KIO 2875/20 POSTANOWIENIE dnia 18 listopada 2020 r.

Stan prawny na dzień: 22.01.2021

Sygn. akt: KIO 2875/20 

POSTANOWIENIE 

z dnia 18 listopada 2020 r.  

Krajowa Izba Odwoławcza   -   w składzie: 

Przewodniczący:     Jolanta Markowska   

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  niejawnym  w  dniu  18  listopada  2020  r.  w  Warszawie 

odwołania  wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  2  listopada  2020  r. 

przez  wykonawcę:  SPORTDATA  SERWIS  Sp.  z  o.o.,  ul.  Zwycięstwa  96/98/paw.  B4,  81-

451  Gdynia 

w  postępowaniu  prowadzonym  przez  zamawiającego:  Miasto  Poznań 

Poznańskie  Ośrodki  Sportu  i  Rekreacji  Samorządowy  Zakład  Budżetowy,  ul.  Jana 

Spychalskiego 34, 61-

553 Poznań, 

postanawia: 

umorzyć postępowanie odwoławcze, 

dokonać zwrotu kwoty 7 500 zł 00 gr (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych zero groszy) 

z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz wykonawcy: SPORTDATA SERWIS Sp. 

z  o.o.,  ul.  Zwycięstwa  96/98/paw.  B4,  81-451  Gdynia  uiszczonej  tytułem  wpisu  od 

odwołania. 

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  - 

Prawo  zamówień 

publicznych (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie  

7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby 

Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Poznaniu. 

Przewodniczący:      …………………. 


Sygn. akt: KIO 2875/20 

U z a s a d n i e n i e 

Zamawiający,  Miasto  Poznań  Poznańskie  Ośrodki  Sportu  i  Rekreacji  Samorządowy 

Zakład Budżetowy  z siedzibą  w Poznaniu  prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia 

publicznego 

trybie 

przetargu 

nieograniczonego 

na  „Modernizację  urządzeń 

elektron

icznych stanowiących elementy infrastruktury Systemu Kontroli Biletów na Stadionie 

Miejskim  przy  ul  Bułgarskiej  17  w  Poznaniu".  Ogłoszenie  o  zamówieniu  zostało 

opublikowane  w  Biuletynie  Zamówień  Publicznych  pod  nr  601722-N-2020  w  dniu  26 

października  2020  r.  W  tym  samym  dniu  Zamawiający  zamieścił  Specyfikację  Istotnych 

W

arunków Zamówienia na własnej stronie internetowej. 

Wykonawca SPORTTDATA SERWIS sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni wniósł odwołanie 

wobec  postanowień  Specyfikacji  Istotnych  Warunków  Zamówienia  w  zakresie  dotyczącym 

opisu przedmiotu zamówienia, opublikowanej na stronie internetowej Zamawiającego wraz z 

uzupełniającymi ją dokumentami, a mianowicie wobec postanowień zawartych w: 

Załączniku nr 1 do SIWZ, w punkcie 2 a), 

Załączniku nr 9 do SIWZ w par. 1 ust 4 pkt c, 

Załączniku nr 9 do SIWZ w par. 1 ust. 4 pkt. b, 

Załączniku nr 9 do SIWZ w par. 5 ust 6 pkt. d. 

Specyfikacji istotnych warunków zamówienia pkt 3. 

Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 

2004 r. - Praw

o zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.), zwanej dalej 

„Pzp”, tj.: 

1)  art  7  ust.  1  Pzp  w  zw.  z  art.  29  ust.  1  Pzp,  poprzez  dokonanie  opisu  przedmiotu 

zamówienia  w  sposób  niejednoznaczny  i  niekompletny,  bez  uwzględnienia  wszystkich 

wy

magań i okoliczności mających wpływ m sporządzenie oferty; 

2)  art.  7  ust.  1  Pzp  w  zw.  z  art.  29  ust.  2  Pzp,  poprzez  dokonanie  opisu  przedmiotu 

zamówienia  w  sposób  naruszający  zasady  uczciwej  konkurencji  oraz  równego  traktowania 

wykonawców. 

3)  art.  7  ust.  1Pzp  w  zw.  z  art  29  ust.  2  Pzp,  poprzez  dokonanie  opisu  przedmiotu 

zamówienia za pomocą znaków towarowych i nazw własnych bez wskazania równoważności 

określonych w ten sposób elementów. 

Wskazując na powyższe zarzuty Odwołujący wniósł o: 

I. 

n

akazanie Zamawiającemu uzupełnienia SIWZ w następującym zakresie: 

doprecyzowanie  zapisów  zawartych  w  pkt  2.  a)  Zat  nr  1  do  SIWZ  Opis  przedmiotu 

zamówienia  „Czytnik  musi  współpracować  z  oprogramowaniem,  którym  dysponuje 


dzierżawca  Stadionu  tj.  klub  KKS  Lech  Poznań.  Oprogramowanie,  którym  dysponuje 

dzierżawca  to:  SYSTEM  RAC  ROBOTICKET"  -  poprzez  podanie  parametrów  technicznych 

oraz koniecznych do spełnienia uwarunkowań, umożliwiających współpracę Systemu kontroli 

Biletów  „RAC”  z  dowolną  infrastrukturą  sprzętową,  lub  dopuszczenie  równoważnego  do 

„RAC",  systemu  integrującego  infrastrukturę  sprzętową  z  SYSTEM  ROBOTICKET  (z 

systemem sprzedaży biletów stanowiącym główny produkt; będący w posiadaniu dzierżawcy 

Stadionu) 

lI.  

nakazanie Zamawiającemu sprecyzowania SIWZ o: 

szczegółowe informacje dotyczące zakresu usługi wskazanej w par. 1 ust. 4 pkt, c. Zał. 

nr.  9  do  SI

WZ  (jakie  czynności  objęte  są  usługą,  tryb  pracy,  szacowana  ilość  wydarzeń 

objętych  usługą  asyst  technicznych),  ponieważ  we  wskazanym  Zał.  nr  1  do  SIWZ  Opis 

Przedmiotu zamówienia, stanowiącym również załącznik nr 1 do Umowy, brak jest opisu ww. 

usługi; 

szczegółowe informacje dotyczące zakresu usługi wskazanej w par. 1 ust. 4 pkt. b. Zał. 

nr, 

9  do  SIWZ,  ponieważ  w  Zał.  nr  1  do  SIWZ  Opis  przedmiotu  zamówienia  stanowiącym 

również załącznik nr 1 do Umowy, brak jest opisu ww. usługi; 

uzupełnienie  zapisu  „ciągłość  asysty  technicznej  i  serwisu  gwarancyjnego  została 

zapewniona”  wskazanego w  par.  5  ust.  6 pkt.  d.  Zał,  nr,  9  do  SIWZ,  na podstawie którego 

Zamawiający  warunkuje  dokonanie  Odbioru  Końcowego  Przedmiotu  Umowy,  poprzez 

rozwinięcie  (doprecyzowanie)  konkretnego  zakresu  czynności  jaki  będzie  obowiązywał 

Wykonawcę; 

podanie  zakresu  równoważności  do  użytych  w  Specyfikacji  nazw  własnych,  o  którym 

mowa w pkt 3 SIWZ;   

informację,  czy  światłowód  doprowadzony  do  skrzynek  jest  wielomodowy,  czy 

jednomodowy,  z  uwagi  na  brak  możliwości  wglądu  do  szaf  KBS  w  trakcie  wizji  lokalnej  w 

dniu 29.10.2020 r.; 

informację,  czy  Zamawiający  wymaga  dostarczenia  wkładek  SFP  do  przełączników 

sieciowych objętych przedmiotem zamówienia; 

informację,  czy  Zamawiający  posiada  wkładki  SFP,  a  jeżeli  Zamawiający  jest  w 

posiadaniu  ww. 

wkładek,  to  czy  Zamawiający  dopuszcza  zastosowanie  ich  na  potrzeby 

instalacji stanowiącej przedmiot zamówienia oraz podanie modelu posiadanych wkładek; 

informację, czy oba serwery dostarczone w ramach przedmiotu zamówienia, mają zostać 

zamontowane w tej samej szafie RACK; 

informację,  czy  serwery  dostarczone  w  ramach  przedmiotu  zamówienia,  mają  mieć 

bezpośrednie połączenie Ethernet między sobą; 

informację,  w  jaki  sposób  serwery  będą  połączone  z  dostarczonymi  przełącznikami 

sieciowymi; 


wskazanie  miejsca  montażu  przełączników  sieciowych,  z  uwagi  na  brak  możliwości 

dostępu  do  pomieszczeń  znajdujących  się  na  Stadionie  (w  tym  serwerowni)  w  trakcie  wizji 

lokalnej w dniu 29.10.2020 r.; 

informację,  czy  infrastruktura  sieciowa,  w  ramach  której  działać  będą  dostarczane 

urządzenia, posiada dedykowaną sieć szkieletową LAN, czy jest ona współdzielona z innymi 

systemami; 

info

rmację,  czy  Zamawiający  dopuszcza  dostarczenie  komputera  miniPC  z  jednym 

portem  LAN  w  przypadku, 

gdy  dostarczany  model  czytnika  potrzebować  będzie  tylko 

dostępu do jednego portu LAN; 

informację,  czy  z  uwagi  na  zastosowanie  przełączników  sieciowych  zarządzalnych  do 

podłączenia komputera miniPC LAN Zamawiający dopuszcza dostarczenie miniPC z jednym 

portem LAN i uruchomienie w niezależnych VLANów, które zastąpią konieczność posiadania 

drugiego portu przez urządzenie; 

informację,  czy  Zamawiający  dopuszcza  zainstalowanie  sygnalizatora  o  wymiarach 

(100x100),  który  całkowicie  zasłoni  obecne  otwory  w  bramce  obrotowej  i  zapewni  swoją 

obudową uszczelnienie po  poprzednim  sygnalizatorze,  a  jednocześnie nie będzie wystawał 

poza obrys bramki obrotowej; 

informację,  czy  Zamawiający  wymaga  zainstalowania  sygnalizatora,  który  oprócz 

wyświetlania  opisanych  w  SIWZ  kolorów,  potrafi  wyświetlać  płynne  animacje  wskazujące 

kierunek  przejścia  klienta/kibica  w  kolorze  zgodnym  z  konfiguracją  schematów  zdarzeń 

odpowiadającym; 

podanie  wym

iarów  obudowy  i  panelu  frontowego  oraz  udostępnienie  rysunków 

technicznych  lub  modeli  3D  obudowy  i  panelu  frontowego,  z  uwagi  na  brak  możliwości 

wglądu  do  wnętrza  obudowy  obecnie  zamontowanych  czytników  w  trakcie  wizji  lokalnej  w 

dniu 29.10.2020 r.; 

doprecyzowanie  opisu  czytnika,  w  odniesieniu  do  parametru

:  „szczelność  na  poziomie  

IP5";   

informację, czy Zamawiający wymaga, aby wyświetlacz w dostarczanych czytnikach był 

kolorowym wyświetlaczem LCD TFT; 

informację o minimalnej rozdzielczości wyświetlacza czytników; 

informację o minimalnej jasności wyświetlacza; 

informację,  czy  Zamawiający  dopuszcza  użycie  w  czytniku  wyświetlacza 

monochromatycznego; 

informację,  czy  Zamawiający  wymaga  aby  czytnik  posiadał  możliwość  wyświetlania 

sekwencji video na wyświetlaczu 

p

odanie kryterium równoważności dla modelu procesora wskazanego w Zał. nr 1 pkt 2 

c)  oraz  informację,  czy  Zamawiający  dopuszcza,  aby  kryterium  równoważności  był  wynik 


testu wykonanego narzędziem dostępnym na stronie: 

https://www.cpubenchmark.net/

podanie kryterium równoważności dla modelu procesora wskazanego w Zał. nr 1 pkt. 2 

e)  oraz  informację,  czy  Zamawiający  dopuszcza,  aby  kryterium  równoważności  był  wynik 

testu wykonanego narzędziem dostępnym na stronie: 

https://www.cpubencbmark.net/

informację,  czy  Zamawiający  zapewnia  dostęp  do  szaf  KBS  na  etapie  realizacji 

zamówienia; 

informację, czy Zamawiający zapewnia dostęp do dachów i bramek obrotowych KASA 

na etapie re

alizacji zamówienia; 

informację, czy na etapie realizacji Zamawiający zapewni Wykonawcy bezproblemowy 

dostęp do pomieszczeń, w których znajdują się urządzenia objęte modernizacją/wymianą lub 

elementy  współpracujące  z  urządzeniami  objętymi  przedmiotem  zamówienia  w  celu  Ich 

konfiguracji  lub  wykonania  innych  niezbędnych  czynności  (wg  udzielonych  informacji 

podczas wizji lokalnej. Zamawiający ma podpisaną umowę dzierżawy obiektu wraz z pełnym 

jego  wyposażeniem  i  w  trakcie  wizji  lokalnej  w  dniu  29.10.2020  r.  Zamawiający  nie  był  w 

stanie  zapewnić  dostępu  do  pomieszczeń  tub  podglądu  do  sprzętów  podlegających 

wymianie w ramach przedmiotowego zamówienia). 

Na wezwanie Zamawiającego z dnia 4 listopada 2020 r. do zgłoszenia przystąpienia 

do  niniejszego 

postępowania  odwoławczego  wraz  z  udostępnieniem  kopii  odwołania  na 

stronie  internetowej 

żaden  wykonawca  nie  zgłosił  przystąpienia  do  postępowania 

odwoławczego w trybie art. 185 ust. 2 i 3 Pzp. 

W  dniu  17  listopada  2020  r. 

Zamawiający  złożył  do  Prezesa  Krajowej  Izby 

Odwoławczej  pismo  z  tego  dnia,  zawierające  oświadczenie  Zamawiającego,  że  w  całości 

uwzględnił  zarzuty odwołania wniesionego w dniu 2 listopada 2020 r. i w dniu 17 listopada 

2020  r.  dokonał  uzupełnienia  treści  Specyfikacji  Istotnych  Warunków  Zamówienia. 

Wyjaśnienia  oraz  modyfikacja  treści  SIWZ  wraz  z  załącznikami  opublikowana  została  na 

stronie internetowej Zamawiającego. 

Jednocześnie Zamawiający przesłał do Prezesa Izby: 

Wyjaśnienia i modyfikację SIWZ wraz z załącznikami, 

Dowód publikacji zmian na stronie internetowej. 

Biorąc pod uwagę powyższe, Krajowa Izba Odwoławcza na podstawie art. 186 ust. 2 

Pzp 

umorzyła postępowanie odwoławcze w niniejszej sprawie.  


Izba orzekła o kosztach postępowania odwoławczego stosownie do art. 186 ust. 6 pkt 1 Pzp 

oraz § 5 ust. 1 pkt 1 lit.a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r.  

w  sprawie  wysokości  wpisu  od  odwołania  oraz  rodzajów  kosztów  w  postępowaniu 

odwoławczym  i  sposobu  ich  rozliczania  (tj.  Dz.  U.  z  2018  r.  poz.  972).  Izba  postanowiła  

o zwrocie na rze

cz Odwołującego kwoty uiszczonego wpisu.  

Przewodniczący:      ………………………