KIO 2838/22 POSTANOWIENIE dnia 4 listopada 2022 r.

Stan prawny na dzień: 23.02.2023

Sygn. akt: KIO 2838/22 

POSTANOWIENIE 

z dnia 4 listopada 2022 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza   -   w składzie: 

Przewodniczący:      Jolanta Markowska 

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez 

udziału stron oraz uczestników postępowania 

odwoławczego w dniu 4 listopada 2022 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa 

Krajowej  Izby Odwoławczej  w  dniu  27  października  2022  r.  przez  wykonawcę:  Impel  S.A.,  

ul. Słonimskiego 1, 50-304 Wrocław w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego: 

Uniwersytet Warszawski, 

ul. Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa,  

postanawia: 

1.  umarza 

postępowanie odwoławcze; 

2.  nakazuje 

zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz 

wykonawcy: 

Impel S.A., ul. Słonimskiego 1, 50-304 Wrocław kwoty 13 500 zł 00 gr 

(słownie:  trzynaście  tysięcy  pięćset  złotych  zero  groszy)  stanowiącej  90% 

uiszczonego 

wpisu od odwołania.  

Stosownie do art. 579 ust. 1 i art. 

580 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo 

zamówień  publicznych  (tj.  Dz.  U.  z  2022  r.  poz.  1710  ze  zm.)  na  niniejsze  postanowienie  

w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia  - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa 

Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie. 

Przewodniczący: 

………………………………  


Sygn. akt: KIO 2838/22 

Uzasadnienie 

Zamawiaj

ący: 

Uniwersytet  Warszawski  z  siedzibą  w  Warszawie

,  prowadzi 

postępowanie  o  udzielenie  zamówienia  publicznego  w  trybie  przetargu  nieograniczonego 

w  przedmiocie:  „Kompleksowe  sprzątanie  pomieszczeń  w  budynkach  Wydziału  Prawa  

i  Administracji  UW,  położonych  przy  ulicach:  Krakowskie  Przedmieście  26/28,  Lipowej  4, 

Oboźnej 6 i Wybrzeże Kościuszkowskie 47 w Warszawie”. Ogłoszenie o zamówieniu zostało 

opublikowane w 

Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej pod nr 2022/S 200-569119 w dniu 

17 października 2022 r.  

Wykonawca, IMPEL S.A. 

z siedzibą we Wrocławiu, na podstawie przepisów art. 513 

pkt 1 i 2 

ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych tj. Dz. U. z 2022 r. 

poz. 1710 z późn. zm.), zwanej dalej „Pzp”, w dniu 27 października 2022 r. wniósł odwołanie

treści zmiany postanowień specyfikacji warunków zamówienia oraz umowy w postępowaniu 

o udzielenie zamówienia publicznego

z dnia 21 października 2022 r.

Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie:  

1)  art.  16  ust.  1-

3  Pzp,  poprzez  naruszenie  przez  Zamawiającego  zasad  zachowania 

uczciwej  konkurencji,  przejrzystości  i  proporcjonalności  przy  formułowaniu  postanowień 

ogłoszenia o zamówieniu oraz Specyfikacji Warunków Zamówienia,  

2)  art.  439  ust.  1  i  2  Pzp,  poprzez  wad

liwe  określenie  przez  Zamawiającego  w  projekcie 

umowy w 

sprawie zamówienia publicznego zasad waloryzacji wynagrodzenia Wykonawcy w 

związku ze zmianą cen materiałów lub kosztów.  

Pismem  z  dnia  4  listopada  2022  r., 

przesłanym  do  Prezesa  Krajowej  Izby 

Odwoławczej  w  tym  samym  dniu,  tj.  przed  otwarciem  rozprawy  w  sprawie  odwoławczej, 

Odwołujący  złożył  oświadczenie,  że  wycofuje  wniesione  odwołanie  i  wnosi  o  umorzenie 

postepowania i zwrot na rzecz Odwołującego 90% kwoty wpisu od odwołania. 

Izba zważyła, co następuje: 

Uwzględniając oświadczenie Odwołującego z dnia 4 listopada 2022 r., Izba, działając 

na podstawie art. 568 pkt 1 oraz art. 553 zdanie drugie ustawy 

Pzp, umorzyła postępowanie 

odwoławcze w niniejszej sprawie.  


Na  podstawie  §  9  ust.  1  pkt  3  lit.a  rozporządzenia  Prezesa  Rady  Ministrów  z  dnia  

30  grudnia  2020  r.  w  sprawie  szczegółowych  rodzajów  kosztów  postępowania 

odwoławczego,  ich  rozliczania  oraz  wysokości  i  sposobu  pobierania  wpisu  od  odwołania 

(Dz.U.  poz.  2437

),  Izba  orzekła  o  dokonaniu  zwrotu  na  rzecz  Odwołującego  z  rachunku 

bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  kwoty  stanowiącej  90%  uiszczonego  przez 

Odwołującego wpisu od odwołania.  

Przewodniczący: 

………………………………