Sygn. akt: KIO 251/21
POSTANOWIENIE
z dnia 15 lutego 2021 roku
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Beata Pakulska-Banach
Protokolant:
Piotr Kur
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym
z udziałem stron w dniu 15 lutego 2021 roku
w
Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
w dniu 22 stycznia 2021 roku
przez wykonawcę PROMED S.A. z siedzibą w Warszawie
w postępowaniu prowadzonym przez Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Marii
Skłodowskiej-Curie w Zgierzu
postanawia:
Umarza postępowanie odwoławcze.
2. Nakazuje
zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
o
dwołującego – PROMED S.A. z siedzibą w Warszawie kwoty 13 500 zł 00 gr
(słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90%
uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 579 i art.
580 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 14
dni od dnia jego
doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący: ………………….…………………..
Sygn. akt: KIO 251/21
U z a s a d n i e n i e
Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Marii Skłodowskiej-Curie w Zgierzu
(zwany
dalej: „zamawiającym”) prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego
w trybie przetargu nieograniczonego na
Sukcesywne dostawy sprzętu medycznego
jednorazowego użytku i innego sprzętu niezbędnego do pracy w oddziałach szpitalnych
Woje
wódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. Marii Skłodowskiej-Curie. Ogłoszenie
o
zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej z dnia
21 sierpnia 2020 roku, numer: 2020/S 162-392402.
W dniu 22 stycznia 2021 roku wykonawca PROMED S
.A. z siedzibą w Warszawie
(zwany dalej: „odwołującym”) wniósł odwołanie wobec czynności zamawiającego polegającej
na
odrzuceniu oferty odwołującego w zadaniu nr 22. Odwołujący zarzucił zamawiającemu
naruszenie art. 89 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 7 ust. 1 us
tawy Prawo zamówień publicznych
poprzez jego błędne zastosowanie i odrzucenie oferty odwołującego w zadaniu nr 22,
w s
ytuacji, gdy treść oferty odwołującego odpowiada treści SIWZ, a tym samym naruszenie
zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców.
Do dnia 15 lutego 2021
roku żaden z wykonawców nie zgłosił przystąpienia
do
postępowania odwoławczego.
W dniu 12 lutego 2021 roku, przed otwarciem rozprawy,
odwołujący złożył Prezesowi
Krajowej Izby Odwoławczej oświadczenie o cofnięciu odwołania (drogą elektroniczną).
Oświadczenie zostało podpisane przez osobę prawidłowo umocowaną do działania w
imieniu odwołującego (prokurent).
Z uwagi na fakt, że odwołanie zostało wniesione po dniu 31 grudnia 2020 roku,
to zgodnie z art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 11
września 2019 r. Przepisy wprowadzające
ustawę - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2020) do postępowania
odwoławczego w tej sprawie stosuje się przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.) (zwanej dalej: „ustawą nPzp”).
Zgodnie z art. 520 ust. 1 ustawy nPzp o
dwołujący może cofnąć odwołanie do czasu
zamknięcia rozprawy, przy czym z ust. 2 tego artykułu wynika, że cofnięte odwołanie
nie
wywołuje skutków prawnych, jakie ustawa wiąże z wniesieniem odwołania do Prezesa
Izby. Natomiast zgodnie z art. 568 pkt 1 ustawy nPzp
Izba umarza postępowania
odwoławcze, w formie postanowienia, w przypadku cofnięcia odwołania.
Wobec powyższego Izba umorzyła postępowanie odwoławcze w formie
postanowienia.
O kosztach postępowania odwoławczego Izba orzekła na podstawie art. 557 i art. 575
ustawy nPzp w zw. z
§ 2 ust. 1 pkt 2, § 5 pkt 1 oraz § 9 ust. 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów w sprawie szczegółowych rodzajów kosztów postępowania
odwoławczego, ich rozliczania oraz wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania z
dnia 30 grudnia 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 2437),
nakazując zwrot na rzecz odwołującego
kwoty 13 50
0,00 zł, stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Przewodniczący: ……………………………..