sygn. akt KIO 2924/22
POSTANOWIENIE
z dnia 14 listopada 2022 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący:
Marek Bienias
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron w dniu 14 listopada 2022 r.
w
Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
4 listopada 2022 r. przez wykonawcę „IZAN +” spółka z ograniczoną
odp
owiedzialnością z siedzibą w Krakowie w postępowaniu prowadzonym przez Szpital
Powiatowy w Nowym
Mieście Lubawskim sp. z o.o. z siedzibą w Nowym Mieście
Lubawskim
postanawia:
umorzyć postępowanie odwoławcze,
nakazać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy
„IZAN +” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie
kwoty 13 50
0 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej
90% kwoty uiszczonego wpisu
od odwołania.
Stosownie do art. 579 ust. 1 i art. 580 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r.
Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129 ze zm.) na niniejsze postanowienie
– w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący:
…………………………….
sygn. akt KIO 2924/22
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający – Szpital Powiatowy w Nowym Mieście Lubawskim sp. z o.o. z siedzibą w
Nowym
Mieście Lubawskim – prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia
publicznego na w trybie
przetargu nieograniczonego o wartości zamówienia
p
rzekraczającej progi unijne pn. ,,Usługi utrzymania czystości, wykonywanie prac
pomocniczych przy
pacjencie i prac porządkowych", ogłoszonego w Suplemencie do
Dziennika
Urzędowego Unii Europejskiej w dniu 25 października 2022 roku pod
numerem 2022/S 206-587977, numer referencyjny: 15/2022.
W dniu 4 listopada 2022 r. wykonawca
„IZAN +” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z
siedzibą w Krakowie wniósł odwołanie zarzucając Zamawiającemu naruszenie poniższych
przepisów:
1. art. 246 ust. 1 i 2 Pzp poprzez okre
ślenie kryterium ceny jako jedynego kryterium
oceny ofert, o wadze 100 %,
podczas gdy Zamawiający był zobowiązany do
określenia kryterium pozacenowego o wadze co najmniej 40%, z uwagi na fakt,
że w opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający nie określił wymagań
jakościowych odnoszących się do co najmniej głównych elementów składających
się na przedmiot zamówienia;
2. art. 433 pkt 4 P.z.p. w zw. z art. 455 ust. 1 pkt 1 P.z.p. w zw. z art. 16 pkt 1-3
P.z.p. w zw. z art. 359 pkt 1 Pzp przez brak
określenia w § 10 ust. 4 załącznika nr
7 do SWZ -
projekcie umowy, wskazania minimalnej wartości lub wielkości
zmniejszenia świadczenia Wykonawcy jakiego może dokonać Zamawiający.
Opierając się na przedstawionych zarzutach Odwołujący wniósł o:
1) w zakresie zarzutu nr 1 - z
mianę ogłoszenia o zamówieniu w Sekcji II pkt 2.5)
Kryteria udzielenia zamówienia i SWZ ust. XVII, poprzez wprowadzenie kryteriów
oceny ofert
niestanowiących nieweryfikowalnej na etapie oceny ofert
obietnicy/deklaracji Wykonawcy, ale
stanowiące kryteria weryfikowalne przez
Zamawiającego na etapie oceny ofert.
Proponuję zmianę:
A.
Ogłoszenia o zamówieniu - II 2.5 - Kryteria udzielenia zamówienia poprzez
nadanie mu brzmienia:
Kryteria udzielenia zamówienia Cena- 60% Kontrola jakości świadczonej usługi -
B. SWZ
ust. XVII. Opis kryteriów oceny ofert, wraz z podaniem wag tych kryteriów i
sposobu oceny ofert, poprzez nadanie mu brzmienia:
Kryteria udzielenia zamówienia Cena - 60% Kontrola jakości świadczonej usługi -
40% a) przykładowe raporty monitorujące poziom higieny szpitalnej (podział na
oddziały, wybrane powierzchnie), wystawione przez podmiot, w którym został
wdrożony program monitorujący poziom higieny szpitalnej, oparty na wytycznych
CDC (Centers for Disease Contro! and Prevation), stosowanie prz
ez Wykonawcę
przez okres co
najmniej 6 miesięcy, obejmujący następujące minimalne
wymagania:
• żel fluorescencyjny, zakończone gąbką, służącą do aplikacji żelu,
konfekcjonowany w
małe tubki (2ml) ze względów epidemiologicznych
• elektroniczne urządzenie do rejestracji danych
• raporty monitorujące poziom higieny szpitalnej (podział na odziały, wybrane
powierzchnie). Do oferty
należy dołączyć przykładowe raporty monitorujące poziom
higieny szpitalnej
(podział na oddziały, wybrane powierzchnie) wystawiony przez
podmiot,
w którym został wdrożony powyższy program, dokument musi potwierdzać
również w/w okres. Rezultat czyszczenia kwartalnego musi być powyżej 80% - 40 pkt
b) brak przykładowych raportów w ofercie - 0 pkt
2) w zakresie zarzutu nr 2 -
zmianę § 10 ust. 4 załącznika m 7 do SWZ poprzez
wprowadzenie ust. 5 o
następującej treści: ,,Częściowe zmniejszenie zakresu usług
określone w ust. 4 nie może przekroczyć 10 % zsumowanej łącznej wartości
Umowy".
Do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego nie przystąpił żaden
wykonawca.
Przed otwarciem rozprawy, oświadczeniem złożonym do Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
8 listopada 2022 r. (pismo z dnia 8 listopad
a 2022 r.), Odwołujący - wykonawca „IZAN +”
spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Żabiniec 46, 31-215
Kraków - cofnął odwołanie wniesione w dniu 4 listopada 2022 r.
W konsekwencji Izba, na podstawie art. 568 pkt 1
ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129), umorzyła postępowanie odwoławcze,
orzekając w formie postanowienia na podstawie art. 553 zd. 2 ustawy Prawo zamówień
publicznych.
O kosztach postępowania orzeczono na podstawie art. 574 i 575 ustawy Prawo zamówień
publicznych oraz § 9 ust. 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30
grudnia 2020 r. w sprawie szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego,
ich rozliczania oraz wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania (Dz. U. 2020 r. poz.
2437), z którego wynika, że w sytuacji cofnięcia odwołania przed otwarciem rozprawy
najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który został wyznaczony termin rozprawy lub
posiedzenia z udziałem stron lub uczestników postępowania odwoławczego – odwołującemu
zwraca się 90% wpisu. W takim przypadku Izba orzeka o dokonaniu zwrotu odwołującemu z
rachunku Urzędu kwoty uiszczonej tytułem wpisu, w wysokości stanowiącej 90% jego
wartości.
Przewodniczący:
………………………………