Sygn. akt: KIO 2982/21
WYROK
z dnia 02 listopada 2021 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Aneta Mlącka
Protokolant: Konrad Wyrzykowski
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu
28 października 2021 r. w Warszawie odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 8 października 2021 r. przez
Odwołującego Suntar sp. z o.o. (ul. Boya Żeleńskiego 5B, 33-100 Tarnów) w
postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego Województwo Podlaskie (ul. Kard.
Stefana Wyszyńskiego 1, 15-888 Białystok)
przy udziale
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Konsorcjum:
MaN Complex G. M.
, Ł. N., AV Multimedia M. i Spółka Sp. J., (ul. W. Przyborowskiego
4/1, 25-417 Kielce)
zgłaszających przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie
Zamawiającego
orzeka:
uwzględnia odwołanie i nakazuje Zamawiającemu unieważnienie czynności wyboru oferty
najkorzystniejszej, unieważnienie czynności odrzucenia oferty Odwołującego Suntar sp. z
o.o. ora
z nakazuje powtórzenie czynności badania i oceny ofert z udziałem oferty
Odwołującego
kosztami postępowania obciąża Zamawiającego Województwo Podlaskie (ul. Kard.
Stefana Wyszyńskiego 1, 15-888 Białystok) i:
zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 15000 zł 00 gr (słownie:
piętnaście tysięcy złotych zero groszy) uiszczoną przez Odwołującego Suntar sp. z o.o. (ul.
Boya Żeleńskiego 5B, 33-100 Tarnów) tytułem wpisu od odwołania oraz kwotę 3600
złotych (trzy tysiące sześćset złotych) tytułem kosztów wynagrodzenia pełnomocnika
Odwołującego
zasądza od Zamawiającego Województwo Podlaskie (ul. Kard. Stefana
Wyszyńskiego 1, 15-888 Białystok) na rzecz Odwołującego Suntar sp. z o.o. (ul. Boya
Żeleńskiego 5B, 33-100 Tarnów) kwotę 18600 zł 00 gr (słownie: osiemnaście tysięcy
sześćset złotych zero groszy) tytułem zwrotu kosztów postępowania w postaci wpisu od
odwołania oraz kosztów wynagrodzenia pełnomocnika.
Stosownie do art. 579 ust. 1 oraz 580 ust. 1 i 2
ustawy z dnia 11 września 2019r. - Prawo
Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129) na niniejszy wyrok - w terminie 14 dni od
dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
P
rzewodniczący: ………..……………………..
Sygn. akt: KIO 2982/21
UZASADNIENIE
Zamawiający Województwo Podlaskie prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia
publicznego w trybie przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem jest „Zakup i
dostawa pracowni TI
K w ramach projektu „Podniesienie kompetencji cyfrowych wśród
uczniów i nauczycieli województwa podlaskiego."
Ogłoszenie o zamówieniu opublikowane w dniu 13.07.2021 roku w Dzienniku Urzędowym
Unii Europejskiej nr ogłoszenia: 2021/S 133-353053.
Odwołujący SUNTAR sp. z o.o. wniósł odwołanie, w którym zarzucił Zamawiającemu
naruszenie:
- art. 226 ust. 1 pkt 5 PZP poprzez odrzucenie oferty SUNTAR sp. z o.o.,
pomimo, iż treść
oferty tego Wykonawcy jest zgodna z warunkami zamówienia;
- art. 239 ust. 1 PZP popr
zez wybór oferty Wykonawcy Konsorcjum 1. MaN Complex G. M.,
Ł. N. 2. AV Multimedia M. i Spółka sp. j. jako najkorzystniejszej w sytuacji, w której oferta ta
nie była najkorzystniejsza pod względem stosunku jakości do ceny, a tym samym
zaniechanie wyboru oferty Odwołującego jako najkorzystniejszej;
- art.
16 ust. 1 pkt 1 PZP poprzez prowadzenie postępowania w sposób naruszający zasady
uczciwej konkurencji i równego traktowania Wykonawców ubiegających się o udzielenie
zamówienia,
- art. 2
23 ust.1 PZP poprzez zaniechanie wezwania do złożenia wyjaśnień w zakresie oferty i
przedmiotowego środka dowodowego złożonego przez Wykonawcę w postaci Karty
katalogowej statywu jezdnego MS-MHA-2-30 oraz wydruku ze strony internetowej
dystrybutora produktu firmy VIsMET- statywu uVIS-
R z RW 100 mimo, iż zaistniały
przesłanki faktyczne i prawne do wezwania odwołującego do udzielenia wyjaśnień wobec
wątpliwości Zamawiającego w zakresie wyposażenia statywu jezdnego MS- MHA-2-30 w 4
kółka z blokadą oraz przeznaczenia i właściwości statywu uVIS-R z RW 100.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie Zamawiającemu unieważnienia
czynności wyboru najkorzystniejszej oferty Konsorcjum 1. MaN Complex G. M., Ł. N. 2. AV
Multimedia M. i
Spółka sp. j., unieważnienie czynności odrzucenia oferty Odwołującego
SUNTAR sp. z o.o., ponowne dokonanie badania i oceny ofert w tym oferty Odwołującego
SUNTAR sp. z o.o., ewentualnie wezwanie Odwołującego SUNTAR sp. z o.o. do złożenia
wyjaśnień.
Przedm
iotem zamówienia zgodnie z rozdziałem II podrozdział 2 a) Specyfikacji Warunków
Zamówienia (SWZ) jest dostawa wyposażenia mobilnej pracowni TIK składającej się z:
komputerów przenośnych i/lub tabletów, tablic interaktywnych, rzutników, monitorów
interaktyw
nych, statywów jezdnych, szaf do transportu i ładowania komputerów przenośnych
i tabletów oraz oprogramowania antywirusowego i oprogramowania do zarządzania
pracownią do 20 szkół z terenu województwa podlaskiego wraz z pełną konfiguracją
przedmiotu zamówienia.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (SOPZ), opis wymagań zamawiającego w
zakresie realizacji i odbioru określają opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku
nr 1 do SWZ oraz projektowane postanowienia umowy zawarte są w załączniku nr 2 do
SWZ. Wszystkie wymagania określone w ww. dokumentach stanowią wymagania minimalne,
ich spełnienie jest obligatoryjne, a niespełnienie wymagań minimalnych będzie skutkować
odrzuceniem oferty, jako niezgodnej z warunkami zamówienia na podstawie art. 226 ust.1
pkt 5 PZP (rozdział II podrozdział 2 c) SWZ)
Zamawiający w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (załącznik nr 1 do SWZ) w
punkcie 1.1.6. Monitor interaktywny, komputer OPS i statyw jezdny, w tabeli nr 7C
dotyczącej statywu jezdnego oraz w punkcie 1.1.7. Monitor interaktywny, statyw jezdny w
tabeli 8B wskazał minimalne parametry techniczne sprzętu- statywu jezdnego, tj. wymóg
dostarczenia statywu jezdnego wyposażonego w „4 kółka, skrętne, z funkcją blokady".
Ponadto Zamawiający w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (załącznik nr 1 do
SWZ) w punkcie 1.1.8. Tablica interaktywna, projektor oraz statyw jezdny w tabeli nr 9 C
wskazał na wymagania dostarczenia statywu jezdnego do tablicy interaktywnej, na
podstawie mobilnej wyposażonej w 4 kółka, skrętne, z funkcją blokady.
W celu spełniania przez oferowane dostawy wymagań określonych przez Zamawiającego w
załączniku nr 1 do SWZ Wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z ofertą: dla każdego
oferowanego asortymentu -
wymienionego w załączniku nr 3.2 do SWZ np. kopie kart
katalogowych, karty
charakterystyki, oświadczenia producenta, wydruki ze stron
internetowych producenta, foldery, inne
środki dowodowe itp., potwierdzające, że
zaoferowane produkty spełniają wymagania postawione przez Zamawiającego w OPZ.
Wykonawca Suntar sp. z o.o. złożył ofertę na wykonanie zamówienia na cenę brutto
zamówienia wynoszącą 1.363.550,00 zł, oferując w zakresie statywu jezdnego do monitora
interaktywnego - statyw jezdny do monitora interaktywnego firmy Dreamtec MS - MHA-2-30.
Wraz z ofertą złożone zostały przedmiotowe środki dowodowe w tym karta katalogowa.
Wykonawca w ramach statywu jezdnego do tablicy interaktywnej zaoferował produkt firmy
VisMET
pod nazwą uVIS-R z RW 100 wraz z przedmiotowymi środkami dowodowymi
wydrukiem ze strony internetowej dystrybutora.
Zamawiający wybrał jako najkorzystniejszą ofertę Wykonawcy Konsorcjum 1. MaN Complex
G. M.
, Ł. N. 2. AV Multimedia M. i Spółka sp. j. i jednocześnie odrzucił ofertę Odwołującego
na podstawie art. 226 ust. 1 pkt 5 PZP.
Zamawiający wskazał, że statyw jezdny do monitora interaktywnego firmy Dreamtec MS-
MHA-2-
30 zaoferowany przez wykonawcę nie spełnia wymogów postawionych w SOPZ z
uwagi na brak 4 kół skrętnych z funkcją blokady, z treści załączonej karty katalogowej wynika
bowiem, że Wykonawca zamierza dostarczyć statyw jezdny w którym tylko 2 kółka posiadają
hamulce.
Ponadto Zamawiający wskazał, że wymagań SOPZ nie spełnia także zaoferowany przez
Wykonawcę statyw jezdny do tablicy interaktywnej firmy VisMET oznaczony jako uVIS- R z
RW 100,
ponieważ z informacji Zamawiającego wynika, że produkt uVIS-R jest uchwytem
ściennym, a RW-100 to ramię do projektora krótkoogniskowego. Dodatkowo ze złożonych
przedmiotowych środków dowodowych w postaci wydruku ze strony internetowej
dystrybutora wynika, że widniejący na nim produkt oznaczony jako uchwyt VIS-RW100, a
zdjęcie i opis wskazują na statyw jezdny. Jednocześnie Zamawiający wskazał, że na
wydruku widnieje inny producent niż wskazany w zał.3.2. oraz kod produktu niż oznaczenie
wskazane w zał. 3.2. do oferty.
W związku z powyższym Zamawiający stwierdził, że ww. produkty oferowane przez
Odwołującego nie spełniają wymagań i odrzucił ofertę Odwołującego bez wezwania do
złożenia jakichkolwiek wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty i przedmiotowych
środków dowodowych.
W ocenie Odwołującego działania i zaniechania Zamawiającego doprowadziły do
bezzasadnego odrzucenia oferty Odwołującego, która była ofertą zgodną z warunkami
zamówienia, a do tego najkorzystniejszą zarówno pod względem ceny jak i dodatkowych
kryteriów podlegających ocenie przez zamawiającego oraz wyborze jako najkorzystniejszej
oferty Wykonawcy Konsorcjum 1. MaN Complex G. M.
, Ł. N. 2. AV Multimedia M. i Spółka
sp. j.
Zgodnie z SOP
Z Zamawiający oczekiwał statywu jezdnego do monitora wyposażonego w
kółka w ilość 4, skrętne, z funkcją blokady. Zdaniem Odwołującego, ze szczegółowego opisu
przedmiotu zamówienia nie wynika jednoznacznie, że wszystkie 4 kółka mają posiadać
osobną blokadę.
Niezależnie od tego Odwołujący wskazał, że produkt zaoferowany - Dreamtec MS-MHA-2-30
zgodnie z zapewnieniem producenta jest wyposażony w 4 kółka, w tym wszystkie są skrętne
i wszystkie posiadają mechaniczny hamulec, a model ten nie występuje w innej wersji.
Wszystkie dostawy podstaw jezdnych firmy Dreamtec w 2021 roku realizowane były z ww.
modelem wyposażonym w 4 jezdne, skrętne kółka wyposażone w blokadę. Odwołujący
wyjaśnił, że do oferty załączył kartę katalogową, otrzymaną od producenta, która omyłkowo
nie została zaktualizowana do oferowanej wersji podstawy jezdnej wyposażonej w 4 kółka z
blokadą. Producent po wykryciu omyłki dokonał aktualizacji broszury w dniu 24.09.2021r.,
którą Odwołujący załączył do odwołania.
W zakresie statywu jezdnego do tab
licy interaktywnej Odwołujący wskazał, że podstawy
jezdne których producentem jest firma P.P.H.U. Vismet Z. S. zostały oznaczone zgodnie z
nomenklaturą dostawcy. Dystrybutor Dreamtec sp. z o.o. współpracuje z ww. producentem
od wielu lat, a nazwa produktu zaoferowana Odwołującemu pochodzi bezpośrednio z faktur
producenta.
Jak wyjaśnił Odwołujący, Dreamtec sp. z o.o. zakupił w 2021 roku od
producenta kilka podstaw jezdnych. Zg
odnie z oświadczeniem producenta, które stanowi
załącznik do odwołania, określenie uVIS-R jest częścią wspólną zarówno dla podstaw
jezdnych jak i uchwytów ściennych, użycie przed uVIS-R określenia statyw lub uchwyt
ścienny określa jego dokładne przeznaczenie oraz rodzaj. Zgodnie z oświadczeniem
producenta, produkt zaoferowany przez Odwołującego pod nazwą Statyw uVIS-R z RW 100
dotyczy zestawu zgodnego z wymaganiami Zamawiającego, w którego skład wchodzi
mobilna podstawa jezdna, uchwyt tablicy interaktywnej,
oraz wysięgnik projektora
krótkoogniskowego. Odwołujący posłużył się zatem informacjami i nomenklaturą bazując na
danych od producenta sprzętu, a zaoferowane statywy jezdne uVIS-R z RW 100 spełniają
wymogi SPOZ.
Zdaniem odwołującego, Zamawiający wobec wątpliwości, na które wskazał w uzasadnieniu
odrzucenia oferty Odwołującego, miał możliwość żądać od Wykonawcy wyjaśnień
dotyczących treści złożonych ofert oraz przedmiotowych środków dowodowych na podstawie
art. 223 ust. 1 PZP, z których wynikałoby czy w zakresie zaoferowanego statywu jezdnego
do monitora interaktywnego jest możliwość blokowania wszystkich 4 kółek oraz wyjaśnień
odnośnie rozbieżności w oznaczeniach statywu jezdnego do tablicy interaktywnej firmy
VisMET w przedmiotowych środkach dowodowych, ofercie i informacji Zmawiającego.
Pozwoliłoby to Odwołującemu na usunięcie i wyjaśnienie wątpliwości Zamawiającego
zapewniając zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców.
Z
amawiający może w toku badania i oceny ofert żądać od wykonawców wyjaśnień
dotyczących nie tylko treści złożonych ofert, lecz także - co stanowi w tym miejscu
odmienność od regulacji Prawa zamówień publicznych z 2004 r. - przedmiotowych środków
dowodowych lub innych składanych dokumentów lub oświadczeń.
W prowadzony
m postępowaniu zaistniały przesłanki faktyczne i prawne do wezwania
Odwołującego do udzielenia wyjaśnień dotyczących elementów oferty i przedmiotowych
środków dowodowych, które zostały złożone wraz z ofertą.
W opinii Odwołującego nie dokonując wyjaśnień, Zamawiający nie tylko naruszył
podstawowe zasady prowadzenia postępowania w sposób zapewniający równe traktowanie
Wykonawców i uczciwą konkurencję, ale dokonał wyboru oferty, która nie była ofertą
najkorzystniejszą w rozumieniu przepisu art. 239 ust. 1 PZP, bowiem taką ofertą była oferta
Odwołującego, która niezasadnie została odrzucona.
Izba ustaliła i zważyła co następuje:
Odwołanie zasługuje na uwzględnienie.
Odwołujący załączył do oferty wypełniony formularz pn. opis oferowanego sprzętu i
oprogramowa
nia. W formularzu Odwołujący w pozycji 6 i 7 zaoferował statyw jezdny,
posia
dający kółka 4 skrętne z funkcją blokady (pkt 6 poz. 27, pkt 7 poz. 19). Z załączonej
Karty katalogowej wynikało natomiast, że jedynie 2 kółka posiadają funkcję blokady.
Skoro z t
reści formularza ofertowego, stanowiącego oświadczenie woli Odwołującego,
jednoznacznie wynikało, co Odwołujący chciał zaoferować – i były to elementy
odpowiadające SWZ, to Zamawiający nie mógł przyjąć jednoznacznie, że wolą
Odwołującego było zaoferowanie innych elementów, niż wynikające z SWZ i ww. formularza.
Niezależnie od powyższego, Odwołujący na wezwanie Zamawiającego złożył wyjaśnienia
dotyczące zaoferowanej ceny realizacji zamówienia. Do wyjaśnień została załączona
wycena dystrybutora Dreamtec sp. z
o.o. W wycenie zostały uwzględnione i
wyszczególnione dla każdej z pozycji: (1.1.6 monitor interaktywny, komputer OPS i statyw
jezdny oraz 1.1.7 monitor interaktywny, statyw jezdny) kółka: 4, skrętne, z funkcją blokady.
W treści wyjaśnień dotyczących rażąco niskiej ceny, dystrybutor na prośbę Odwołującego,
dokonał wyceny elementów, urządzeń, które są zgodne z wymaganiami Zamawiającego.
Skoro w treści wyjaśnień dotyczących ceny przedstawiono dokładną kalkulację z
wyszczególnieniem oferowanych urządzeń, elementów, to oznacza, że takie właśnie
elementy zostały zaoferowane Zamawiającemu. Skoro tak, to Zamawiający jeszcze przed
ostateczną decyzją dotyczącą wyników postępowania posiadał informację, dokładną
specyfikację, co zaoferował Odwołujący. Były to elementy: monitor interaktywny, komputer
OPS i statyw jezdny oraz monitor interaktywny, statyw jezdny wyposażone w kółka: 4,
skrętne, z funkcją blokady.
Powyższe potwierdza dowód złożony przez Odwołującego w postaci oświadczenia
producenta, z którego wynika, że statywy jezdne są wyposażone w 4 kółka, w tym wszystkie
są skrętne i wszystkie posiadają mechaniczny hamulec. Co istotne, potwierdzono, że model
ten nie występuje w innej wersji. Jest to zatem wystarczający dowód, że Odwołujący
zaoferował produkt zgodny z wymaganiami SWZ, a zatem jego oferta nie powinna zostać
odrzucona.
W pkt.
8 formularza pn. opis oferowanego sprzętu i oprogramowania Odwołujący zaoferował
zestaw interaktywny,
składający się z tablicy interaktywnej, projektora oraz statywu
jezdnego.
Z treści formularza wynika, że zaoferowano statyw jezdny pochodzący od
producenta VISMET, oznaczenie modelu uVIS-
R z RW 100. Załączona Karta katalogowa
zawierała sformułowanie „uchwyt”, natomiast przedstawiała zdjęcie statywu jezdnego.
Przystępujący przedłożył Zamawiającemu oświadczenie producenta, z którego wynikało, że
zestaw uVIS-
R z RW 100 składa się z uchwytu ściennego i ramienia do projektora
krótkoogniskowego. Statywy jezdne mają nazwy uVIS – R NR, uVIS-R NR EL, VIS4 ST i VIS
80 i mogą być łączone z wieszakami do projektorów RW – 100, RW – 50, W 100 lub W 50
oraz opcjonalnie wyposażone w półkę na akcesoria. Podobnych ustaleń dokonał
Zamawiający pozyskując informacje ze strony internetowej producenta.
Jak wspomniano powyżej, Odwołujący na wezwanie Zamawiającego złożył wyjaśnienia
dotyczące zaoferowanej ceny realizacji zamówienia. Do wyjaśnień została załączona
wycena dystrybutora Dreamtec sp. z o.o. W wycenie zostały uwzględnione i
wyszczególnione dla pozycji 1.1.8 tablica interaktywna, projektor, statyw jezdny. W pozycji
pierwszej w części C jednoznacznie zostało potwierdzone, że chodzi o fabrycznie nowy
statyw jezdny. Ocena całokształtu okoliczności potwierdza, że zamiarem Odwołującego było
zaoferowanie statywu jezdnego, nie zaś uchwytu. W treści wyjaśnień dotyczących rażąco
niskiej ceny,
dystrybutor na prośbę Odwołującego, dokonał wyceny elementów, urządzeń,
które są zgodne z wymaganiami Zamawiającego. Skoro w treści wyjaśnień dotyczących
ceny przedstawiono dokładną kalkulację z wyszczególnieniem oferowanych urządzeń,
elementów, to oznacza, że takie właśnie elementy zostały zaoferowane Zamawiającemu.
Skoro tak, to Zamawiający jeszcze przed ostateczną decyzją dotyczącą wyników
postępowania posiadał informację, dokładną specyfikację, co zaoferował Odwołujący.
Zamawiający dysponował zatem wiedzą bez konieczności poszukiwania i weryfikowania
informacji u innych podmiotów. W konsekwencji należało stwierdzić, że Odwołujący
zaoferował produkt zgodny z wymaganiami SWZ, a zatem jego oferta nie powinna zostać
odrzucona.
Należy mieć na uwadze fakt, że zarówno uchwyt, jak i statyw jezdny mają takie samo
oznaczenie symbolu, a zatem mogło dojść do niewłaściwego przedstawienia oznaczenia, co
wobec tak szczególnych okoliczności mogło zostać wyjaśnione przez Zamawiającego.
J
ednakże, jak wskazano powyżej, jeszcze przez ostateczną decyzją Zamawiającego o
odrzuceniu oferty Odwołującego, Zamawiający dysponował wiedzą, co dokładnie wycenił, a
zatem co
oferuje Odwołujący.
Przystępujący stwierdził, że na obecnym etapie postępowania, nie ma możliwości zmiany
oferty. Jednakże Odwołujący nie dokonał zmiany treści oferty. W załączonym do oferty
formularzu pn. opis oferowanego sprzętu i oprogramowania, jednoznacznie zostało
wskazane, co oferuje Odwołujący. W formularzu Odwołujący w pozycji 6 i 7 zaoferował
statyw jezdny, posiadający kółka 4 skrętne z funkcją blokady, zaś w pozycji 8 zaoferował
statyw jezdny. Powyższe potwierdził całokształt informacji, jakimi dysponował Zamawiający
przed dokonaniem ostatecznej decyzji o odrzuceniu oferty
Odwołującego (w tym wycena
oferowanych elementów w postępowaniu, dokonana przez Dreamtec sp. z o.o. i załączona
przez Odwołującego do wyjaśnień w zakresie zaoferowanej ceny). Potwierdził to także
dowód w postaci oświadczenia producenta (z 01 października 2021 roku), w tym fakt, że
producent i dystrybutor nie oferuje obecnie innych produktów (statywów) niż wyposażone w
4 kółka skrętne, z których każde posiada hamulec.
Nawet jeśli karta katalogowa zawierała informację o tym, że jedynie 2 kółka są wyposażone
w funkcję blokady, to w takiej sytuacji Zamawiający miał możliwość dokonania dodatkowych
wyjaśnień zaistniałej nieścisłości.
Zasadny zatem okazał się zarzut naruszenia przez Zamawiającego art. 226 ust. 1 pkt 5
ustawy Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z tym artykułem Zamawiający odrzuca ofertę,
jeżeli jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia. Oferta Odwołującego nie podlegała
odrzuceniu na podstawie powyższego przepisu. Jej treść odpowiadała warunkom
zamówienia.
W konsekwencji należało stwierdzić, że Zamawiający naruszył art. 239 ust. 1 ustawy Prawo
zamówień publicznych dokonując wyboru oferty Wykonawcy Konsorcjum 1. MaN Complex
G. M.
, Ł. N. 2. AV Multimedia M. i Spółka sp. j. jako najkorzystniejszej w sytuacji, w której
ofert
a ta nie była najkorzystniejsza.
Mając powyższe a uwadze orzeczono jak w sentencji.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do wyniku na podstawie
art.
557 oraz art. 574, 575 ustawy z 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. poz.
2019 ze zm.) oraz w oparciu o przepisy §5 pkt 1 oraz §5 pkt 2b), §7 ust. 1 pkt 1)
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2020 r. w sprawie szczegółowych
rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz wysokości i sposobu
pobierania wpisu od odwołania (Dz. U. poz. 2437), zaliczając w poczet kosztów
p
ostępowania uiszczony przez Odwołującego wpis od odwołania oraz koszty z tytułu
zastępstwa procesowego pełnomocnika Odwołującego.
Przewodniczący: ………………………..