Sygn. akt KIO 3440/21
WYROK
z dnia 9 grudnia 2021 r.
Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:
Przewodniczący: Małgorzata Rakowska
Protokolant: Aneta Karpińska
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7
grudnia 2021 r. w Warszawie odwołania wniesionego
do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 25 listopada 2021 r.
przez wykonawcę
Lireco Tech Sp. z o.o., ul. Grochowa 10, 81-017 Gdynia
w postępowaniu prowadzonym
przez z
amawiającego Miasto Bydgoszcz reprezentowane przez Bydgoskie Obiekty
Sportowe Sp. z o.o., ul. Jezuicka 1, 85-102 Bydgoszcz
przy
udziale wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia S. G.
prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą Waterworld S. G., ul. Grenady 9/38,
01-154 Warszawa (lider konsorcjum) i Waterworld M.G.
Spółka komandytowa, ul.
Grenady 9/38, 01-
154 Warszawa (członek konsorcjum) zgłaszających przystąpienie do
postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego,
orzeka:
Oddala odwołanie.
Kosztami postępowania odwoławczego obciąża wykonawcę
Lireco Tech Sp. z o.o.,
ul. Grochowa 10, 81-017 Gdynia i:
zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 15 000 zł 00 gr
(słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy) uiszczoną przez wykonawcę
Lireco Tech Sp. z o.o., ul. Grochowa 10, 81-017 Gdynia
tytułem wpisu od
odwołania.
Stosownie do art. 579 ust. 1 i art. 580 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 ze zm.) na niniejszy wyrok - w terminie
14 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej
Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący: ……………………
Sygn. akt KIO 3440/21
Uzasadnienie
Miasto Bydgoszcz reprezentowane przez Bydgoskie Obiekty Sportowe Sp. z o.o.,
zwane
dalej „Zamawiającym”, działając na podstawie przepisów ustawy dnia 11 września
2019 r. Prawo zamówień publicznych (tj.: Dz. U. z 2019 r., poz.2019 ze zm.), zwanej dalej
„ustawą Pzp”, prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia na
„
Obsługę techniczną
Cen
trum Rekreacji Astoria położonego w Bydgoszczy przy ul. Królowej Jadwigi 23.”.
Ogłoszenie o przedmiotowym zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku
Urzędowym Unii Europejskiej z dnia 22 września 2021 r., nr 2021/S 184-478867.
W dniu 15 listopada 2021 r. (pismem z tej samej daty) wykonawca Lireco Tech Sp. z
o.o. z siedzibą w Gdyni, zwany dalej „Odwołującym”, wniósł odwołanie wobec niezgodnej z
przepisami ustawy Pzp czynności Zamawiającego oraz zaniechania czynności, do których
Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy, polegających na:
uznaniu za skuteczne zastrzeżenie, jako tajemnicy przedsiębiorstwa, informacji
znajdujących się w uzupełnionym przez Wykonawcę Konsorcjum Waterworld S. G.
oraz Waterworld M. G.
Spółka komandytowa z siedzibą w Warszawie, zwanego dalej
„Konsorcjum”, w odpowiedzi na wezwanie Zamawiającego, wykazie wykonanych
usług (w zakresie pozycji 2) i w konsekwencji zaniechaniu udostępnienia
Odwołującemu informacji znajdujących się w ww. dokumentach oraz dowodów
potwierdzających należyte wykonanie usługi;
uznaniu za skuteczne zastrzeżenie, jako tajemnicy przedsiębiorstwa wyjaśnień
składanych przez Konsorcjum, na wezwanie Zamawiającego w zakresie wyliczenia
ceny lub kosztu, lub ich istotnych części składowych i w konsekwencji zaniechaniu
udostępnienia Odwołującemu informacji znajdujących się w ww. wyjaśnieniach;
przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z naruszeniem
zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców co przejawiało się
poprzez nie udostępnienie Odwołującemu pełnego wykazu usług wraz z referencjami
a także wyjaśnień składanych w zakresie rażąco niskiej ceny, co tym samym
uniemożliwiło Odwołującemu skuteczną weryfikację oferty złożonej przez Wykonawcę
wybranego jako najkorzystniejszy w przed
miotowym postępowaniu;
zarzucając Zamawiającemu naruszenie art. 18 ust. 1, ust. 2 i ust. 3 Pzp w zw. z art. 74 Pzp
w zw. z art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
(tj.: Dz. U. z 2020 r., poz. 1913 z późn.zm., zwaną dalej „ustawą o znk") w zw. z art. 11 ust. 4
ustawy o znk w zw. z art. 11 ust. 1 ustawy o znk w zw. z art. 16 Pzp w zw. z art. 17 Pzp
poprzez błędną ocenę i błędne uznanie skuteczności zastrzeżenia przez Wykonawcę jako
tajemnicy przedsiębiorstwa informacji znajdujących się w dokumentach:
a)
Wykazie wykonanych usług,
b)
Dowodach potwierdzających że usługa wskazana w poz. 2 wykazu wykonanych
usług, została wykonana należycie,
c)
wyjaśnieniach w zakresie rażąco niskiej ceny;
oraz
przyjęciu, że ww. dokumenty podlegają utajnieniu, w konsekwencji zaniechaniu
udostępnienia Odwołującemu informacji znajdujących się w ww. dokumentach mimo, iż: (1)
Wykonawca nie wykazał, że zastrzegane przez niego informacje mają walor tajemnicy
przedsiębiorstwa, w szczególności nie dokonał skutecznego zastrzeżenia tajemnicy
przedsiębiorstwa wobec nie wykazania przesłanek opisanych w art. 11 ustawy o znk, m.in.
że są to informacje techniczne, organizacyjne, przedstawiają wartość gospodarczą, nie
wykazał skuteczności podjętych działań uzasadnionych w danych okolicznościach
zmierzających do zachowania ich w poufności oraz (2) uzasadnienie zastrzeżenia informacji
jako stanowiącej tajemnicę przedsiębiorstwa jest ogólne, sztampowe i nie odnosi się w ogóle
do spe
cyfiki zastrzeganych informacji, co w konsekwencji doprowadziło do przeprowadzenia
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z naruszeniem zasady uczciwej
konkurencji i równego traktowania wykonawców co przejawiało się poprzez utajnienie
informacji
i dokumentów, które nie zostały skutecznie zastrzeżone jako tajemnica
przedsiębiorstwa.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania w całości, nakazanie Zamawiającemu
unieważnienia czynności polegającej na ocenie ofert i wyborze jako najkorzystniejszej oferty
złożonej przez Konsorcjum oraz uznanie za bezskuteczne zastrzeżenia, jako tajemnicy
przedsiębiorstwa, informacji znajdujących się w uzupełnionym wykazie usług (poz. 2),
dowodach potwierdzających należyte wykonanie usługi w zakresie zastrzeżonej poz. 2, oraz
wyjaśnień dotyczących wyliczenia ceny lub kosztu i nakazanie udostępnienia Odwołującemu
powyższych dokumentów i informacji, a także obciążenie Zamawiającego kosztami
postępowania odwoławczego, w tym zasądzenie od Zamawiającego na rzecz Odwołującego
k
osztów zastępstwa prawnego przed Krajową Izbą Odwoławczą.
W uzasadnieniu odwołania Odwołujący podniósł m.in., że Konsorcjum zastrzegło
treść wykazu usług, w zakresie poz. 2 oraz treść dowodów potwierdzających, że usługa
wskazana w poz. 2 niniejszego wykazu
została wykonana należycie oraz treść wyjaśnień i
dowodów w zakresie wyliczenia ceny lub kosztu. Tymczasem zasada jawności
postępowania jest jedną z podstawowych zasad udzielania zamówień (art. 18 ust. 1 ustawy
Pzp) i może doznać ograniczenia tylko w przypadkach przewidzianych w ustawie (art. 18 ust.
2 ustawy Pzp). Za jeden z takich przypadków ustawodawca uznał zastrzeżenie przez
wykonawcę określonych informacji jako tajemnicy przedsiębiorstwa (art. 18 ust. 3 ustawy
Pzp). Zastrzeżenie każdej informacji winno być precyzyjnie uzasadnione.
Usługa polegająca na obsłudze technicznej Centrum Rekreacji Astoria położonego w
Bydgoszczy przy ul. Królowej Jadwigi 23, w uogólnieniu, polega na zapewnieniu przez
Wykonawcę pracowników do obsługi technicznej centrum rekreacyjnego w ilości i czasie
określonym przez Zamawiającego. Realizujący usługę pracownicy mają wykonywać ściśle
określone w OPZ czynności przy użyciu również ściśle określonych przez Zamawiającego
narzędzi i urządzeń. Największy koszt realizacji usługi opiera się na kosztach związanych z
zatrudnieniem pracowników. Zamawiający wymaga realizacji umowy przez osoby
zatrudnione w oparciu o umowę o pracę zatem oczywistym jest, że zatrudnienie musi
nastąpić w oparciu o aktualne przepisy, które są powszechnie znane każdemu
przedsiębiorcy. Nawet jeśli Wykonawca korzysta z dofinansowań do wynagrodzeń, agencji
pracy lub stażystów to informacje te mają charakter ogólny i dostępny szerszej grupie
Wykonawców i nie stanowią wartości unikalnej. Sposób organizacji pracy określił sam
Zamawiający zatem trudno spodziewać się, że Wykonawca dokonał „rewolucji" i wbrew
zaleceniom Zamawiającego ograniczył czas świadczenia usług - w przeciwnym razie jego
oferta byłaby niezgodna z treścią SWZ. Zatem łączna minimalna ilość etatów jest łatwa do
obliczenia i powszechnie znana Wykonawcom zainteresowanym postępowaniem. Trudno
mówić tu o unikalnym w mniemaniu Konsorcjum sposobie organizacji przedsiębiorstwa,
przyjętej metodologii działania i doboru specjalistów skierowanych do realizacji umowy w
świetle tego, że był on zobowiązany złożyć na potwierdzenie warunków udziału w
postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej wykazu osób skierowanych
do realizacji umowy z uwzględnieniem ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia oraz
pods
tawy dysponowania. Wybrany Wykonawca nie zastrzegł tych informacji zatem w
sprzeczności stoi argumentacja o poufnym charakterze potencjału firmy. W wyjaśnieniach
dotyczących rażąco niskiej ceny Konsorcjum nie wskazało wynagrodzenia pracowników na
poziomie
najniższej krajowej co samo z siebie nie stanowi tajemnicy ponieważ jest to
powszechnie dostępna wiedza, to średnie wynagrodzenia w tej branży są dostępne i
możliwe do uzyskania przez szersze grono zainteresowanych chociażby na portalach
branżowych czy kadrowych lub kalkulatorach wynagrodzeń.
Zastrzeżenie wykazu usług jako tajemnicy przedsiębiorstwa stanowi również
naruszenie zasady jawności postępowania i powinno być przez Zamawiającego
przeanalizowane wnikliwie. Konsorcjum obawia się, że w wyniku uzyskania dostępu do
informacji o zrealizowanej usłudze konkurencja podejmie próbę przejęcia kontrahenta jednak
w treści zastrzeżenia sam przyznaje, że krąg podmiotów wyrażających zapotrzebowanie na
tego typu usługi jest dostępny dla innych wykonawców przy wykazaniu zaangażowania w ich
poszukiwanie. Jednocześnie Konsorcjum, wskazując na poufny charakter informacji
zawartych w wykazie usług lub referencjach, nie uprawdopodobniła wymiernych strat
związanych z pozyskaniem tych informacji przez innych Wykonawców. Swoboda
kształtowania umów umożliwia zawieranie w treściach postanowień umownych klauzuli
poufności zobowiązujących obie strony do nieudzielania informacji o szczegółach kontraktu.
W tym wypadku wybrany Wykonawca nie powołuje się na takie zapisy a otrzymanie
re
ferencji jest swoistym wyrazem braku takich zastrzeżeń przynajmniej ze strony
Usługodawcy. Ponadto wystawienie referencji niezależnie od publicznego lub niepublicznego
charakteru podmiotu wystawiającego jest wyrazem aprobaty zrealizowanej usługi i każdy
Za
mawiający (Usługodawca) liczy się z ujawnieniem takiego dokumentu. Nadto dodał, że
Konsorcjum na swojej stronie internetowej udostępnia referencje z prac realizowanych dla
podmiotów niepublicznych i w tym przypadku nie „widzi" zagrożenia jego konkurencyjnej
pozycji na rynku. Podsumowując zastrzeżenie wykazu usług oraz referencji na potwierdzenie
należytego wykonania usługi objętej tajemnicą przedsiębiorstwa nie ma na celu ochrony
interesów Wykonawcy lecz ograniczenie konkurencji a w konsekwencji być może
u
niemożliwienie uczestnikom postępowania skutecznego korzystania ze środków ochrony
prawnej.
W dniu 26 listopada 2021 r. Zamawiający kopię otrzymanego odwołania przekazał
wykonawcom za pośrednictwem platformy zakupowej.
W dniu 26 listopada 2021 r. (pismem z
tej samej daty) Konsorcjum zgłosiło
przystąpienie do postępowania odwoławczego, po stronie Zamawiającego, przekazując
kopie przystąpienia Odwołującemu i Zamawiającemu.
W dniu 1 grudnia 2021 r. (pismem z tej samej daty) Zamawiający złożył odpowiedź na
odw
ołanie i wniósł o oddalenie odwołania w całości.
Uwzględniając dokumentację z przedmiotowego postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego, jak również biorąc pod uwagę oświadczenia i stanowiska
Stron oraz Przystępującego złożone podczas rozprawy, skład orzekający Izby ustalił i
zważył co następuje:
Izba nie znalazła podstaw do odrzucenia odwołania w związku z tym, iż nie została
wypełniona żadna z przesłanek negatywnych, uniemożliwiających merytoryczne rozpoznanie
odwołania, wynikających z art. 528 ustawy Pzp.
Izba
stwierdziła, że wypełniono przesłanki istnienia interesu Odwołującego w
uzyskaniu przedmiotowego zamówienia oraz możliwości poniesienia szkody w wyniku
naruszenia przez Zamawiającego przepisów art. 505 ust 1 ustawy Pzp.
Izba stwierdziła skuteczność przystąpienia Konsorcjum do udziału w postępowaniu
odwoławczym po stronie Zamawiającego.
Izba rozpoznając sprawę uwzględniła akta sprawy odwoławczej, które zgodnie z § 8
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 roku w sprawie
postępowania przy rozpoznawaniu odwołań przez Krajową Izbę Odwoławczą (Dz. U. z 2020
r. poz. 2453)
stanowią odwołanie wraz z załącznikami oraz dokumentacja postępowania o
udzielenie zamówienia w postaci elektronicznej lub kopia dokumentacji, o której mowa w § 7
ust. 2, a także inne pisma składane w sprawie oraz pisma kierowane przez Izbę lub Prezesa
Izb
y w związku z wniesionym odwołaniem.
Izba uwzględniła także stanowiska i oświadczenia Stron i uczestnika postępowania
odwoławczego wyrażone w pismach oraz złożone ustnie do protokołu posiedzenia i
rozprawy.
Mając na uwadze powyższe skład orzekający Izby merytorycznie rozpoznał złożone
odwołania uznając, że odwołanie nie zasługuje na uwzględnienie.
Zarzut naruszenia art. 18 ust. 1, ust. 2 i ust. 3 Pzp w zw. z art. 74 Pzp w zw. z art. 11 ust. 2
ustawy znk w zw. z art. 11 ust. 4 ustawy o znk w zw. z art. 11 ust. 1 ustawy o znk w zw. z art.
16 Pzp w zw. z art. 17 Pzp nie potwierdził się.
Izba ustaliła, co następuje:
W dniu 4 listopada 2021 r. Konsorcjum
, w związku z wezwaniem z dnia 29 listopada
2021 r.,
złożyło wyjaśnienia dotyczące sposobu wyliczenia ceny oferty, zastrzegając treść
niektórych informacji i poszczególnych załączników do przedmiotowego pisma jako
zawierających informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa.
Konsorcjum w odpowiedzi na wezwanie
Zamawiającego z dnia 9 listopada 2021 r. do
złożenia dokumentów i wyjaśnień, dotyczących usługi wskazanej w pozycji 1 wykazu usług
„z ostrożności”, przekazało w załączeniu informacje (w ramach wykazu usług) oraz
referencje dotyczące realizacji innej - drugiej usługi, wskazując przy tym, że niektóre treści
wskazanych dokumentów stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa, uzasadnienie dla której
załączyło do złożonego pisma. Wykonawca zastrzegł usługę, jak również referencje
dotyczące tej usługi (usługi wskazanej w pozycji nr 2 wykazu usług) jako stanowiące
tajem
nicę przedsiębiorstwa.
Mając na uwadze powyższe Izba zważyła, co następuje:
Jedną z podstawowych zasad przewidzianych w ustawie prawo zamówień
publicznych jest zasada jawności postępowania. Ograniczenie dostępu do informacji
związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia może zachodzić wyłącznie w
przypadkach określonych ustawą. Podstawowym wyjątkiem od tej zasady jest wyłączenie
udostępniania informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa.
Zgodnie z art. 11 ust. 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji przez tajemnicę
przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne,
organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do
których, przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności. Tak
więc, aby dana informacja mogła być uznana za tajemnicę przedsiębiorstwa muszą być
łącznie spełnione trzy przesłanki, tj.: dana informacja musi mieć charakter techniczny,
technologiczny, organizacyjny przedsiębiorstwa lub inny posiadający wartość gospodarczą,
dana informacja nie została ujawniona do wiadomości publicznej, przedsiębiorca powołujący
się na tajemnicę przedsiębiorstwa musiał podjąć w stosunku do niej niezbędne działania w
celu zachowania poufności.
Przepis ten nakłada więc na wykonawcę obowiązek wykazania zamawiającemu
przesłanek zastrzeżenia informacji jako tajemnica przedsiębiorstwa. W konsekwencji
powyższego rolą zamawiającego w toku badania zasadności zastrzeżenia jest ustalenie, czy
wykonawca temu obowiązkowi sprostał udowadniając, że zastrzeżone informacje stanowią
faktycznie
tajemnicę przedsiębiorstwa.
Przekładając powyższe na stan faktyczny niniejszej sprawy Izba przede wszystkim
dokonała analizy uzasadnienia zastrzeżenia poz. 2 wykazu usług, a także uzasadnienia
zas
trzeżenia części wyjaśnień Konsorcjum w przedmiocie ceny rażąco niskiej.
W odniesieniu do wykazu usług Konsorcjum wskazało, że usługa ta nie została
zrealizowana jako zamówienie publiczne. Umowa została bowiem zawarta z podmiotem
prywatnym. Tymczasem umow
y świadczone na rzecz podmiotów prywatnych, jak słusznie
podniósł Zamawiający, nie mają przymiotu jawności a obowiązujące przepisy prawa nie
zobowiązują stron tego stosunku prawnego do ujawnienia informacji dotyczących zawarcia i
realizacji tak zawartych u
mów. Tak więc już ta okoliczność wyłącza możliwość jej ujawnienia.
Informacja ta jest
, jak podnosiło Konsorcjum, informacją handlową posiadającą określoną
wartość gospodarczą, gdyż pozwala na prześledzenie jego aktywności gospodarczej w
określonym profilu działalności i w określonym ujęciu czasowym a ich rozpowszechnienie
może zagrażać jego konkurencyjnej pozycji w danym segmencie rynku. Informacje te nie
zostały nigdzie wcześniej publicznie ujawnione i nie jest możliwe ich uzyskanie nie tylko, że
za pośrednictwem Internetu, ale też w żaden inny sposób. Dostęp do nich, jak wyjaśniło
Konsorcjum,
ma wyłącznie niezbędne grono osób, które jest także zobowiązane do
podpisania umowy o zachowaniu poufności. Konsorcjum wskazało także szereg działań
jakie podjęło w celu zachowania w tajemnicy podlegających zastrzeżeniu informacji,
wymieniając ich aż 18 oraz podkreślając, że z każdym pracownikiem i osobami
współpracującymi na podstawie innej, niż stosunek pracy zawierana jest umowa
zobowiązująca do zachowania tajemnicy służbowej.
Tym samym stwierdzić należy, że wykaz usług w zakresie pozycji 2 a tym samym i
referencje potwierdzające należyte jej wykonanie zostały skutecznie zastrzeżone.
Za nieuzasadniony Izba uznała także zarzut dotyczący niezasadnego zastrzeżenia,
ja
ko tajemnicy przedsiębiorstwa informacji zawartych w części wyjaśnień Konsorcjum
składanych w zakresie rażąco niskiej ceny.
W dniu 4 listopada 2021 r. Konsorcjum
złożyło bowiem wyjaśnienia w odpowiedzi na
wezwanie Zamawiającego do złożenia wyjaśnień w zakresie sposobu wyliczenia ceny oferty.
W ich treści (treści jawnych wyjaśnień złożonych w zakresie rażąco niskiej ceny) zawarte
zostało uzasadnienie zastrzeżenia określonych informacji jako tajemnicy przedsiębiorstwa.
Zastrzeżone przez wykonawcę informacje obejmowały szczegółowe kalkulacje ceny
odnoszące się do wyspecyfikowanych w wyjaśnieniach elementów, tj. personelu oraz
wysokości ich potencjalnych wynagrodzeń i kosztów z tym związanych oraz kalkulacji zysku
itp. Analiza uzasadnienia zastrzeżenia w zestawieniu z zastrzeżonymi informacjami
potwierdza skuteczność ich zastrzeżenia. Konsorcjum wykazało, co jest niewątpliwe, że
informacje pokazujące sposób budowania ceny oferty spełniają przesłanki tajemnicy
przedsiębiorstwa, gdyż mają nie tylko, że charakter gospodarczo-handlowy oraz
organizacyjny przedsiębiorstwa, ale zawierają szczegółowe informacje na temat stosowanej
polityki cenowej
a wiedza o zastrzeżonych zagadnieniach może mieć negatywny wpływ na
jego pozycję rynkową. Szczegółowo wykazało jakie działania zostały przez niego podjęte w
celu zachowania tych informacji w tajemnicy
od zawierania umów z pracownikami, w których
zostali ono zobowiązani do zachowania poufności tych informacji po szereg innych
wyspecyfikowanych
działań (18). Z powyższego więc wynika, że udostępnienie tych danych
konkurującym wykonawcom umożliwiłoby poznanie szczegółowych, przy czym jedynie kilku
elementów kalkulacji ceny dotyczących ściśle określonych kwestii, w konsekwencji
doprowadz
iłoby do ich nieuprawnionego ich ujawnienia.
Tym samym Izba uznała, że zarzut ten nie potwierdził się.
O kosztach postępowania orzeczono stosownie do wyniku, na podstawie art. 574 ustawy
z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129 ze
zm.)
oraz w oparciu o przepisy § 8 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia
30 grudnia 2020 r. w sprawie szczegółowych rodzajów kosztów postępowania
odwoławczego, ich rozliczania oraz wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania
(Dz.U. z 2020 r., poz. 2437).
Przewodniczący: ……………………