KIO 2924/22 POSTANOWIENIE dnia 14 listopada 2022 r.

Stan prawny na dzień: 02.03.2023

sygn. akt KIO 2924/22 

POSTANOWIENIE 

z dnia 14 listopada 2022 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza   -   w składzie: 

Przewodniczący: 

Marek Bienias 

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  niejawnym  bez  udziału  stron  w  dniu  14  listopada  2022  r. 

Warszawie  odwołania  wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu                        

4  listopada  2022  r.  przez  wykonawcę  „IZAN  +”  spółka  z  ograniczoną 

odp

owiedzialnością z siedzibą w Krakowie w postępowaniu prowadzonym przez Szpital 

Powiatowy  w  Nowym 

Mieście  Lubawskim  sp. z o.o.  z  siedzibą  w  Nowym Mieście 

Lubawskim 

postanawia: 

umorzyć postępowanie odwoławcze, 

nakazać  zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz 

wykonawcy 

„IZAN +” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie  

kwoty 13 50

0 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 

90% kwoty uiszczonego wpisu 

od odwołania. 

Stosownie do  art.  579 ust.  1  i  art.  580  ust.  1 i 2  ustawy  z  dnia 11  września 2019  r. 

Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.) na niniejsze postanowienie 

– w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa 

Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie. 

Przewodniczący: 

……………………………. 


sygn. akt KIO 2924/22 

U z a s a d n i e n i e 

Zamawiający  –  Szpital  Powiatowy  w  Nowym  Mieście  Lubawskim  sp. z o.o.  z  siedzibą  w 

Nowym 

Mieście  Lubawskim  –  prowadzi  postępowanie  o  udzielenie  zamówienia 

publicznego  na  w  trybie 

przetargu  nieograniczonego  o  wartości  zamówienia 

p

rzekraczającej  progi  unijne  pn.  ,,Usługi  utrzymania  czystości,  wykonywanie  prac 

pomocniczych  przy 

pacjencie  i  prac  porządkowych",  ogłoszonego  w  Suplemencie  do 

Dziennika 

Urzędowego  Unii  Europejskiej  w  dniu  25  października  2022  roku  pod 

numerem 2022/S 206-587977, numer referencyjny: 15/2022. 

W dniu 4 listopada 2022 r. wykonawca 

„IZAN +” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z 

siedzibą  w  Krakowie  wniósł  odwołanie  zarzucając  Zamawiającemu  naruszenie  poniższych 

przepisów: 

1.  art. 246 ust. 1 i 2 Pzp poprzez okre

ślenie kryterium ceny jako jedynego kryterium 

oceny  ofert,  o  wadze  100  %, 

podczas  gdy  Zamawiający  był  zobowiązany  do 

określenia kryterium pozacenowego  o wadze co najmniej 40%, z uwagi na fakt, 

że  w  opisie  przedmiotu  zamówienia  Zamawiający  nie  określił  wymagań 

jakościowych  odnoszących się do co najmniej głównych elementów składających 

się na przedmiot zamówienia;  

2.  art.  433  pkt  4 P.z.p.  w  zw.  z  art.  455  ust.  1  pkt  1  P.z.p.  w  zw.  z  art.  16  pkt  1-3 

P.z.p. w zw. z art. 359 pkt 1 Pzp przez brak 

określenia w §  10 ust. 4 załącznika nr 

7  do  SWZ  - 

projekcie  umowy,  wskazania  minimalnej  wartości  lub  wielkości 

zmniejszenia świadczenia Wykonawcy jakiego może dokonać Zamawiający. 

Opierając się na przedstawionych zarzutach Odwołujący wniósł o: 

1)  w  zakresie  zarzutu  nr  1  -  z

mianę  ogłoszenia  o  zamówieniu  w Sekcji  II  pkt 2.5) 

Kryteria udzielenia zamówienia i SWZ ust. XVII, poprzez wprowadzenie kryteriów 

oceny  ofert 

niestanowiących  nieweryfikowalnej  na  etapie  oceny  ofert 

obietnicy/deklaracji  Wykonawcy,  ale 

stanowiące  kryteria  weryfikowalne  przez 

Zamawiającego na etapie oceny ofert.  

Proponuję zmianę:  

A. 

Ogłoszenia  o  zamówieniu  -  II  2.5  -  Kryteria  udzielenia  zamówienia  poprzez 


nadanie mu brzmienia:  

Kryteria  udzielenia  zamówienia  Cena-  60%  Kontrola  jakości  świadczonej  usługi  - 

B. SWZ 

ust. XVII. Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów i 

sposobu oceny ofert, poprzez nadanie mu brzmienia:  

Kryteria  udzielenia  zamówienia  Cena -  60%  Kontrola  jakości  świadczonej  usługi - 

40%  a)  przykładowe  raporty  monitorujące  poziom  higieny  szpitalnej  (podział  na 

oddziały,  wybrane  powierzchnie),  wystawione  przez  podmiot,  w  którym  został 

wdrożony  program  monitorujący  poziom  higieny  szpitalnej,  oparty  na  wytycznych 

CDC  (Centers  for  Disease  Contro!  and  Prevation),  stosowanie  prz

ez  Wykonawcę 

przez  okres  co 

najmniej  6  miesięcy,  obejmujący  następujące  minimalne 

wymagania:  

•  żel  fluorescencyjny,  zakończone  gąbką,  służącą  do  aplikacji  żelu, 

konfekcjonowany w 

małe tubki (2ml) ze względów epidemiologicznych  

• elektroniczne urządzenie  do rejestracji  danych   

•  raporty  monitorujące  poziom  higieny  szpitalnej  (podział  na  odziały,  wybrane 

powierzchnie).  Do  oferty 

należy  dołączyć  przykładowe  raporty  monitorujące  poziom 

higieny  szpitalnej 

(podział  na  oddziały,  wybrane  powierzchnie)  wystawiony  przez 

podmiot, 

w którym  został wdrożony  powyższy  program,  dokument  musi  potwierdzać 

również w/w okres.  Rezultat  czyszczenia kwartalnego  musi być powyżej  80%  -  40  pkt 

b) brak przykładowych  raportów  w  ofercie -  0 pkt  

2)  w  zakresie  zarzutu  nr  2  - 

zmianę  §  10  ust.  4  załącznika  m  7  do  SWZ  poprzez 

wprowadzenie  ust.  5  o 

następującej  treści:  ,,Częściowe  zmniejszenie  zakresu  usług 

określone  w  ust.  4  nie  może  przekroczyć  10  %  zsumowanej  łącznej  wartości 

Umowy".  

Do  postępowania  odwoławczego  po  stronie  zamawiającego  nie  przystąpił  żaden 

wykonawca. 

Przed otwarciem rozprawy, oświadczeniem złożonym do Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 

8  listopada  2022  r.  (pismo  z  dnia  8  listopad

a  2022  r.),  Odwołujący  -  wykonawca  „IZAN  +” 

spółka  z  ograniczoną  odpowiedzialnością  z  siedzibą  w  Krakowie,  ul.  Żabiniec  46,  31-215 

Kraków - cofnął odwołanie wniesione w dniu 4 listopada 2022 r.  


W konsekwencji Izba, na podstawie art. 568 pkt 1 

ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo 

zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129), umorzyła postępowanie odwoławcze, 

orzekając  w  formie  postanowienia  na  podstawie  art.  553  zd.  2  ustawy  Prawo  zamówień 

publicznych. 

O  kosztach  postępowania orzeczono  na  podstawie art.  574 i  575  ustawy  Prawo zamówień 

publicznych  oraz  §  9  ust.  1  pkt  3  lit.  a)  rozporządzenia  Prezesa  Rady  Ministrów  z dnia  30 

grudnia  2020  r.  w  sprawie  szczegółowych  rodzajów  kosztów  postępowania  odwoławczego, 

ich rozliczania oraz wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania (Dz. U. 2020 r. poz. 

2437),  z  którego  wynika,  że  w  sytuacji  cofnięcia  odwołania  przed  otwarciem  rozprawy 

najpóźniej  w  dniu  poprzedzającym  dzień,  na  który  został  wyznaczony  termin  rozprawy  lub 

posiedzenia z udziałem stron lub uczestników postępowania odwoławczego – odwołującemu 

zwraca się 90% wpisu. W takim przypadku Izba orzeka o dokonaniu zwrotu odwołującemu z 

rachunku  Urzędu  kwoty  uiszczonej  tytułem  wpisu,  w wysokości  stanowiącej  90%  jego 

wartości.  

Przewodniczący: 

………………………………