Sygn. akt: KIO 186/22
POSTANOWIENIE
z dnia 23 lutego 2022 r.
Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:
Przewodnicząca:
Anna Packo
Członkowie:
Robert Skrzeszewski
Maksym Smorczewski
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym be
z udziału stron i uczestników postępowania
odwoławczego w dniu 23 lutego 2022 r., w Warszawie, odwołania wniesionego do Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 24 stycznia 2022 r. przez wykonawcę Airly Spółka
z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie
w
postępowaniu prowadzonym przez Naukową i Akademicką Sieć Komputerową –
Państwowy Instytut Badawczy z siedzibą w Warszawie
przy udziale wykonawcy
TETABIT Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą
we Wrocławiu zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie
odwołującego
postanawia:
1. um
orzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakaza
ć zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz Airly
Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście
tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 579 ust. 1 i art. 580 ust. 1 i 2 ustaw
y z dnia 11 września 2019 r. – Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 z późn. zm.) na niniejsze postanowienie –
w termini
e 14 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodnic
zący: ………………..……
Członkowie:
………………..……
………………..……
Sygn. akt: KIO 186/22
U z a s a d n i e n i e
Odwołujący – Airly Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością 22 lutego 2022 r., przed
otwarciem
rozprawy, cofnął odwołanie wniesione 24 stycznia 2022 r. w postępowaniu
o udziel
enie zamówienia publicznego na „dostawę i instalację zestawów do pomiaru
zanieczyszczenia powietrza, w podziale na siedem c
zęści”, ogłoszonym 14 stycznia 2022 r.
w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej pod numerem 2022/S 010-017998.
22 lutego 2022 r.
Odwołujący złożył oświadczenie o wycofaniu odwołania w całości
w związku z wprowadzonymi przez Zamawiającego modyfikacjami dokumentacji zamówienia
i wn
iósł o umorzenie postępowania odwoławczego na podstawie art. 568 pkt 1 ustawy Prawo
zamówień publicznych.
Izba stw
ierdziła, że oświadczenie o wycofaniu odwołania zostało złożone przez osobę
uprawnion
ą do reprezentowania Odwołującego i w sposób nie budzący wątpliwości dotyczy
nie części odwołania nie uwzględnionej przez Zamawiającego, lecz całego odwołania, nie
odnosząc się do wcześniejszych czynności procesowych Zamawiającego, zatem odwołanie
zostało skutecznie wycofane w całości przed otwarciem rozprawy i, w oparciu o art. 520 ust.
1 i art. 568 pkt 1
ustawy Prawo zamówień publicznych, postanowiła o umorzeniu
po
stępowania odwoławczego.
Zgodnie z art. 520 ust. 1 ustawy P
rawo zamówień publicznych odwołujący może cofnąć
odwołanie do czasu zamknięcia rozprawy. Art. 568 pkt 1 ustawy Prawo zamówień
publiczny
ch stanowi, że w przypadku cofnięcia odwołania Izba umarza postępowania
odwoławcze w formie postanowienia.
O kosztach pos
tępowania odwoławczego orzeczono na podstawie art. 557 i art. 575 ustawy
Pra
wo zamówień publicznych oraz § 2 ust. 1 pkt 2 i § 9 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie szczegółowych rodzajów
kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz wysokości i sposobu pobierania
wpisu o
d odwołania (Dz.U. z 2020 r. poz. 2437).
Zgodnie z dy
spozycją art. 557 ustawy Prawo zamówień publicznych w wyroku oraz
w postanowieniu
kończącym postępowanie odwoławcze Izba rozstrzyga o kosztach
postępowania odwoławczego. Art. 575 ustawy Prawo zamówień publicznych stanowi, że
s
trony oraz uczestnik postępowania odwoławczego wnoszący sprzeciw ponoszą koszty
postępowania odwoławczego stosownie do jego wyniku.
Z kolei
§ 9 ust. 1 pkt 3 lit. a ww. rozporządzenia stanowi, że jeśli odwołujący cofnął
o
dwołanie w dniu poprzedzającym dzień, na który został wyznaczony termin rozprawy lub
posiedzenia, Izba orzeka o zwrocie odwo
łującemu kwoty uiszczonej tytułem wpisu
w wysokości stanowiącej 90% jego wartości.
Prze
wodniczący: ………………..……