Sygn. akt KIO 2711/20
POSTANOWIENIE
z dnia 4 listopada 2020 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący:
Agata Mikołajczyk
po rozpoznaniu w Warszawie na posiedzeniu niejawnym be
z udziału stron w dniu 4 listopada
2020 r.
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 20
października 2020 r. przez odwołującego: Siemens Healthcare Sp. z o.o. z Warszawy (ul.
Żupnicza 11, 03-821 Warszawa) w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego:
Samodzielny Publiczny Szpital Klinic
zny im. prof. Witolda Orłowskiego z Warszawy (ul.
Czerniakowska 231 00-416 Warszawa),
zgłaszający przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego:
ALTERIS S.A. z Katowic (ul. Ceglana 35, 40-514 Katowice)
postanawia:
Umorzyć postępowanie odwoławcze;
2. N
akazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
odwołującego: Siemens Healthcare Sp. z o.o. z Warszawy (ul. Żupnicza 11, 03-821
Warszawa) kwoty 13.500
zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych, zero groszy)
stanowiącej 90 % kwoty uiszczonej przez odwołującego tytułem wpisu od odwołania.
Stosownie do art. 198a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1843) ze zm.) na niniejsze postanowienie
– w terminie 7
dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
………………………………
Sygn. akt KIO 2711/20
Uzasadnienie
Odwołanie zostało wniesione w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia
2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.), [ustawa Pzp lub
Pzp] przez zamawiającego: Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny im. prof. Witolda
Orłowskiego z Warszawy w przedmiocie zamówienia publicznego na: „dostawę wraz z
montażem i uruchomieniem tomografu komputerowego oraz aparatu do USG z
gwarantowanym finansowaniem instrumentem finansowym dostawy przez Wykonawcę”.
Numer referencyjny: 22/8/2020.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dz. Urz.
UE 2020/S-198-479453 z dnia 12.10.2020 r.
Wnoszący odwołanie wykonawca: Siemens Healthcare Sp. z o.o. z Warszawy
(O
dwołujący) wskazał, że będąc uczestnikiem przedmiotowego postępowania i zamierzając
w nim złożyć ofertę posiada interes w uzyskaniu zamówienia oraz może ponieść szkodę w
wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów Pzp. Odwołujący zarzucił
Zamawiającemu naruszenie następujących przepisów ustawy Pzp: 1) 29 ust 2 Pzp w zw. z
art. 7 ust 1 Pzp; 2) art. 36aa w zw. z art. 96 ust 1 pkt 11 oraz 7 ust 1 Pzp i innych
wskazanych w treści odwołania oraz wniósł o nakazanie Zamawiającemu: dokonanie zmiany
zaskarżonych odwołaniem postanowień SIWZ w sposób zgodny z żądaniami zawartymi w
treści odwołania, a mianowicie:
Dopuszczenie możliwości składania ofert częściowych na następujące części: 1.
Tomograf komputerowy, 2. System do telekonsultacji, 3. Aparat do USG,
względnie: 1.
Tomograf komputerowy, 2. System do telekonsultacji i aparat do USG
Dokonanie modyfikacji w zakresie opisu przedmiotu zamówienia w zakresie Tomografu
komputerowego -
zgodnie ze szczegółowymi żądaniami zawartymi w uzasadnieniu
odwołania
Odwołujący wskazuje, że jest podmiotem posiadającym możliwość złożenia konkurencyjnej
oferty w niniejszym postępowaniu, a możliwości tej nie ograniczają żadne przepisy prawa.
Do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego przystąpił na
podstawie art. 185 ust. 2 ustawy Pzp wykonawca ALTERIS S.A. z Katowic
(Zgłaszający
Przystąpienie) wnosząc o oddalenie odwołania.
Odwołujący w piśmie z dnia 4 listopada 2020 r. oświadczył, że Siemens Healthcare
Sp. z o.o. d
ziałając na podstawie art. 187 ust. 8 ustawy – Prawo zamówień publicznych (…)
wycofuje od
wołanie wniesione do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 20.10.2020 r.
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu
nieograniczonego na dostawę wraz z montażem i uruchomieniem tomografu
komputerowego oraz aparatu USG z gwarantowanym finansowaniem instrumentem
finansowym dostawy przez Wykonawcę, znak sprawy: 22/8/ 2020, ogłoszonego w Dzienniku
Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 12.10.2020 r., nr ogłoszenia 2020/S 198-479453”.
Izba postanowiła,
Działając na podstawie na podstawie art. 187 ust. 8 ustawy - Prawo zamówień publicznych
Izba
umorzyła postępowanie odwoławcze. W myśl wskazanego art. 187 ust. 8 ustawy Pzp:
„Odwołujący może cofnąć odwołanie do czasu zamknięcia rozprawy; w takim przypadku Izba
umarza pos
tępowanie odwoławcze”. Z kolei orzekając o kosztach postępowania Izba miała
na uwadze zdanie drugie tego przepisu zgodnie z którym: „Jeżeli cofnięcie nastąpiło przed
otwarciem rozprawy, odwołującemu zwraca się 90% wpisu”. Tym samym Izba uwzględniając
ponadto przepisy
§ 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15
marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów
kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz.U. z 2018 r., poz. 972),
nakazała zwrócić na rzecz Odwołującego 90% kwoty wpisu od odwołania uiszczonego w
przedmiotowej sprawie
w wysokości 15.000 zł.
Przewodniczący: ………………………………