Sygn. akt KIO 175/21
POSTANOWIENIE
z dnia 3 lutego 2021 roku
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Justyna Tomkowska
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym
bez udziału Stron w dniu 3 lutego 2021 roku
w Warszawie
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
12 stycznia 2021 roku przez
Odwołującego wykonawcę TOI TOI Polska Spółka
z o
graniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie
w postępowaniu prowadzonym przez Gdańskie Nieruchomości, Samorządowy Zakład
Budżetowy z siedzibą w Gdańsku
postanawia:
odrzuca odwołanie,
k
osztami postępowania obciąża Odwołującego wykonawcę TOI TOI Polska Spółka
z o
graniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie i zalicza w poczet kosztów
postępowania odwoławczego kwotę 7.500 zł 00 gr (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych
zero groszy
) uiszczoną tytułem wpisu od odwołania.
Stosownie do art. 579 i 580 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień
publicznych (tekst jednolity Dz.U.2019 r., poz. 2019 ze zmianami) na niniejsze postanowienie
w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący: …………….………..
Sygn. akt KIO 175/21
UZASADNIENIE
Zam
awiający – Gdańskie Nieruchomości, Samorządowy Zakład Budżetowy
z siedzibą w Gdańsku – w trybie przetargu nieograniczonego na Usługę wywozu
nieczystości płynnych z szamb i wc wolnostojących w roku 2021, prowadzi
postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia
2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.). Ogłoszenie o
zamówieniu ukazało się w Biuletynie Zamówień Publicznych, w dniu 8 grudnia 2020 roku
pod numerem 763984-N-
2020 (a następnie zmienione zostało ogłoszeniem w BZP w dniu 14
grudnia 2020 roku pod numerem: 540543275-N-2020).
Wartość zamówienia nie przekracza
wyrażonej w złotych równowartości kwoty 750 000,00 euro.
Informacja o wyniku postępowania została opublikowana na stronie internetowej
Zamawiającego i dostarczona w formie elektronicznej Odwołującemu w dniu 7 stycznia 2021
roku.
W dniu 12 stycznia 2021 roku wykonawca TOI TOI Polska Sp
ółka
z o
graniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (dalej: „Odwołujący”) wniósł
do
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej odwołanie na podstawie art. 513 ustawy z dnia 11
września 2019 roku — Prawo wymówień publicznych (Dz.U. 2019.2019 ze zm. — dalej
również „nowe p.z.p.”) w zw. z art. 109 i 98 ustawy z dnia 11 września 2019 roku — Przepisy
wprowadzające ustawi — Prawo Zamówień publicznych (Dz.U. 2019.2020 ze zm.),
odwołanie wobec niezgodnych z przepisami starego p.z.p. czynności Zamawiającego
polegających na:
zaniechaniu unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
wobec błędnie określonych wzorów, zastosowanych w sposobach oceny ofert (dotyczy
kryteriów: „ocena stanu technicznego pojazdów” oraz „doświadczenie kierowców”),
zastosowaniu przy ocenie ofert wzoru innego niż podanego w ogłoszeniu (dotyczy
kryterium: „doświadczenie kierowców”),
uznaniu za najkorzystniejsze dla Zadania 1 i Zadania 2 oferty złożonej przez
Przedsiębiorstwo Usługowo-Transportowe „MARKAN” M. K.-P. z siedzibą w Gdańsku,
wyborze dla Zadania 1 i Zadania 2 oferty złożonej przez Przedsiębiorstwo Usługowo-
Transportowe MARKAN M. K.-P.
z siedzibą w Gdańsku.
Powyższym czynnościom Odwołujący zarzucał naruszenie:
art. 93 ust. 1 pkt 7) starego p.z.p. poprzez zaniechanie unieważnienia postępowania
wobec błędnie określonych wzorów, zastosowanych w sposobach oceny ofert (dotyczy
kryteriów: „ocena stanu technicznego pojazdów” oraz „doświadczenie kierowców”), co
powoduje, iż postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą
zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego;
art. 91 ust. 1 starego p.z.p., poprzez jego zastosowanie i wybór dla Zadania 1 i
Zadania 2 oferty złożonej przez Przedsiębiorstwo Usługowo-Transportowe MARKAN M. K.-
P.
z siedzibą w Gdańsku, w sytuacji, gdy dla oceny najkorzystniejszej oferty Zamawiający
zastosował inny wzór, niż został podany w ogłoszeniu o udzieleniu zamówienia (dotyczy
kryterium: „doświadczenie kierowców”).
Odwołujący wnosił o uwzględnienie odwołania w całości oraz nakazanie
Zamawiającemu:
1. Unieważnienia czynności wyboru najkorzystniejszej oferty dla Zadania 1 i Zadania 2;
unieważnienia postępowania;
orzeczenie na rzecz Odwołującego zwrotu kosztów postępowania odwoławczego, w tym
poniesionych i udokumentowanych kosztów zastępstwa prawnego.
Zgodnie z art. 505 ust 1 nowego p.z.p.
Odwołujący wskazał, że odwołanie
przysługuje wykonawcy, uczestnikowi konkursu oraz innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał
interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku
naruszenia przez
zamawiającego przepisów ustawy (w tym przypadku starego p.z.p.).
Odwołujący, jako podmiot profesjonalny działający na rynku, w odpowiedzi na
ogłoszenie o zamówieniu jako jeden z dwóch wykonawców złożył ofertę w prowadzonym
postępowaniu. W wyniku przeprowadzonego postępowania jako najkorzystniejsza uznana
została oferta Przedsiębiorstwa Usługowo-Transportowego MARKAN M. K.-P. z siedzibą w
Gdańsku, niemniej stało się tak w związku z zastosowaniem przez Zamawiającego błędnie
określonych wzorów, przewidzianych w sposobach oceny ofert (dotyczy kryteriów: „ocena
stanu technicznego pojazdów” oraz „doświadczenie kierowców”). Gdyby Zamawiający
zastosował wzory niewadliwe, wówczas ostateczna ocena obu złożonych ofert (jedynych
dwóch ocenianych w postępowaniu) byłaby inna, w szczególności mogłaby prowadzić do
wyboru oferty Odwołującego. Istnieje zatem ryzyko poniesienia przez Odwołującego szkody
w postaci utraconych korzyści. Odwołujący ma interes w unieważnieniu postępowania (i w
konsekwencji w ponownym jego
przeprowadzeniu, w którym oferty wykonawców zostaną
poddane nowej ocenie) oraz może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez
Zamawiającego przepisów ustawy.
Krajowa Izba
Odwoławcza ustaliła i zważyła co następuje:
W
postępowaniu odwoławczym do momentu wydania niniejszego postanowienia do
akt sprawy nie załączono żadnych przystąpień po którejkolwiek ze Stron.
Na podstawie dokumentacji postepowania dostępnej na stronie internetowej
Zamawiającego, ustalono, że Zamawiający ogłosił postępowanie w dniu 8 grudnia 2020 roku
wskazując w Rozdziale 21 SIWZ, że zastosuje następujące kryteria oceny ofert:
a) cena
waga 60%
b)
ocena stanu technicznego pojazdów
waga 25%
c)
doświadczenie kierowców
waga 15%.
Punkty
miały być przyznawane według następujących zasad:
1) KRYTERIUM
– cena
Ilość punktów w kryterium zostanie określona zgodnie z wzorem:
cena oferowana minimalna brutto
Cena = --------------------------------------- x 100 pkt x 60 %(0,60)
cena badanej oferty brutto
odpowiada maksymalnej wartości 60 pkt
2) KRYTERIUM -
ocena stanu technicznego pojazdów
Średni wiek samochodów liczony będzie zgodnie z poniższym wzorem:
(2020 - n1) + (2020 -
n2) + …. + (2020 – ni)
Wśr = -----------------------------------------------------------
i
gdzie:
Wśr - średni wiek samochodów,
N1,2…i - rok pierwszej rejestracji samochodów (wykazany w druku potencjał techniczny),
i -
ilość samochodów.
Zamawiający do oceny średniego wieku samochodów będzie brał tylko i wyłącznie tą ilość
samochodów, która musi zostać wykazana w celu spełnienia warunku udziału w
postępowaniu na dane zadanie, tj.:
- na zadaniu 1
– 4 szt.
- na zadaniu 2
– 1 szt.
- na zadaniu 1 i 2
– 4 szt.
Ilość punktów w kryterium zostanie obliczona na podstawie poniższego wzoru:
WSof - WSmin
W = -------------- x 100 pkt. x 25% (0,25)-
odpowiada maksymalnej wartości 25 pkt
WSmax - WSmi
gdzie:
W
– ilość punktów w kryterium,
WSmax -
maksymalny średni wiek samochodów,
WSof -
średni wiek samochodów w badanej ofercie,
WSmin -
minimalny średni wiek samochodów.
W p
rzypadku, jeżeli minimalny średni wiek samochodów będzie równe maksymalnemu
średniemu wiekowi samochodów, Zamawiający przyzna Wykonawcom maksymalną ilość tj.
25 pkt.
3) KRYTERIUM
– doświadczenie kierowców
Przez doświadczenie kierowcy rozumie się doświadczenie (ilość miesięcy) podczas
wykonywania prac (zatrudnienie, inne prace zarobkowe, prowadzenie działalności
gospodarczej), jako kierowca danego typu pojazdu
– odpowiednio: pojazd o maksymalnej
masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t/ pojazd o maksymalnej masie całkowitej
przekraczającej 3,5 t.
Wykonawca ma obowiązek określić doświadczenie każdego z kierowców z
dokładnością do pełnego miesiąca.
W przypadku określenia doświadczenia w niepełnych miesiącach Zamawiający
zaokrągli wartość do pełnego miesiąca zgodnie z zasadami matematycznymi i do obliczeń
zostanie przyjęta wartość po zaokrągleniu.
Średnie doświadczenie kierowców obliczone będzie zgodnie z poniższym wzorem:
d1 + d2 + …. + di
DS = -----------------------------
i
gdzie:
DS -
średnia „doświadczenie kierowców”,
di -
doświadczenie poszczególnych kierowców (wykazanych w druku „zdolność zawodowa –
wykaz osób”),
i -
ilość kierowców.
Jeżeli Wykonawca nie wskaże doświadczenia dla wskazanego kierowcy, Zamawiający do
obliczenia średniego doświadczenia przyjmie 0 miesięcy dla tego kierowcy.
Ilość punktów w kryterium zostanie obliczona na podstawie poniższego wzoru:
DSof - DSmin
D = -------------- x 100 pkt. x 15% (0,15)-
odpowiada maksymalnej wartości 15 pkt
DSmax - DSmin
gdzie:
D
– ilość punktów w kryterium,
Dmax -
maksymalne średnie doświadczenie kierowców,
Dof -
średnie doświadczenie kierowców w badanej ofercie,
Dmin -
minimalne średnie doświadczenie kierowców.
W przypadku, jeżeli minimalne średnie doświadczenie kierowców będzie równe
maksymalnemu średniemu doświadczeniu kierowców, Zamawiający przyzna Wykonawcom
maksymalną ilość tj. 15 pkt.
Punkty z kryteriów miały zostać zsumowane.
Następnie, w dniu 14 grudnia 2020 roku Zamawiający dokonał modyfikacji zapisów
SIWZ, w tym ro
zdziału dotyczącego Kryteriów oceny ofert na następujące:
1) KRYTERIUM
– cena
Ilość punktów w kryterium zostanie określona zgodnie z wzorem:
Cena =[(cena oferowana minimalna brutto)/(cena badanej oferty brutto)]x 100 pkt x 60
odpowiada maksymalnej wartości 60 pkt
2) KRYTERIUM -
ocena stanu technicznego pojazdów
Średni wiek samochodów liczony będzie zgodnie z poniższym wzorem:
Wśr = [(2020 - n1) + (2020 - n2) + …. + (2020 – ni)]/i
gdzie:
Wśr - średni wiek samochodów,
N1,2…i - rok pierwszej rejestracji samochodów (wykazany w druku potencjał techniczny),
i -
ilość samochodów.
Zamawiający do oceny średniego wieku samochodów będzie brał tylko i wyłącznie tą
ilość samochodów, która musi zostać wykazana w celu spełnienia warunku udziału w
postępowaniu na dane zadanie, tj.:
- na zadaniu 1
– 4 szt.
- na zadaniu 2
– 1 szt.
- na zadaniu 1 i 2
– 4 szt.
Jeżeli Wykonawca, składając ofertę na Zadanie 1 i Zadanie 2, nie wskaże wieku
samochodu na Zadanie 2 Zamawiający przyjmie najstarszy wiekiem samochód wskazany w
Zadaniu 1.
W przypadku wykazania przez Wykonawcę większej ilości pojazdów na poszczególne
zadania, niż ilość wymagana w celu spełnienia warunku udziału w postępowaniu, do oceny
będą brane pojazdy według następujących zasad:
1. w pierwszej kolejności będące własnością Wykonawcy,
2. w drugiej kolejności pojazdy najstarsze.
Jeżeli Wykonawca nie wskaże roku pierwszej rejestracji dla któregoś z samochodów
Zamawiający do obliczenia średniego wieku pojazdu przyjmie rok 2000, jako rok pierwszej
rejestracji dla danego samochodu.
Ilość punktów w kryterium zostanie obliczona na podstawie poniższego wzoru:
W = [(WSof - WSmin)/(WSmax - WSmi)] x 100 pkt. x 20% (0,20)- odpowiada
maksymalnej wartości 20 pkt
gdzie:
W
– ilość punktów w kryterium,
WSmax -
maksymalny średni wiek samochodów,
WSof -
średni wiek samochodów w badanej ofercie,
WSmin -
minimalny średni wiek samochodów.
W przypadku, j
eżeli minimalny średni wiek samochodów będzie równe
maksymalnemu średniemu wiekowi samochodów, Zamawiający przyzna Wykonawcom
maksymalną ilość tj. 20 pkt.
3) KRYTERIUM
– doświadczenie kierowców
Przez doświadczenie kierowcy rozumie się doświadczenie (ilość miesięcy) podczas
wykonywania prac (zatrudnienie, inne prace zarobkowe, prowadzenie działalności
gospodarczej), jako kierowca danego typu pojazdu
– odpowiednio: pojazd o maksymalnej
masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t/ pojazd o maksymalnej masie całkowitej
przekraczającej 3,5 t.
Wykonawca ma obowiązek określić doświadczenie każdego z kierowców z
dokładnością do pełnego miesiąca.
W przypadku określenia doświadczenia w niepełnych miesiącach Zamawiający
zaokrągli wartość do pełnego miesiąca zgodnie z zasadami matematycznymi i do obliczeń
zostanie przyjęta wartość po zaokrągleniu.
Średnie doświadczenie kierowców obliczone będzie zgodnie z poniższym wzorem:
DS = (d1 + d2 + …. + di)/i
gdzie:
DS -
średnia „doświadczenie kierowców”,
di -
doświadczenie poszczególnych kierowców (wykazanych w druku „zdolność zawodowa –
wykaz osób”),
i -
ilość kierowców.
Jeżeli Wykonawca nie wskaże doświadczenia dla wskazanego kierowcy,
Zamawiający do obliczenia średniego doświadczenia przyjmie 0 miesięcy dla tego kierowcy.
Zamawiający do oceny uprawnień i doświadczenia kierowców będzie brał tylko i
wyłącznie tą ilość kierowców, która musi zostać wykazana w celu spełnienia warunku udziału
w postępowaniu na danych zadaniach, tj.:
- na zadaniu 1 -
4 kierowców,
- na zadaniu 2 -
1 kierowcę,
- na zadaniu 1 i 2 -
4 kierowców,
Jeżeli Wykonawca, składając ofertę na Zadanie 1 i Zadanie 2, nie wskaże kierowcy z
doświadczeniem na Zadanie 2 Zamawiający przyjmie najmniejsze doświadczenie kierowcy
wskazanego w Zadaniu 1.
W przypad
ku wykazania przez Wykonawcę większej ilości kierowców na
poszczególne zadania, niż ilość wymagana w celu spełnienia warunku udziału w
postępowaniu, do oceny będą brani kierowcy według następujących zasad:
1. w pierwszej kolejności zatrudnieni na umowie o pracę,
2. w drugiej kolejności kierowcy z mniejszym doświadczeniem zawodowym.
Ilość punktów w kryterium zostanie obliczona na podstawie poniższego wzoru:
D = [(DSof - DSmin)( DSmax - DSmin)]x 100 pkt. x 20% (0,20)- odpowiada
maksymalnej wartości 20 pkt
gdzie:
D
– ilość punktów w kryterium,
Dmax -
maksymalne średnie doświadczenie kierowców,
Dof -
średnie doświadczenie kierowców w badanej ofercie,
Dmin -
minimalne średnie doświadczenie kierowców.
W przypadku, jeżeli minimalne średnie doświadczenie kierowców będzie równe
maksymalnemu średniemu doświadczeniu kierowców, Zamawiający przyzna Wykonawcom
maksymalną ilość tj. 20 pkt.
Punkty z kryteriów zostaną zsumowane.
Z informacji o wyborze oferty najkorzystniejszej zamieszczonej na stronie
Zamawiającego wynika, że zastosował on wzory ujęte w SIWZ po modyfikacji, wybierając
ofertę wykonawcy Przedsiębiorstwa Usługowo-Transportowego MARKAN M. K.-P. z
siedzibą w Gdańsku.
Biorąc powyższe ustalenia pod uwagę, Izba uznała, że złożone odwołanie podlega
odrzuceniu na podstawie art. 528 pkt 3 ustawy nowePzp, bowiem
odwołanie zostało
wniesione po upływie terminu określonego w ustawie.
Nie ulegało wątpliwości, że Zamawiający opisał kryteria oceny ofert w SIWZ i jej
modyfikacjach, ustalając odpowiednie wzory do liczenia punktacji w ramach ustalonych
kryteriów na podstawie danych wynikających z ofert. Specyfikacja zaś została zamieszczona
na stronie internetowej Z
amawiającego w dniu 8 grudnia 2020 r. Natomiast jej modyfikacji
dokonano w dniu 14 grudnia 2020 roku.
Zatem najpóźniej w dacie 14 grudnia 2020 roku, w oparciu o SIWZ, Odwołujący,
działający z należytą starannością, wymaganą w warunkach postępowania pomiędzy
profesjonalistami, mógł i powinien formułować wobec opisu kryteriów oceny ofert i ustalonych
wzorów liczenia punktów zarzuty dotyczące nieprawidłowego sposobu ustalenia wzorów
i innych błędów dotyczących opisu i zastosowania kryteriów.
Skoro O
dwołujący już w oparciu o postanowienia SIWZ opublikowanej w dniu 8
grudnia 2020 roku,
a następnie zmodyfikowanej 14 grudnia 2020 roku wiedział
o podnoszonych przez siebie wadach,
mógł zatem w terminach wynikających z art. 182 ust.
2 pkt 2 ustawy stare
Pzp składać środki ochrony prawnej wobec treści SIWZ, zarzucając
Zamawiającemu naruszenie odpowiednich przepisów ustawy Pzp. Zgodnie z art. 182 ust. 2
pkt 2 ustawy Pzp odwołanie wobec postanowień SIWZ, w postępowaniu o wartości niższej
niż kwoty określone w art. 11 ust. 8 ustawy Pzp, składa się w terminie 5 dni od dnia
zamieszczenia specyfikacji na stronie internetowej.
Na marginesie Izba wskazuje, że jeśli wykonawca kwestionował zasadność czynności
Z
amawiającego, wobec której nie przysługiwało wówczas odwołanie na podstawie art. 180
ust. 2 ustawy stare
Pzp, to służyło mu prawo do poinformowania Zamawiającego o tej
okoliczności w oparciu o przepis art. 181 ust. 1 ustawy starePzp w stosownym terminie.
Podkreślić należy, że wybór oferty najkorzystniejszej dokonany w dniu 7 stycznia
2021 roku nie stanowi
żadnej nowej okoliczności, która uzasadniałaby liczenie od nowa
terminu do wniesienia odwołania wobec nieprawidłowego opisu kryteriów oceny ofert,
zwłaszcza w sytuacji, kiedy diametralnej zmianie uległy przepisy ustawowe, obecnie
dopuszczając możliwość kwestionowania w postępowaniach podprogowych szerokiego
zakresu
potencjalnych naruszeń, nie ograniczając go do wyspecyfikowanych czynności
zamawiających, co miało miejsce na mocy ustawy starePzp.
Wybór oferty najkorzystniejszej nie wprowadził żadnych nowych informacji
w stosunku do postanowień SIWZ, które by to zmieniały. Zamawiający dokonując wyboru
oferty najkorzystniejszej kierował się zmodyfikowanymi zapisami SIWZ odnoszącymi się do
ustalonych w postępowaniu trzech kryteriów. Jeżeli Odwołujący uważał, że tak ustalone
kryteria, jak również wzory matematyczne obrazujące przeliczanie punktów są w sposób
niewłaściwy skonstruowane, to winien był powyższe okoliczności podnosić na etapie
ogłoszenia postępowania, nie zaś dokonania w nim wyboru oferty najkorzystniejszej. Choć
Odwołujący wskazywał, że Zamawiający błędnie zastosował określone w SIWZ wzory
w ramach kryteriów, to de facto z treści uzasadnienia zarzutów wynika, iż kwestionowany
jest generalnie sposób ustalenia tych wzorów, nie gwarantujący Zamawiającemu wyboru
oferty najkorzystniejszej,
nie zaś samo ich zastosowanie z uwzględnieniem danych
wynikających z ofert. Odwołujący kilkukrotnie w uzasadnieniu odwołania używa
sformułowania, że Zamawiający zastosował błędnie określone wzory. To w ocenie składu
orzekającego Izby oznacza, że odwołujący nie kwestionuje wyniku zastosowania wzorów
w kramach ustalonych kryteriów oceny ofert, ale właśnie sam sposób ustalenia kryteriów
i określony sposób ich wyliczenia.
Treść SIWZ została zamieszczona na stronie internetowej Zamawiającego 8 grudnia
2020 roku, następnie zmodyfikowana w dniu 14 grudnia 2020 roku. Zatem termin na
wniesienie odwołania wobec treści SIWZ upłynął najpóźniej w dniu 19 grudnia 2020 roku.
Tymczasem
Odwołujący wniósł zarzuty wobec postanowień SIWZ dopiero w dniu
12 stycznia 2021 roku. Reasumując, należało uznać, że odwołanie w części dotyczącej
zarzutów wobec treści SIWZ (konkretnie ustalenia kryteriów oceny ofert i sposobu ich
zastosowania) było odwołaniem wniesionym z uchybieniem ustawowego terminu na jego
wniesienie, co skutkuje koniecznością jego odrzucenia. Termin na wniesienie odwołania ma
bowiem charakter terminu zawitego, nie podlegającego przywróceniu, a uchybienie temu
terminowi powoduje wygaśnięcie prawa skorzystania ze środka ochrony prawnej, jakim jest
odwołanie.
Mając na względzie powyższe, na podstawie art. 529 ust. 1, art. 553 zdanie drugie
ustawy nowePzp, orzeczono jak w sentencji.
O kosztach postępowania orzeczono na podstawie art. 557 oraz art. 573 i następne
ustawy noweP
zp oraz w oparciu o przepisy § 8 ust. 1 w zw. z § 5 pkt 2 rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 roku w sprawie szczegółowych rodzajów
kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz wysokości i sposobu pobierania
wpisu od odwołania (Dz. U. z 31.12.2020, poz. 2437), w przypadku odrzucenia odwołania
O
dwołującego obciąża się całością wniesionego wpisu, zgodnie z zasadą odpowiedzialności
za wynik postępowania.
Postanowienie wydano na posiedzeniu niejawnym na podstawie art. 529 ust. 1
ustawy nowePzp.
Przewodniczący: …………….………..