 listopada 2019 r.

Stan prawny na dzień: 28.01.2020

Sygn. akt: KIO 2346/19 

POSTANOWIENIE 

z dnia 26 listopada 2019 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza  -   w składzie: 

Przewodniczący: Aneta Mlącka 

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  niejawnym  bez 

udziału  stron  w  dniu  26  listopada  2019  r. 

Warszawie  odwołania  wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  18 

listopada  2019  r. 

przez Wykonawcę Baxter Polska sp. z o.o. (ul. Kruczkowskiego 8, 00-

380 Warszawa) 

w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego Szpital Wojewódzki 

im. dr Ludwika Rydygiera (ul. Szpitalna 60, 16-

400 Suwałki) 

postanawia: 

1.  umo

rzyć postępowanie odwoławcze

nakazać  zwrot  z  rachunku  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz  Wykonawcy 

Baxter Polska sp. z o.o. (ul.  Kruczkowskiego 8,  00-380 Warszawa) kwoty 15000 

zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy), stanowiącej uiszczony wpis 

od odwołania. 

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  - 

Prawo  zamówień 

publicznych (Dz.U. z 2018 r. poz. 

1986 z późn. zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 

7 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby 

Odwoławczej do Sądu Okręgowego Suwałkach.  

Przewodniczący: 

……………………………… 


Sygn. akt: KIO 2346/19 

U z a s a d n i e n i e 

Zamawiający  Szpital  Wojewódzki  im.  dr  Ludwika  Rydygiera  w  Suwałkach  prowadzi 

postępowanie  o  udzielenie  zamówienia  publicznego  w  trybie  przetargu  nieograniczonego, 

którego  przedmiotem  jest:  „Dostawa  leków  dla  Szpitala  Wojewódzkiego  im.  dr.  Ludwika 

Rydygiera w Suwałkach”. 

Ogłoszenie  o  zamówieniu  zostało  opublikowane  11  listopada  2019  r.  w  Dzienniku 

Urzędowym Unii Europejskiej pod numerem 2019/S 217-531995. 

Odwołujący  Baxter  Polska  sp.  z  o.o.  wniósł  odwołanie  wobec  czynności  Zamawiającego 

polegającej  na  ukształtowaniu  treści  SIWZ  w  sposób  sprzeczny  z  obowiązującymi 

przepisami prawa

. Zdaniem Odwołującego, Zamawiający sformułował wymagania dotyczące 

produktu  Sevofluran,  tj.  w  szczególności  wymagania  dotyczące:  -  kompatybilności  systemu 

napełniania  parownika  z  parownikami  będącymi  na  wyposażeniu  bloku  operacyjnego,  - 

zawart

ości  wody  od  0,03  %  do  0,1  %,  -  parametru  przezierności  butelki  -  w  sposób,  który 

stanowi  naruszenie  przepisu  art.  7  ust.  1  i  3,  art.  29  ust.  2  i  3  ustawy 

Prawo  zamówień 

publicznych. 

Odwołujący  wniósł  o  uwzględnienie  odwołania  w  całości  oraz  nakazanie  Zamawiającemu 

zmiany postanowień SIWZ poprzez zmianę opisu przedmiotu zamówienia w pakiecie nr 99 w 

ten  sposób,  że  Zamawiający  usunie  wymóg  dotyczący  konieczności  zachowania 

kompatybilności  systemu  napełniania  parownika  z  parownikami  będącymi  na  wyposażeniu 

bloku  operacyjnego,  alternatywnie:  zmianę  opisu  przedmiotu  zamówienia  w  treści  SIWZ  w 

pakiecie  nr  99  w  ten  sposób,  że  Zamawiający  określi,  że  wykonawca  składający  ofertę  w 

zakresie  pakietu  nr  99  zobowiązuje  się  do  bezpłatnego  użyczenia  określonej  liczby 

parowników  kompatybilnych  z  zaoferowanym  produktem  oraz  ich  instalacji  i  serwisowania, 

zmiany 

opisu  przedmiotu  zamówienia  w  treści  SIWZ  w  pakiecie  nr  99  w  ten  sposób,  że 

Zamawiający usunie wymóg dotyczący zawartości wody od 0,03 % do 0,1 %, zmiany opisu 

przedmiotu  zamówienia  w  treści  SIWZ  w  pakiecie  nr  99  w  ten  sposób,  że  Zamawiający 

usunie  wymóg  dotyczący  parametru  przezierności  butelki;  przedłużenie  terminu  składania 

ofert  o  czas  niezbędny  na  sporządzenie  oferty,  zasądzenie  od  Zamawiającego  na  rzecz 

Odwołującego kosztów postępowania odwoławczego, w tym kosztów zastępstwa prawnego 

w postępowaniu. 

21  listopada  2019  roku 

Zamawiający  przesłał  pismo,  w  którym  oświadczył,  że  uwzględnia 

odwołanie w całości.  


Izba  ustaliła,  że  do  postępowania  odwoławczego  nie  zgłosił  przystąpienia  żaden 

Wykonawca. 

W związku z powyższym postępowanie odwoławcze należało umorzyć na podstawie art. 186 

ust.  2 

ustawy  Prawo  zamówień  publicznych.  Jednocześnie  Izba  wskazuje,  że  powyższy 

przepis  zobowiązuje  Zamawiającego  do  wykonania,  powtórzenia  lub  unieważnienia 

czynności zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu. 

Wobec  faktu,  że  uwzględnienie  zarzutu  nastąpiło  przed  otwarciem  posiedzenia  i  rozprawy, 

kosztach  postępowania  orzeczono  na  podstawie  art.  186  ust.  6  pkt  1)  ustawy  Prawo 

zamówień publicznych. Izba orzekła o dokonaniu zwrotu Odwołującemu z rachunku Urzędu 

kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.  

Przewodniczący: 

………………………………