KIO 2861/22 POSTANOWIENIE dnia 10 listopada 2022 r.

Stan prawny na dzień: 23.02.2023

Sygn. akt: KIO 2861/22 

POSTANOWIENIE 

z dnia 10 listopada 2022 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza   -   w składzie: 

Przewodniczący:      Aneta Mlącka 

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  niejawnym  bez 

udziału stron w dniu 10 listopada 2022 r. w 

Warszawie  odwołania  wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  31 

października 2022 r. przez Wykonawcę Kolumna Transportu Sanitarnego Triomed sp. z 

o.o.  (ul.  Północna  22a,  20-064  Lublin)  w  postępowaniu  prowadzonym  przez 

Zamawiającego Kliniczny Szpital Wojewódzki nr 1 im. Fryderyka Chopina w Rzeszowie 

(ul. Szopena 2, 35-

055 Rzeszów) 

postanawia: 

1.  um

orzyć postępowanie odwoławcze, 

2.  nakazuje  zwrot  z  rachunku  bankowego 

Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz 

Wykonawcy 

Kolumna  Transportu  Sanitarnego  Triomed  sp.  z  o.o.  (ul.  Północna 

22a,  20-064  Lublin)  kwoty  13500 

zł  00  gr    (słownie:  trzynaście  tysięcy  pięćset 

złotych zero groszy) stanowiącej 90 % uiszczonego wpisu.  

Stosownie  do  art.  579  ust.  1  i 

580  ust.  1  i  2  ustawy  z  dnia  11  września  2019  r.  -  Prawo 

zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w 

terminie  14  dni  od  dnia  jego  doręczenia  -  przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  Prezesa 

Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie. 

Przewodniczący: 

………………………………  


Sygn. akt: KIO 2861/22 

Uzasadnienie 

Zamawiający  Kliniczny  Szpital  Wojewódzki  nr  1  im.  Fryderyka  Chopina  w  Rzeszowie 

prowadzi  postępowanie  o  udzielenie  zamówienia  publicznego  w  trybie  przetargu 

nieograniczonego, 

którego  przedmiotem  są:  „Usługi  transportu  sanitarnego  pacjentów  oraz 

transportu 

materiałów biologicznych, przewozu krwi i jej składników."  

Ogłoszenie o zamówieniu ukazało się 21 października 2022 r. w Dzienniku Urzędowym Unii 

Europejskiej pod numerem 2022/S 204-580201. 

października 2022 roku Odwołujący Kolumna Transportu Sanitarnego Triomed sp. z o.o. 

wniósł odwołanie, w którym zarzucił Zamawiającemu naruszenie: 

-  art.  241  ust.  1,  2,  3 

ustawy  Prawo  zamówień  publicznych  w  zw.  z  art.  16  pkt  1  ustawy 

Prawo  zamówień  publicznych  poprzez  określenie  w  dokumentach  postępowania  jako 

kryterium  jakościowego:  ilość  lat  doświadczenia  Wykonawcy  w  transporcie  sanitarnym  o 

wadze  30%, 

które  to  kryterium  nie  może  stanowić  kryterium  oceny  ofert,  gdyż  dotyczy 

właściwości  Wykonawcy  i  nie  jest  związane  z  przedmiotem  zamówienia,  który  Wykonawca 

ma zrealizować, 

- art. 240 ust. 2 

ustawy Prawo zamówień publicznych w zw. z art. 242 ust. 1 ustawy Prawo 

zamówień publicznych w zw. z art. 241 ust. 1, 2, 3 ustawy Prawo zamówień publicznych w 

zw. z art. 16 pkt 1 

ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez określenie w dokumentach 

postępowania  jako  kryterium  jakościowego:  termin  płatności  za  realizację  usług  o  wadze 

które  nie  jest  kryterium  weryfikowalnym  na  podstawie  informacji  złożonych  wraz  z 

ofertą, a także nie jest kryterium jakościowym odnoszącym się do przedmiotu zamówienia. 

Odwołujący  wniósł  o  uwzględnienie  odwołania  i  nakazanie  Zamawiającemu  dokonania 

zmiany  ogłoszenia  o  zamówieniu  -  w  zakresie  Sekcja  II  pkt  2.5)  -  Kryteria  udzielenia 

zamówienia - poprzez usunięcie kryterium ilość lat doświadczenia Wykonawcy w transporcie 

sanitarnym i kryterium termin płatności za realizację usług i zastąpienie ich kryteriami oceny 

ofert,  które  będą  weryfikowalne  i  związane  z  przedmiotem  zamówienia,  na  podstawie 

informacji  zawartych  w  ofertach, 

a  także  dokonania  zmiany  Specyfikacji  Warunków 

Zamówienia  w  zakresie  rozdziału  XXII  poprzez  usunięcie  pkt  1B  kryterium  ilość  lat 

doświadczenia Wykonawcy w transporcie sanitarnym i pkt 1C kryterium termin płatności za 

realizację usług i zastąpienie ich kryteriami oceny ofert, które będą weryfikowalne i związane 

z przedmiotem zamówienia, na podstawie informacji zawartych w ofertach. 

10 listopada 2022 roku 

Odwołujący przesłał pismo, w którym oświadczył, że cofa odwołanie. 


Wobec 

powyższego, stosownie do art. 568 pkt 1) ustawy Prawo zamówień publicznych z 11 

września 2019 r., postępowanie podlegało umorzeniu.  

Rozstrzygnięcie  o  kosztach  postępowania  odwoławczego  wydano  na  podstawie  art.  557 

ustawy  Prawo  zamówień  publicznych  z  11  września  2019  r.  oraz  §  9  ust.  1  pkt  3a 

rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie szczegółowych 

rodzajów  kosztów  postępowania  odwoławczego,  ich  rozliczania  oraz  wysokości  i  sposobu 

pobierania wpisu 

wysokości wpisu od odwołania (Dz. U. poz. 2437), z którego wynika, że w 

przypadku 

cofnięcia odwołania, Odwołującemu zwraca się 90% wpisu. 

Przewodniczący:  ………………………..……..