KIO 3247/20 POSTANOWIENIE dnia 23 grudnia 2020 r.

Stan prawny na dzień: 17.02.2021

Sygn. akt KIO 3247/20 

POSTANOWIENIE 

z dnia 23 grudnia 2020 r.  

Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:  

Przewodniczący:      Anna Osiecka 

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron oraz uczestników postępowania 

odwoławczego w dniu 23 grudnia 2020 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa 

Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  7  grudnia  2020  r.  przez  wykonawcę  Partner  Spółka  

z  ograniczoną  odpowiedzialnością  Spółka  komandytowa  z  siedzibą  w  Warszawie 

postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Miasto i Gmina Serock 

przy  udziale  wykonawców  wspólnie  ubiegających  się  o  zamówienie  RDF  Spółka  

z  ograniczoną  odpowiedzialnością  z  siedzibą  w  Ostrołęce  oraz  MPK  Pure  Home 

Spółka  z  ograniczoną  odpowiedzialnością  z  siedzibą  w  Ostrołęce,  zgłaszających 

przys

tąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego 

postanawia: 

Umorzyć postępowanie odwoławcze. 

Nakazać  zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz 

wykonawcy 

Partner  Spółka  z  ograniczoną  odpowiedzialnością  Spółka 

kom

andytowa  z  siedzibą  w  Warszawie  kwoty  13  500  zł  00  gr  (słownie:  trzynaście 

tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.  

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r. 

–  Prawo  zamówień 

publicznych  (Dz.  U.  z  2019  r.  poz.  1843  ze  zm.) na  niniejsze  postanowienie 

– w terminie 7 

dni 

od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby 

Odwoławczej do Sądu Okręgowego Warszawa-Praga w Warszawie

Przewodniczący:   ………………………………………. 


Sygn. akt KIO 3247/20 

U Z A S A D N I E N I E 

Miasto  i  Gmina  Serock

,  dalej  „Zamawiający”,  prowadzi  w  trybie  przetargu 

nieograniczonego  postępowanie  o  udzielenie  zamówienia  publicznego  pn.  Odbieranie  

i  zagospodarowanie (odzysk  lub  unieszkodliwienie)  odpadów  komunalnych  z  terenu Miasta 

 i  Gminy  Serock  w  okresie  od  dnia  1.01.2021  r.  do  31.12.2021  r. 

Postępowanie  to 

prowadzone jest na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień 

publicznych (Dz. U. t.j. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.), dalej 

„ustawa Pzp”.  

Ogłoszenie  o  zamówieniu  zostało  opublikowane  w  Dzienniku  Urzędowym  Unii 

Europejskiej pod numerem 2020/S 174-420712 w dniu 8 

września 2020 r.  

W  dniu  7  grudnia  2020  r.  wykonawca 

Partner  Spółka  z  ograniczoną 

odpowiedzialnością Spółka komandytowa z siedzibą w Warszawie, dalej „Odwołujący”, złożył 

do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie, zarzucając Zamawiającemu naruszenie: 

art. 7 ust. 3 w zw. z art. 24 ust. 1 pkt 12, art. 26 ust. 3, art. 89 ust. 1 pkt 3 oraz art. 90 ust. 1 

ustawy Pzp. 

Odwołujący  wniósł  o  uwzględnienie  odwołania  oraz  nakazanie  Zamawiającemu: 

unieważnienia  wyboru  oferty  najkorzystniejszej,  wykluczenia  wykonawców  wspólnie 

ubiegających  się  o  zamówienie  RDF  Spółka  z  ograniczoną  odpowiedzialnością  z  siedzibą  

w  Ostrołęce  oraz  MPK  Pure  Home  Spółka  z  ograniczoną  odpowiedzialnością  z  siedzibą  

w Ostrołęce, dalej „Konsorcjum”, na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp ze względu  

na  niewykazanie  spełniania  warunku  udziału  w  postępowaniu,  ewentualnie  zastosowania 

względem Konsorcjum procedury z art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, odrzucenia oferty Konsorcjum 

na  podstawie  art.  89  ust.  1  pkt  3  ustawy  Pzp  oraz  wezwania 

Konsorcjum  do  złożenia 

wyjaśnień w zakresie rażąco niskiej ceny. 

Do  postępowania  odwoławczego  po  stronie  Zamawiającego  w  ustawowym  terminie 

przystąpili  wykonawcy  wspólnie  ubiegający  się  o  zamówienie  RDF  Spółka  z  ograniczoną 

odpowiedzialnością  z  siedzibą  w  Ostrołęce  oraz  MPK  Pure  Home  Spółka  z  ograniczoną 

odpowiedzialnością z siedzibą w Ostrołęce.  

Odwołujący  pismem  z  dnia  18  grudnia  2020  r.  oświadczył,  iż  cofa  odwołanie. 

Oświadczenie  o  wycofaniu  zostało  złożone  przez  osobę  upoważnioną  do  reprezentowania 

Odwołującego i stanowi podstawę do umorzenia postępowania odwoławczego na podstawie 

art. 187 ust. 8 zd. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.  


W  związku  z  cofnięciem  odwołania  przed  otwarciem  rozprawy,  Izba  postanowiła  

o  zwrocie  na  rzecz  Odwołującego  90%  wpisu,  zgodnie  z  art.  187  ust.  8  ustawy  Prawo 

zamówień publicznych. 

Mając powyższe na uwadze, orzeczono jak w sentencji.  

O k

osztach postępowania orzeczono na podstawie art. 192 ust. 9 i 10 ustawy Prawo 

zamówień publicznych. 

Na  podstawie  art.  187  ust.  8  zd.  2  ustawy  Pzp  oraz  §  5  ust.  1  pkt  3  lit.  a) 

rozporządzenia  Prezesa  Rady  Ministrów  z  dnia  15  marca  2010  r.  w  sprawie  wysokości  i 

sposobu  pobierania  wpisu  od  odwołania  oraz  rodzajów  kosztów  w  postępowaniu 

odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. z 2018 r. poz. 972), Izba orzekła o dokonaniu 

zwrotu  Odwołującemu  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  90%  kwoty 

uisz

czonej tytułem wpisu od odwołania. 

Przewodniczący:   ……………………………………….