Sygn. akt: KIO 2879/22
POSTANOWIENIE
z dnia 10 listopada 2022 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Magdalena Rams
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez u
działu stron w dniu 10 listopada 2022 r. w
Warszawie odw
ołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 31
października 2022 roku przez wykonawcę Intaris sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie,
w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Akademię Górniczo-Hutnicza w
Krakowie - Akademickie Centrum Komputerowe CYFRONET AGH,
przy udziale wykonawcy S&T Poland sp. z o.o
., z siedzibą w Warszawie, zgłaszającego
przyst
ąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego,
postanawia:
1. umorz
yć postępowanie odwoławcze;
2. nakaz
ać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy Intaris sp. z o.o.
, z siedzibą w Warszawie kwoty 13 500 zł 00 gr
(słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy) stanowiącej 90%
uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 579 ust. 1 i art. 58
0 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo
zamówień publicznych (tj.: Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 ze zm.) na niniejsze postanowienie -
w terminie 14 dni od d
nia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący: ………...........................
Sygn. akt: KIO 2879/22
U z a s a d n i e n i e
Zamaw
iający – Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie - Akademickie Centrum
Komputerowe CYFRONET AGH (dalej
„Zamawiający”) prowadzi postępowanie o udzielenie
zamówienia publicznego pn.: „Dostawa infrastruktury technologii obliczeniowych przyszłości
w ACK Cyfronet AGH
”, dalej: „Postępowanie”.
W dniu 31
października 2022 r. do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło odwołanie
wykonawcy Intaris sp. z o.o.
, z siedzibą w Warszawie (dalej „Odwołujący”) zarzucając
Za
mawiającemu określenie warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności
technicznej lub zawodowej w sposób nieproporcjonalny oraz nieuzasadniony obiektywnymi
potrzebami Zamawiaj
ącego, utrudniający uczciwą konkurencję i naruszający zasadę
równego traktowania wykonawców w brzmieniu nadanym wyjaśnieniami treści SWZ z dnia
19 pa
ździernika 2022 roku, co stanowi naruszenie art. 99 ust. 2 i ust. 4 w zw. z art. 16 pkt 1) i
3) w zw. z art. 112 ust. 1 i art. 116 ust. 1 ustawy Pzp poprzez okre
ślenie warunków udziału w
post
ępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej w sposób nieproporcjonalny
oraz nieuzasadniony obiektywnymi potrzebami Zamawiaj
ącego, utrudniający uczciwą
konkurencj
ę i naruszający zasadę równego traktowania wykonawców.
Odwołujący wniósł o uwzględnienia odwołania, dokonanie modyfikacji treści SWZ w zakresie
warunk
ów udziału w postępowaniu i przywrócenia pierwotnie wymaganej treści warunku w
zakresie
definicji „modułu pamięci trwałej” tj. przywrócenie powszechnie stosowanej
encyklopedycznej definicji zak
ładającej, że pamięć trwała to rodzaj pamięci komputera, która
mo
że zachować przechowywane informacje nawet po odłączeniu zasilania.
W dniu 9 listopada 2022
r. Odwołujący złożył pismo, zawierające oświadczenie o cofnięciu
odwołania.
Z uwagi na to
, że odwołanie można cofnąć w każdym czasie do zamknięcia rozprawy, jego
cofnięcie, zgodnie art. 568 pkt 1 ustawy z 11 września 2019 r. – Prawo zamówień
publicznych (tj.: Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 ze zm.)
oraz § 13 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia
Prezesa Rady M
inistrów z 31 grudnia 2020 r. w sprawie postępowania przy rozpoznawaniu
odwołań przez Krajową Izbę Odwoławczą (Dz.U. poz. 2453) oznacza, że postępowanie
od
woławcze podlega umorzeniu.
Z tych względów postanowiono jak w sentencji.
Na podstawie § 9 ust. 1 pkt 3a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia
2020 r. w sprawie szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich
rozliczania oraz wy
sokości i sposobu pobierania wpisu wysokości wpisu od odwołania (Dz.
U. poz. 2437), Izba orzek
ła o dokonaniu zwrotu na rzecz odwołującego z rachunku
bankowego Urzędu Zamówień Publicznych 90% kwoty uiszczonej tytułem należnego wpisu
od odwołania.
Przewod
niczący: ………...........................