Sygn. akt: KIO 2542/20
POSTANOWIENIE
z dnia 26
października 2020 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący:
Luiza Łamejko
po rozpoznaniu na posiedzeniu w dniu 26
października 2020 r. w Warszawie odwołania
wniesionego do Prezesa Krajo
wej Izby Odwoławczej w dniu 5 października 2020 r. przez
wykonawcę Budimex S.A., ul. Siedmiogrodzka 9, 01-204 Warszawa w postępowaniu
prowadzonym przez
Poznańskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o., Pl. Wiosny Ludów 2,
831 Poznań, działającej w imieniu i na rzecz Miasta Poznań oraz Aquanet S.A.
postanawia:
umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego
Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy Budimex S.A., ul. Siedmiogrodzka 9, 01-204 Warszawa kwoty 20 000
zł 00 gr (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych zero groszy) stanowiącej uiszczony
wpis od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2019 poz. 1843) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od dnia
jego
doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
do Sądu Okręgowego w Poznaniu.
Przewodniczący : ………………………………
Sygn. akt: KIO 2542/20
U z a s a d n i e n i e
Poznańskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o., działająca w imieniu i na rzecz Miasta
Poznań oraz Aquanet S.A. (dalej: „Zamawiający”) prowadzi w trybie przetargu
nieograniczonego postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie prac
budowlanych wraz z opracowaniem projektów wykonawczych dla zadania: „Rozbudowa ul.
św. Marcin na odcinku pomiędzy ul. Ratajczaka i Al. Marcinkowskiego wraz z przebudową
fragmentu Al. Marcinkowskiego na odcinku od
ul. Św. Marcin do Pl. Wolności. Postępowanie
to prowadzone jest na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 poz. 1843), zwanej dalej: „ustawa Pzp”. Ogłoszenie
o zamówieniu zostało opublikowane w dniu 25 września 2020 r. w Dzienniku Urzędowym
Unii Europejskiej
pod pozycją 2020/S 187-448400.
W dniu
5 października 2020 r. wykonawca Budimex S.A. z siedzibą w Warszawie
(dalej: „Odwołujący”) wniósł do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie od czynności
Zamawiającego polegającej na niezgodnym z przepisami określeniu treści specyfikacji
istotnych warunków zamówienia (dalej: „SIWZ”).
Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie:
1) art. 647 Kc
, art. 654 Kc, art. 656 § 1 Kc, art. 353¹ Kc i art. 58 § 3 Kc, w związku z art. 14
ust. 1 ustawy Pzp oraz art. 139 ust. 1 ustawy Pzp
, poprzez ukształtowanie określonych w
§19 ust. 4 pkt. 4) do 6), §19 ust. 5 pkt. 8) do 12), §19 ust. 6 11) do 14) Załącznika nr 1 do
SIWZ -
Wzoru Istotnych postanowień umowy w postaci warunków odbioru robót
budowlanych od Wykonawcy w sposób sprzeczny z tymi przepisami, w tym z naturą
stosunku pr
awnego umowy o roboty budowlane w takim zakresie, w jakim Zamawiający
będzie (w świetle zaskarżonych postanowień Wzoru umowy) uprawniony do odmówienia
odbioru robót budowlanych do czasu usunięcia ich wad przez Wykonawcę także wtedy,
kiedy roboty te będą dotknięte wadami nadającymi się do usunięcia, podczas gdy zgodnie
z obowiązującymi w tej mierze przepisami oraz ugruntowaną linią orzeczniczą Sądu
Najwyższego i sądów apelacyjnych, obowiązkiem Zamawiającego jest w tym przypadku
dokonanie odbioru robót od Wykonawcy, a prawo do odmowy odbioru robót służy
Zamawiającemu wyłącznie wówczas, kiedy roboty są dotknięte wadami istotnymi.
2) art. 22 ust. 1a oraz art. 22d ust. 1 ustawy Pzp w zw. z art. 36 ust. 1 pkt. 5) w zw. z art. 7
ust. 1 ustawy Pzp poprzez określenie warunków udziału w postępowaniu w zakresie
zdolności technicznej lub zawodowej w sposób nadmierny i nieproporcjonalny do przedmiotu
zamówienia oraz wykraczający poza cel, jaki przyświeca warunkom udziału w postępowaniu,
jakim jest weryfikacja zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia, a także
utrudniający uczciwą konkurencję i równe traktowanie wykonawców.
Zamawiający naruszył wskazane powyżej przepisy poprzez sformułowanie części
postanowienia pkt. 9.2.3 SIWZ (i odpowiednio także ogłoszenia o zamówieniu):
„ 9.2.3.1 Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że
w okresie ostatnich 5 l
at przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie), wykonał należycie:
„9.2.3.2.2.1.7. branża zieleni - uprawnienia inspektora nadzoru terenów zieleni wydane przez
SITO (Stowarzyszenie Naukowo-
Techniczne Inżynierów i Techników Ogrodnictwa) lub
OSTO (Ogólnopolskie Stowarzyszenie Twórców Ogrodów) lub równoważne do
projektowania ora
z wykształcenie wyższe na kierunku architektura krajobrazu,”
„W pkt. 9.2.3.2.2. ppkt: 9.2.3.2.2.2. min. staż zawodowy - minimum 5-fetnie doświadczenie
zawodowe
w projektowaniu w danej branży,”
„9.2.3.2.3.3. doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy przy realizacji co
najmniej 2 zakończonych kontraktów (przez zakończony kontrakt rozumieć uzyskanie
pozwolenia na użytkowanie lub zgłoszenie zakończenia robót budowlanych do nadzoru
budowlanego) obejmujących budowę lub przebudowę drogi łub ulicy wraz z nawierzchnią
drogową o długości minimum 300 m obejmujących budowę łub przebudowę torowiska
tramwajowego, chodników, sygnalizacji świetlnych, zieleni i małej architektury, miejsc
parkingowych, przejść dla pieszych, sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych,
kanalizacyjnych, oazowych, elektroenergetycznych, deszczowych, telekomunikacyjnych,
monitoringu-
o wartości robót co najmniej 20.000.000,00 PLN brutto każda,”
„W pkt. 9.2.3.2.4. dot. Kierownika robót w specjalności drogowej
ppkt:
m
in.
staż
zawodowy
minimum
Ietnie
doświadczenie
w nadzorowaniu/kierowaniu robotami budowlanymi w zakresie specjalności inżynieryjnej
drogowej bez ograniczeń,”
ppkt: 9.2.3.2.4.3. doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy lub robót
drogowych
przy realizacji co najmniej 2 zakończonych kontraktów (przez zakończony
kontrakt rozumieć uzyskanie pozwolenia na użytkowanie lub zgłoszenie zakończenia robót
budowlanych do nadzoru budowlanego) obejmujących budowę lub przebudowę drogi lub
ulicy o długości minimum 300 m wraz z nawierzchnią i chodnikami oraz infrastrukturą
w postaci co najmniej oświetlenia drogowego, kanalizacji deszczowej, sieci gazowej oraz
ciepłowniczej - o wartości robót co najmniej 20.000.000,00 PLN brutto każda.
„W pkt 9.2.3.2.4. dot. Kierownikiem robót w specjalności torowej
ppkt:
min.
staż
zawodowy
minimum
letnie
doświadczenie
w nadzorowaniu/kierowaniu robotami budowlanymi w zakresie specjalności inżynieryjnej
drogowej lub
kolejowej bez ograniczeń,,”
ppkt: 9.2.3.2.
4.3. doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy lub
kierownika robót torowych przy realizacji co najmniej 2 zakończonych kontraktów (przez
zakończony kontrakt rozumieć uzyskanie pozwolenia na użytkowanie lub zgłoszenie
zakończenia robót budowlanych do nadzoru budowlanego) obejmujących budowę lub
przebudowę torowiska tramwajowego długości co najmniej 500m wraz z trakcją - o wartości
robót co najmniej 10.000.000,00 PLN brutto każda.
3) art. 91 ust. 2 pkt. 5 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp p
oprzez określenie kryteriów oceny
ofert i sposobu ich oceny w sposób nadmierny I nieproporcjonalny do warunków udziału
w postępowaniu w zakresie doświadczenia personelu skierowanego do realizacji
zamówienia oraz utrudniający uczciwą konkurencję i równe traktowanie wykonawców,
a przede wszystkim w sytuacji, gdy tak sformułowane wymagania dotyczące kwalifikacji
zawodowych i doświadczenia osób wyznaczonych do realizacji zamówienia pozostają bez
istotnego wpływu na jakość wykonania zamówienia i tym samym niczym nieuzasadnione
preferowanie wykonawców spełniających zakwestionowane kryterium oceny ofert.
Zamawiający naruszył wskazane powyżej przepisy poprzez sformułowanie w pkt. 18.2.4
SIWZ o treści:
18.2.4. Punkty za kryterium „Doświadczenie Kierownika Budowy” (KB) zostaną przyznane
zgodnie z poniższymi zasadami:
Zamawiający w ramach kryterium Doświadczenie Kierownika Budowy będzie
przyznawał punkty za doświadczenie osoby wskazanej w Załączniku nr 10 do SIWZ, jako
Kierownika Budowy, zgodnie ze złożonym dodatkowym Wykazem doświadczenia do oceny
w ramach kryterium. W przypadku, gdy Wykonawca wykaże, że osoba wskazana, jako
Kierownik Budowy posiada dodatkowe, poza wykazanym na potrzeby pkt 9.2.3.2.3. SIWZ
IDW, doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy - za każdy zakończony kontrakt
(przez zakończony kontrakt rozumieć uzyskanie pozwolenia na użytkowanie lub zgłoszenie
zakończenia robót budowlanych do nadzoru budowlanego) obejmujący budowę lub
przebudowę drogi lub ulicy wraz z nawierzchnią drogową o długości minimum 300 m,
dodatkowo zawierający budowę łub przebudowę torowiska tramwajowego i min. 3
dowolnych sieci podziemnych -
otrzyma 5 pkt. Razem w kryterium Doświadczenie
Kierownika Budowy można uzyskać maksymalnie 15 pkt.
Odwołujący wniósł o:
1) uwz
ględnienie odwołania w całości oraz nakazanie Zamawiającemu dokonania
odpowiednio zmian w treści SIWZ (i ew. odpowiedniego ogłoszenia o zamówieniu) w ten
sposób, że dotychczasowa treść tych postanowień:
a.
§ 19 ust. 4 pkt. 4) do 6) Załącznika nr 1 do SIWZ — wzoru umowy otrzyma następujące
brzmienie:
„4) W przypadku istotnych niezgodności zgłoszonych do odbioru robót z powszechnie
obowiązującymi przepisami prawa lub Umową, w szczególności z Dokumentacją
Projektową, niezgodności z Projektem Wykonawczym lub uszczegółowieniem Specyfikacji
Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych, właściwy Inspektor Nadzoru
odmówi odbioru i wezwie Wykonawcę do doprowadzenia robót do stanu prawidłowego,
W przypadku stwierdzenia wad nieistotnych części Przedmiotu Umowy, nadających się
do usunięcia, objętej daną pozycją TER Inspektor Nadzoru dokona odbioru i zostanie
sporządzony, zgodnie z pkt. 6 poniżej, Protokół Odbioru Częściowego, w którym Strony
wskażą roboty dotknięte wadami nieistotnymi oraz ustalą sposób i odpowiedni termin na ich
usunięcie przez Wykonawcę na własny koszt. Po usunięciu wad nieistotnych Wykonawca
zgłosi ponownie gotowość do ich odbioru. Odbiór usuniętych wad nieistotnych zostanie
przeprowadzony w terminie 3 dni roboczych od zgłoszenia. Wyznaczony termin na usunięcie
wad nieistotnych zostanie uznany za dochowany, jeżeli przed jego upływem zostanie
sporządzony Protokół odbioru usunięcia wad nieistotnych.
W przypadku prawidłowego wykonania robót i spełnienia wszystkich innych wymogów
wynikających z Umowy, w tym przedstawienia dokumentów, o których mowa w pkt 3
powyżej i stwierdzenia przez Inspektora Nadzoru ich prawidłowości, właściwy Inspektor
Nadzoru,
Koordynator Inspektorów Nadzoru oraz Przedstawiciel Inżyniera Kontraktu
sporządzą Protokół Odbioru Częściowego przy udziale Kierownika Budowy oraz właściwego
Kierownika Robót jako osób zgłaszających do odbioru,”
b.
§ 19 ust. 5 pkt. 8) do 12) Załącznika nr 1 do SIWZ - wzoru umowy otrzyma następujące
brzmienie:
„8) Zamawiający odmówi odbioru w przypadku stwierdzenia, że zobowiązania objęte danym
Podetapem nie zostały wykonane lub zostały wykonane nienależycie, w szczególności
w przypadku stwierdzenia istotny
ch wad robót objętych danym Podetapem, szczegółowo
uzasadniając swoje stanowisko i określając zakres czynności, które Wykonawca powinien
wykonać w celu zakończenia danego Podetapu i zgłoszenia gotowości do jego odbioru;
Odmawiając odbioru Zamawiający wyznaczy Wykonawcy, wedle swojego uznania,
dodatkowy termin na usunięcie wad nie dłuższy niż 14 dni;
Wykonawca po wykonaniu czynności wskazanych przez Zamawiającego ponownie
zgłosi gotowość do odbioru, o której mowa w pkt 1) powyżej;
W przypadku pono
wnego zgłoszenia gotowości do odbioru strony ustalają termin na
sporządzenie przez Zamawiającego Protokołu Odbioru Podetapu albo złożenie Wykonawcy
oświadczenia o odmowie odbioru na 5 dni roboczych;
W przypadku stwierdzenia wad nieistotnych części Przedmiotu Umowy, nadających
się do usunięcia, objętej danym Podetapem Przedstawiciel Zamawiającego dokona odbioru
i zostanie sporządzony, zgodnie z pkt. 6) powyżej, Protokół Odbioru Podetapu, w którym
Strony wskażą roboty dotknięte wadami nieistotnymi oraz ustalą sposób i odpowiedni termin
na ich usunięcie przez Wykonawcę na własny koszt. Po usunięciu wad nieistotnych
Wykonawca zgłosi ponownie gotowość do ich odbioru. Odbiór usuniętych wad nieistotnych
zostanie przeprowadzony w terminie 4 dni roboczych od zgłoszenia. Wyznaczony termin na
usunięcie wad nieistotnych zostanie uznany za dochowany, jeżeli przed jego upływem
zostanie sporządzony Protokół odbioru usunięcia wad nieistotnych.”
c.
§ 19 ust. 6 pkt. 11) do 14) Załącznika nr 1 do SIWZ - wzoru umowy otrzyma następujące
brzmienie:
„ 11) Zamawiający odmówi odbioru w przypadku stwierdzenia, że roboty lub prace innego
rodzaju nie zostały wykonane lub zostały wykonane nienależycie, w szczególności
w przypadku stwierdzenia istotnych wad wykonanych robót, szczegółowo uzasadniając
swoje stanowisko i określając zakres czynności, które Wykonawca powinien wykonać w celu
zakończenia robót i zgłoszenia gotowości do Końcowego Odbioru Robót;
Odmawiając odbioru Zamawiający wyznaczy Wykonawcy, wedle swojego uznania,
doda
tkowy termin na usunięcie wad nie dłuższy niż 14 dni;
Wykonawca po wykonaniu czynności wskazanych przez Zamawiającego ponownie
zgłosi gotowość do odbioru, o której mowa w pkt 1) powyżej;
W przypadku stwierdzenia wad nieistotnych robót, nadających się do usunięcia,
podlegających odbiorowi Przedstawiciel Zamawiającego dokona odbioru i zostanie
sporządzony, zgodnie z pkt. 9) powyżej, Protokół Końcowego Odbioru Robót, w którym
Strony wskażą roboty dotknięte wadami nieistotnymi oraz ustalą sposób i odpowiedni termin
na ich usunięcie przez Wykonawcę na własny koszt. Po usunięciu wad nieistotnych
Wykonawca zgłosi ponownie gotowość do ich odbioru. Odbiór usuniętych wad nieistotnych
zostanie przeprowadzony w terminie 4 dni roboczych od zgłoszenia. Wyznaczony termin na
usunięcie wad nieistotnych zostanie uznany za dochowany, jeżeli przed jego upływem
zostanie sporządzony Protokół odbioru usunięcia wad nieistotnych.”
d. 9.2.3.1 SIWZ
otrzyma następujące brzmienie:
„9.2.3.1 Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że
w
okresie ostatnich 8 lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie), wykonał należycie:
co najmniej 2 projekty wykonawcze dotyczące drogowych robót budowlanych,
obejmujących skoordynowane: budowę lub przebudowę drogi lub ulicy wraz z nawierzchnią
drogową o długości minimum 300 m obejmujących budowę lub przebudowę torowiska
tramwajowego, chodników, sygnalizacji świetlnych, zieleni i małej architektury, miejsc
parkingowych, przejść dla pieszych, sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych,
kanalizacyjnych, gazowych, elektroenergetycznych, deszczowych, telekomunikacyjnych,
monitoringu,
co najmniej 2 roboty drogowe, obejmujące skoordynowane: budowę lub
przebudowę drogi lub ulicy wraz z nawierzchnią drogową o długości minimum 300 m
obejmująca budowę lub przebudowę torowiska tramwajowego, chodników, sygnalizacji
świetlnych, zieleni i małej architektury, miejsc parkingowych, przejść dla pieszych, sieci,
instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych, elektroenergetycznych,
deszczowych, telekomunikacyjnych, monitoringu -
o wartości robót co najmniej
0,00 PLN brutto każda.”
e. 9.2.3.2.2.1.7 SIWZ
otrzyma następujące brzmienie:
„9.2.3.2.2.1.7. branża zieleni - uprawnienia inspektora nadzoru terenów zieleni wydane przez
SITO (Stowarzyszenie Naukowo-
Techniczne Inżynierów i Techników Ogrodnictwa) lub
OSTO (Ogólnopolskie Stowarzyszenie Twórców Ogrodów) lub równoważne do
projektowania
oraz wykształcenie wyższe na kierunku architektura krajobrazu lub
ogrodnictwo lub równoważnym,”
f. W pkt 9.2.3.2.2. ppkt 9.2.3.2.2.2. SIWZ
otrzyma następujące brzmienie:
„9.2.3.2.2.2. min. staż zawodowy - minimum 3-letnie doświadczenie zawodowe
w projekto
waniu w danej branży,”
g. 9.2.3.2.3.3. SIWZ
otrzyma następujące brzmienie:
„9.2.3.2.3.3. doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy przy realizacji co
najmniej:
jednego zakończonego kontraktu (przez zakończony kontrakt rozumieć
u
zyskanie pozwolenia na użytkowanie lub zgłoszenie zakończenia robót budowlanych do
nadzoru budowlanego) obejmujących budowę lub przebudowę drogi lub ulicy wraz
z nawierzchnią drogową o długości minimum 300 m obejmujących budowę tub przebudowę
torowiska tr
amwajowego, chodników, sygnalizacji świetlnych, zieleni i małej architektury,
miejsc parkingowych, przejść dla pieszych, sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych,
kanalizacyjnych, gazowych, elektroenergetycznych, deszczowych, telekomunikacyjnych,
monitoringu -
o wartości robót co najmniej 20.000.000,00 PLN brutto,
jednego zakończonego kontraktu (przez zakończony kontrakt rozumieć
uzyskanie pozwolenia na użytkowanie lub zgłoszenie zakończenia robót budowlanych do
nadzoru budowlanego) obejmuj
ących budowę lub przebudowę drogi lub ulicy wraz
z nawierzchnią drogową o długości minimum 300 m i min. 3 dowolnych sieci podziemnych —
o wartości robót co najmniej 20.000.000,00 PLN brutto,”
h. pkt 9.2.3.2.4. ppkt 9.2.3.2.2.2. oraz ppkt: 9.2.3.2.4.3 SIWZ
dot. Kierownika robót
w specjalności drogowej otrzyma następujące brzmienie:
„9.2.3.2.2.2.
min.
staż
zawodowy
minimum
3-let
nie
doświadczenie
w nadzorowaniu/kierowani
u robotami budowlanymi w zakresie specjalności inżynieryjnej
drogowej bez ograniczeń,
doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy lub robót
drogowych przy realizacji co najmniej 2 zakończonych kontraktów (przez zakończony
kontrakt rozumieć uzyskanie pozwolenia na użytkowanie lub zgłoszenie zakończenia robót
budowlany
ch do nadzoru budowlanego) obejmujących budowę lub przebudowę drogi lub
ulicy o długości minimum 300 m wraz z nawierzchnią i chodnikami oraz infrastrukturą
w postaci co najmniej 3 branż podziemnych - o wartości robót co najmniej 20.000.000,00
PLN brutto k
ażda.
i.
pkt 9.2.3.2.4. ppkt 9.2.3.2.2.2. SIWZ dot. Kierownika robót w specjalności torowej otrzyma
następujące brzmienie:
„9.2.3.2.2.2. min. staż zawodowy
minimum
letnie
doświadczenie
w nadzorowaniu/kierowaniu robotami budowlanymi w zakresie specjaln
ości inżynieryjnej
drogowej lub kolejowej bez ograniczeń,
doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy lub kierownika
robót torowych lub drogowych przy realizacji co najmniej 2 zakończonych kontraktów (przez
zakończony kontrakt rozumieć uzyskanie pozwolenia na użytkowanie lub zgłoszenie
zakończenia robót budowlanych do nadzoru budowlanego) obejmujących budowę lub
przebudowę torowiska tramwajowego długości co najmniej 500m wraz z trakcją - o wartości
robót co najmniej 10.000.000,00 PLN brutto każda.”
j. 18.2.4.1 SIWZ
otrzyma następujące brzmienie:
18.2.4. Punkty za kryterium „Doświadczenie Kierownika Budowy" (KB) zostaną przyznane
zgodnie z poniższymi zasadami:
Zamawiający w ramach kryterium Doświadczenie Kierownika Budowy będzie
przyznawał punkty za doświadczenie osoby wskazanej w Załączniku nr 10 do SIWZ, jako
Kierownika Budowy, zgodnie ze złożonym dodatkowym Wykazem doświadczenia do oceny
w ramach kryterium. W przypadku, gdy Wykonawca wykaże, że osoba wskazana, jako
Kierownik Budowy posiada dodatkowe, poza wykazanym na potrzeby pkt 9.2.3.2.3. SIWZ
IDW, doświadczenie w pełnieniu funkcji kierownika budowy - za każdy zakończony kontrakt
(przez zakończony kontrakt rozumieć uzyskanie pozwolenia na użytkowanie lub zgłoszenie
zakończenia robót budowlanych do nadzoru budowlanego) obejmujący budowę lub
przebudowę drogi lub ulicy wraz z nawierzchnią drogową o długości minimum 300 m,
dodatkowo zawierający budowę lub przebudowę torowiska tramwajowego i min. 3
dowolnych sieci podziemnych - otrzyma 7,5 pkt.
Razem w kryterium Doświadczenie Kierownika Budowy można uzyskać maksymalnie 15
pkt.
”.
zasądzenie kosztów postępowania odwoławczego.
Izba stwierdziła, że nie zgłoszono przystąpienia do postępowania odwoławczego.
W dniu 23
października 2020 r. Zamawiający złożył Prezesowi Krajowej Izby
Odwoławczej oświadczenie, że uwzględnia odwołanie. Zamawiający przyjął za prawidłowe
i zgodne z ustawą Pzp stanowisko Odwołującego i uznał, że postanowienia Ogłoszenia
o zamówieniu oraz SIWZ podlegają zmianie zgodnie z żądaniem Odwołującego.
Mając powyższe na uwadze, na podstawie art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy Pzp
w zw. z art. 186 ust. 2 ustawy Pzp, orzeczono jak w sentencji.
Orzekając o kosztach postępowania Izba wzięła pod uwagę treść art. 186 ust. 6
pkt 1
ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 1 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów
w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. z 2018 r., poz. 972).
Przewodniczący : ………………………………