Sygn. akt: KIO 3425/20
POSTANOWIENIE
z dnia 19 stycznia 2021 r.
Krajowa Izba Odwoławcza
w składzie:
Przewodniczący: Danuta Dziubińska
po rozpoznaniu w dniu 19 stycznia 2021 r. w Warszawie na posiedzeniu niejawnym bez
udziału stron odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 23
grudnia 2020 r. przez wykonawc
ów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: D.
Ś. prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą: Przedsiębiorstwo Budowlane
„CZĘSTOBUD” D. Ś., Przedsiębiorstwo Budowlane BUDOPOL Spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą dla lidera w Częstochowie w postępowaniu prowadzonym
przez
Gminę Andrychów
przy udziale wykonawc
ów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: PBO ŚLĄSK
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, WODPOL Spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą dla lidera w Sosnowcu zgłaszających przystąpienie do
postępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego
postanawia:
umarza postępowanie;
2. nakazuje zwrot z rachunku
bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Odwołującego kwoty 9 000 zł 00 gr (słownie: dziewięć tysięcy złotych zero groszy)
stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 ze zm.) oraz art. 580 ust.1 ustawy z dnia 11
września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.) w
związku z art. 92 ust.1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Przepisy wprowadzające ustawę –
Praw
o zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2020) na niniejsze postanowienie – w
terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący: ………………………………
Sygn. akt: KIO 3425/20
Uzas adnie nie
Gmina
Andrychów (dalej: „Zamawiający”) prowadzi, w trybie przetargu nieograniczonego,
na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (dalej: „ustawa
Pzp”), postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, pn.: „Spotkajmy się w pałacu! -
rewitalizacja zabytkowego zespołu pałacowo-parkowego Bobrowskich w Andrychowie”
numer referencyjny
BZP.271.33.2020. Wartość zamówienia nie przekracza kwot określonych
w przepisach wydanych na podstawie art.
11 ust 8 ustawy Pzp. Ogłoszenie o zamówieniu
zostało zamieszczone w dniu 30 października 2020 r. w Biuletynie Zamówień Publicznych
numer 604019-N-2020.
W dniu w dniu 18 grudnia
2020 r. Zamawiający zawiadomił wykonawców o wyborze
najkorzystniejszej oferty,
złożonej przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia: PBO ŚLĄSK Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, WODPOL Spółka z
ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą dla lidera w Sosnowcu (dalej: „Konsorcjum PBO-
WODPOL”). Na powyższą czynność w dniu 23 grudnia 2020 r. wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia: D. Ś. prowadzący działalność gospodarczą pod
nazwą: Przedsiębiorstwo Budowlane „CZĘSTOBUD” D. Ś., Przedsiębiorstwo Budowlane
BUDOPOL Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą dla lidera w Częstochowie
(dalej
wspólnie: „Odwołujący”) wnieśli odwołanie, zarzucając Zamawiającemu naruszenie:
art. 7 ust. 1 i ust. 3
ustawy Pzp poprzez brak przeprowadzenia postępowania w sposób
zapewniający zachowanie zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców,
art. 24 ust. 1 pkt 16 i 17 oraz pkt 12 ustawy Pzp poprzez zaniechanie wykluczenia
Konsorcjum PBO
– WODPOL z postępowania, a także art. 7 ust 1 ust. 3 w związku z art. 91
ustawy Pzp w związku z niewłaściwą ilością przyznanych punktów w kryterium
Doświadczenie Kierownika Budowy w związku z podaniem nieprawdziwej informacji, a w
konsekwencji zaniechanie wykluczenia wykonawcy Konsorcjum PBO -WODPOL z
postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 16 i/lub pkt 17. Wskazując na powyższe
zarzuty
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania w całości i nakazanie
Zamawiającemu:
unieważnienia czynności wyboru oferty najkorzystniejszej złożonej przez Konsorcjum
PBO-WODPOL oraz wykluczenia tego wykonawcy na podstawie art 24 ust. 1 pkt. 16 i 17
ustawy Pzp oraz art. 24 ust 1 pkt 12 ustawy Pzp, a w konsekwencji uznania oferty
podmiotu wykluczonego za od
rzuconą,
2) dokonania ponownego badania i oceny ofert, w konsekwencji czego to oferta
Odwołującego powinna zostać wybrana jako najkorzystniejsza.
W terminie ustawowym
swoje przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie
Zamawiającego zgłosili wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia: PBO
ŚLĄSK Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, WODPOL Spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością.
Przed terminem posiedzenia i rozprawy, pismem
z dnia 13 stycznia 2021 r., które
wpłynęło do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 18 stycznia 2021 r., Odwołujący,
reprezentowany
jak przy wniesieniu odwołania, złożył oświadczenie o wycofaniu odwołania.
Cofnięcie odwołania jest uprawnieniem odwołującego. Skuteczne cofnięcie odwołania
znosi wszelkie skutki prawne związane z jego wniesieniem i skutkuje zakończeniem
postępowania odwoławczego bez merytorycznego rozpoznania zarzutów odwołania.
Zgodnie bowiem z art. 187 ust. 8 ustawy Pzp
odwołujący może cofnąć odwołanie do czasu
zamknięcia rozprawy; w takim przypadku Izba umarza postępowanie odwoławcze. Jeżeli
cofnięcie nastąpiło przed otwarciem rozprawy, odwołującemu zwraca się 90% wpisu.
Stosownie do art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy Pzp, w przypadku umorzenia
postępowania, Izba wydaje postanowienie.
Mając powyższe na uwadze orzeczono jak w sentencji.
O kosztach postępowania orzeczono stosownie do art. 187 ust. 8 zdanie drugie ustawy
Pzp w związku z § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15
marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów
kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (tj. Dz.U. z 2018 r. poz.
), nakazując zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Odwołującego kwoty stanowiącej 90% kwoty uiszczonego wpisu.
Przewodniczący: ……………..……………..