Sygn. akt: KIO 2875/20
POSTANOWIENIE
z dnia 18 listopada 2020 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Jolanta Markowska
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 18 listopada 2020 r. w Warszawie
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 2 listopada 2020 r.
przez wykonawcę: SPORTDATA SERWIS Sp. z o.o., ul. Zwycięstwa 96/98/paw. B4, 81-
451 Gdynia
w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego: Miasto Poznań
Poznańskie Ośrodki Sportu i Rekreacji Samorządowy Zakład Budżetowy, ul. Jana
Spychalskiego 34, 61-
553 Poznań,
postanawia:
umorzyć postępowanie odwoławcze,
dokonać zwrotu kwoty 7 500 zł 00 gr (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych zero groszy)
z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz wykonawcy: SPORTDATA SERWIS Sp.
z o.o., ul. Zwycięstwa 96/98/paw. B4, 81-451 Gdynia uiszczonej tytułem wpisu od
odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie
7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Poznaniu.
Przewodniczący: ………………….
Sygn. akt: KIO 2875/20
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający, Miasto Poznań Poznańskie Ośrodki Sportu i Rekreacji Samorządowy
Zakład Budżetowy z siedzibą w Poznaniu prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia
publicznego
w
trybie
przetargu
nieograniczonego
na „Modernizację urządzeń
elektron
icznych stanowiących elementy infrastruktury Systemu Kontroli Biletów na Stadionie
Miejskim przy ul Bułgarskiej 17 w Poznaniu". Ogłoszenie o zamówieniu zostało
opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych pod nr 601722-N-2020 w dniu 26
października 2020 r. W tym samym dniu Zamawiający zamieścił Specyfikację Istotnych
W
arunków Zamówienia na własnej stronie internetowej.
Wykonawca SPORTTDATA SERWIS sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni wniósł odwołanie
wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w zakresie dotyczącym
opisu przedmiotu zamówienia, opublikowanej na stronie internetowej Zamawiającego wraz z
uzupełniającymi ją dokumentami, a mianowicie wobec postanowień zawartych w:
Załączniku nr 1 do SIWZ, w punkcie 2 a),
Załączniku nr 9 do SIWZ w par. 1 ust 4 pkt c,
Załączniku nr 9 do SIWZ w par. 1 ust. 4 pkt. b,
Załączniku nr 9 do SIWZ w par. 5 ust 6 pkt. d.
Specyfikacji istotnych warunków zamówienia pkt 3.
Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia
2004 r. - Praw
o zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.), zwanej dalej
„Pzp”, tj.:
1) art 7 ust. 1 Pzp w zw. z art. 29 ust. 1 Pzp, poprzez dokonanie opisu przedmiotu
zamówienia w sposób niejednoznaczny i niekompletny, bez uwzględnienia wszystkich
wy
magań i okoliczności mających wpływ m sporządzenie oferty;
2) art. 7 ust. 1 Pzp w zw. z art. 29 ust. 2 Pzp, poprzez dokonanie opisu przedmiotu
zamówienia w sposób naruszający zasady uczciwej konkurencji oraz równego traktowania
wykonawców.
3) art. 7 ust. 1Pzp w zw. z art 29 ust. 2 Pzp, poprzez dokonanie opisu przedmiotu
zamówienia za pomocą znaków towarowych i nazw własnych bez wskazania równoważności
określonych w ten sposób elementów.
Wskazując na powyższe zarzuty Odwołujący wniósł o:
I.
n
akazanie Zamawiającemu uzupełnienia SIWZ w następującym zakresie:
doprecyzowanie zapisów zawartych w pkt 2. a) Zat nr 1 do SIWZ Opis przedmiotu
zamówienia „Czytnik musi współpracować z oprogramowaniem, którym dysponuje
dzierżawca Stadionu tj. klub KKS Lech Poznań. Oprogramowanie, którym dysponuje
dzierżawca to: SYSTEM RAC ROBOTICKET" - poprzez podanie parametrów technicznych
oraz koniecznych do spełnienia uwarunkowań, umożliwiających współpracę Systemu kontroli
Biletów „RAC” z dowolną infrastrukturą sprzętową, lub dopuszczenie równoważnego do
„RAC", systemu integrującego infrastrukturę sprzętową z SYSTEM ROBOTICKET (z
systemem sprzedaży biletów stanowiącym główny produkt; będący w posiadaniu dzierżawcy
Stadionu)
lI.
nakazanie Zamawiającemu sprecyzowania SIWZ o:
szczegółowe informacje dotyczące zakresu usługi wskazanej w par. 1 ust. 4 pkt, c. Zał.
nr. 9 do SI
WZ (jakie czynności objęte są usługą, tryb pracy, szacowana ilość wydarzeń
objętych usługą asyst technicznych), ponieważ we wskazanym Zał. nr 1 do SIWZ Opis
Przedmiotu zamówienia, stanowiącym również załącznik nr 1 do Umowy, brak jest opisu ww.
usługi;
szczegółowe informacje dotyczące zakresu usługi wskazanej w par. 1 ust. 4 pkt. b. Zał.
nr,
9 do SIWZ, ponieważ w Zał. nr 1 do SIWZ Opis przedmiotu zamówienia stanowiącym
również załącznik nr 1 do Umowy, brak jest opisu ww. usługi;
uzupełnienie zapisu „ciągłość asysty technicznej i serwisu gwarancyjnego została
zapewniona” wskazanego w par. 5 ust. 6 pkt. d. Zał, nr, 9 do SIWZ, na podstawie którego
Zamawiający warunkuje dokonanie Odbioru Końcowego Przedmiotu Umowy, poprzez
rozwinięcie (doprecyzowanie) konkretnego zakresu czynności jaki będzie obowiązywał
Wykonawcę;
podanie zakresu równoważności do użytych w Specyfikacji nazw własnych, o którym
mowa w pkt 3 SIWZ;
informację, czy światłowód doprowadzony do skrzynek jest wielomodowy, czy
jednomodowy, z uwagi na brak możliwości wglądu do szaf KBS w trakcie wizji lokalnej w
dniu 29.10.2020 r.;
informację, czy Zamawiający wymaga dostarczenia wkładek SFP do przełączników
sieciowych objętych przedmiotem zamówienia;
informację, czy Zamawiający posiada wkładki SFP, a jeżeli Zamawiający jest w
posiadaniu ww.
wkładek, to czy Zamawiający dopuszcza zastosowanie ich na potrzeby
instalacji stanowiącej przedmiot zamówienia oraz podanie modelu posiadanych wkładek;
informację, czy oba serwery dostarczone w ramach przedmiotu zamówienia, mają zostać
zamontowane w tej samej szafie RACK;
informację, czy serwery dostarczone w ramach przedmiotu zamówienia, mają mieć
bezpośrednie połączenie Ethernet między sobą;
informację, w jaki sposób serwery będą połączone z dostarczonymi przełącznikami
sieciowymi;
wskazanie miejsca montażu przełączników sieciowych, z uwagi na brak możliwości
dostępu do pomieszczeń znajdujących się na Stadionie (w tym serwerowni) w trakcie wizji
lokalnej w dniu 29.10.2020 r.;
informację, czy infrastruktura sieciowa, w ramach której działać będą dostarczane
urządzenia, posiada dedykowaną sieć szkieletową LAN, czy jest ona współdzielona z innymi
systemami;
info
rmację, czy Zamawiający dopuszcza dostarczenie komputera miniPC z jednym
portem LAN w przypadku,
gdy dostarczany model czytnika potrzebować będzie tylko
dostępu do jednego portu LAN;
informację, czy z uwagi na zastosowanie przełączników sieciowych zarządzalnych do
podłączenia komputera miniPC LAN Zamawiający dopuszcza dostarczenie miniPC z jednym
portem LAN i uruchomienie w niezależnych VLANów, które zastąpią konieczność posiadania
drugiego portu przez urządzenie;
informację, czy Zamawiający dopuszcza zainstalowanie sygnalizatora o wymiarach
(100x100), który całkowicie zasłoni obecne otwory w bramce obrotowej i zapewni swoją
obudową uszczelnienie po poprzednim sygnalizatorze, a jednocześnie nie będzie wystawał
poza obrys bramki obrotowej;
informację, czy Zamawiający wymaga zainstalowania sygnalizatora, który oprócz
wyświetlania opisanych w SIWZ kolorów, potrafi wyświetlać płynne animacje wskazujące
kierunek przejścia klienta/kibica w kolorze zgodnym z konfiguracją schematów zdarzeń
odpowiadającym;
podanie wym
iarów obudowy i panelu frontowego oraz udostępnienie rysunków
technicznych lub modeli 3D obudowy i panelu frontowego, z uwagi na brak możliwości
wglądu do wnętrza obudowy obecnie zamontowanych czytników w trakcie wizji lokalnej w
dniu 29.10.2020 r.;
doprecyzowanie opisu czytnika, w odniesieniu do parametru
: „szczelność na poziomie
IP5";
informację, czy Zamawiający wymaga, aby wyświetlacz w dostarczanych czytnikach był
kolorowym wyświetlaczem LCD TFT;
informację o minimalnej rozdzielczości wyświetlacza czytników;
informację o minimalnej jasności wyświetlacza;
informację, czy Zamawiający dopuszcza użycie w czytniku wyświetlacza
monochromatycznego;
informację, czy Zamawiający wymaga aby czytnik posiadał możliwość wyświetlania
sekwencji video na wyświetlaczu
p
odanie kryterium równoważności dla modelu procesora wskazanego w Zał. nr 1 pkt 2
c) oraz informację, czy Zamawiający dopuszcza, aby kryterium równoważności był wynik
testu wykonanego narzędziem dostępnym na stronie:
podanie kryterium równoważności dla modelu procesora wskazanego w Zał. nr 1 pkt. 2
e) oraz informację, czy Zamawiający dopuszcza, aby kryterium równoważności był wynik
testu wykonanego narzędziem dostępnym na stronie:
informację, czy Zamawiający zapewnia dostęp do szaf KBS na etapie realizacji
zamówienia;
informację, czy Zamawiający zapewnia dostęp do dachów i bramek obrotowych KASA
na etapie re
alizacji zamówienia;
informację, czy na etapie realizacji Zamawiający zapewni Wykonawcy bezproblemowy
dostęp do pomieszczeń, w których znajdują się urządzenia objęte modernizacją/wymianą lub
elementy współpracujące z urządzeniami objętymi przedmiotem zamówienia w celu Ich
konfiguracji lub wykonania innych niezbędnych czynności (wg udzielonych informacji
podczas wizji lokalnej. Zamawiający ma podpisaną umowę dzierżawy obiektu wraz z pełnym
jego wyposażeniem i w trakcie wizji lokalnej w dniu 29.10.2020 r. Zamawiający nie był w
stanie zapewnić dostępu do pomieszczeń tub podglądu do sprzętów podlegających
wymianie w ramach przedmiotowego zamówienia).
Na wezwanie Zamawiającego z dnia 4 listopada 2020 r. do zgłoszenia przystąpienia
do niniejszego
postępowania odwoławczego wraz z udostępnieniem kopii odwołania na
stronie internetowej
żaden wykonawca nie zgłosił przystąpienia do postępowania
odwoławczego w trybie art. 185 ust. 2 i 3 Pzp.
W dniu 17 listopada 2020 r.
Zamawiający złożył do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej pismo z tego dnia, zawierające oświadczenie Zamawiającego, że w całości
uwzględnił zarzuty odwołania wniesionego w dniu 2 listopada 2020 r. i w dniu 17 listopada
2020 r. dokonał uzupełnienia treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Wyjaśnienia oraz modyfikacja treści SIWZ wraz z załącznikami opublikowana została na
stronie internetowej Zamawiającego.
Jednocześnie Zamawiający przesłał do Prezesa Izby:
Wyjaśnienia i modyfikację SIWZ wraz z załącznikami,
Dowód publikacji zmian na stronie internetowej.
Biorąc pod uwagę powyższe, Krajowa Izba Odwoławcza na podstawie art. 186 ust. 2
Pzp
umorzyła postępowanie odwoławcze w niniejszej sprawie.
Izba orzekła o kosztach postępowania odwoławczego stosownie do art. 186 ust. 6 pkt 1 Pzp
oraz § 5 ust. 1 pkt 1 lit.a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r.
w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 972). Izba postanowiła
o zwrocie na rze
cz Odwołującego kwoty uiszczonego wpisu.
Przewodniczący: ………………………