Sygn. akt KIO 171/21
POSTANOWIENIE
z dnia 10 lutego 2021 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Anna Osiecka
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron w dniu 10 lutego 2021 r.
w War
szawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
stycznia 2021 r. przez wykonawcę FCC Polska Spółka z ograniczoną
odpowiedzi
alnością z siedzibą w Zabrzu w postępowaniu prowadzonym przez
zamawiającego Miasto Ruda Śląska
postanawia:
Umorzyć postępowanie odwoławcze.
2. Z
nieść wzajemnie koszty postępowania odwoławczego i nakazać zwrot z rachunku
bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz FCC Polska Spółka z
ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Zabrzu kwoty 15 000 zł (słownie:
piętnaście tysięcy złotych zero groszy) tytułem zwrotu kwoty uiszczonego wpisu od
odwołania.
Stosownie do art. 579 ust. 1 i 580 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.) w związku z art. 92 ust. 2 ustawy
z dnia 11 września 2019 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo zamówień publicznych
(Dz.U. 2019 r. poz. 2020) na niniejsze postanowienie - w terminie 14 dni od dnia jego
doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
do
Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący: ……………………………………….
Sygn. akt KIO 171/21
UZASADNIENIE
Miasto Ruda Śląska, dalej „Zamawiający”, prowadzi w trybie przetargu
nieograniczonego postępowanie o udzielenie zamówienia pn. Odbiór i zagospodarowanie
odpadów z terenu miasta Ruda Śląska. Postępowanie to prowadzone jest na podstawie
przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.), dalej „ustawa Pzp”. Ogłoszenie o zamówieniu zostało
opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej pod numerem 2020/S 255-641472
w dniu 31 grudnia 2020 r.
W dniu 11 stycznia 2021 r. wykonawca
FCC Polska Spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą w Zabrzu, dalej „Odwołujący”, wniósł do Prezesa Krajowej
Izby Odwoławczej odwołanie, zarzucając Zamawiającemu naruszenie: art. 91 ust. 2 oraz 2a
w zw. z art. 7 ustawy Pzp poprzez ustalenie ceny jako jedynego kryterium oceny ofert; art. 22
ust. 1a w zw. z art. 7 ustawy Pzp poprzez nieproporcjonalne
i nadmierne określnie warunku
dysponowania osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia o określonym doświadczeniu;
art. 6f ust. 3 i 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w
gminach (t.j. Dz. U. z 2020 poz. 143
9 z późn. zm.) poprzez określenie wynagrodzenia za
odbiór i zagospodarowanie odpadów jako ryczałtowego.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania oraz nakazanie Zamawiającemu
zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia w sposób określony w odwołaniu.
Do postępowania odwoławczego w ustawowym terminie żaden wykonawca
nie przystąpił.
Przed otwarciem rozprawy, pismem z dnia 1 lutego 2021 r.
Zamawiający przekazał
Prezesowi Krajowej Izby Odwoławczej odpowiedź na odwołanie, w której uwzględnił w
części zarzuty przedstawione w odwołaniu.
W dniu 8
lutego 2021 r. Odwołujący, reprezentowany przez pełnomocnika, którego
pełnomocnictwo zostało dołączone do odwołania, przekazał oświadczenie o cofnięciu
nieuwzględnionych przez Zamawiającego zarzutów odwołania.
Mając na uwadze powyższe, Izba zważyła co następuje.
Zgodnie z art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Przepisy wprowadzające
ustawę - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2020) do postępowań
odwoławczych, o których mowa w uchylanej ustawie, wszczętych po dniu 31 grudnia 2020 r.
a dotyczących postępowań o udzielenie zamówienia wszczętych przed dniem 1 stycznia
2021 r. stosuje się przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz.U. z
2019 r. poz. 2019) dalej „nPzp”. Z uwagi na powyższe, Izba wydając
postanowienie o umorzeniu postępowania odwoławczego, wszczętego na skutek odwołania
wniesionego w dniu 11 stycznia 2021 r.,
zastosowała przepisy nowej ustawy.
Zamawiający uwzględnił w części zarzuty przedstawione w odwołaniu, a Odwołujący
wycofał pozostałe zarzuty. Do postępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego nie
zgłosił przystąpienia żaden wykonawca.
W związku z powyższym Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła, że postępowanie
odwoławcze podlega umorzeniu na podstawie art. 522 ust. 3 nPzp, zgodnie z którym
W
przypadku uwzględnienia przez zamawiającego części zarzutów przedstawionych w
odwołaniu i wycofania pozostałych zarzutów przez odwołującego, Izba może umorzyć
postępowanie odwoławcze na posiedzeniu niejawnym bez obecności stron oraz uczestników
postępowania odwoławczego, którzy przystąpili do postępowania po stronie wykonawcy, pod
warunkiem że w postępowaniu odwoławczym po stronie zamawiającego nie przystąpił w
terminie żaden wykonawca albo wykonawca, który przystąpił po stronie zamawiającego nie
wniósł sprzeciwu wobec uwzględnienia części zarzutów. W takim przypadku zamawiający
wykonuje, powtarza lub unieważnia czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu w zakresie uwzględnionych zarzutów
Stosownie do art. 568 pkt 3 ustawy nPzp,
Izba umarza postępowania odwoławcze, w
formie postanowienia, w przypadku, o którym mowa w art. 522.
W związku z powyższym Izba, działając na podstawie art. 522 ust. 3 i art. 568 pkt 3
n
Pzp, postanowiła jak w pkt 1 sentencji.
Izba orzekła o wzajemnym zniesieniu kosztów postępowania odwoławczego oraz
nakazała zwrot Odwołującemu kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania, stosownie do
przepisu § 9 ust. 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia
2020 r. w sprawie szczegółowych kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz
wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania (Dz. U. z 2020 r. poz. 2437).
Przewodniczący: ……………………………………….