Sygn. akt: KIO 3508/22
WYROK
z dnia 16 stycznia 2023 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Beata Konik
Protokolant:
Oskar Oksiński
po rozpoznaniu na rozprawie 12 stycznia 2023 r.
w Warszawie odwołania wniesionego do
Prezesa Kra
jowej Izby Odwoławczej 28 grudnia 2022 roku przez odwołującego Impel
Facility Services spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu w
postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Samodzielny Publiczny Zakład Opieki
Zdrowotnej Rejonowe Pogotowie Ratunkowe w Sosnowcu z siedzibą w Sosnowcu,
przy udziale wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia „ERA”
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Chorzowie oraz NOVIA Spółka
z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Chorzowie zgłaszających przystąpienie
do postępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego,
orzeka:
1. Oddala
odwołanie.
Kosztami postępowania odwoławczego obciąża Odwołującego i:
z
alicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 7 500 zł 00 gr
(słownie: siedem tysięcy pięćset złotych, zero groszy) uiszczoną przez
O
dwołującego tytułem wpisu od odwołania, 3 600 zł 00 gr (słownie: trzy tysiące
sześćset złotych, zero groszy), stanowiącą koszt poniesiony przez Odwołującego
z tytułu zastępstwa przed Izbą, kwotę 803 zł 41 gr (słownie: osiemset trzy złote i
czterdzieści jeden groszy) stanowiącą koszt poniesiony przez Odwołującego z
tytułu dojazdu, a także kwotę 499 zł 80 gr (słownie: czterysta dziewięćdziesiąt
dziewięć złotych osiemdziesiąt groszy) poniesioną przez Zamawiającego z tytułu
dojazdu
oraz kwotę 51 zł 00 gr (słownie: pięćdziesiąt jeden złotych zero groszy).
Zasądza od Odwołującego na rzecz Zamawiającego kwotę 550 zł 80 gr (słownie:
pięćset pięćdziesiąt złotych osiemdziesiąt groszy) stanowiącą sumę kosztów
poniesionych przez
Zamawiającego z tytułu dojazdu i opłaty skarbowej od
pełnomocnictw.
Stosownie do art. 579 ust. 1 i art. 580 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo
zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2019 ze zm.), tj. z dnia 22 lipca 2022 r.
(Dz.U. z 2022 r. poz. 1710), na niniejszy wyrok - w terminie 14 dni od dnia jego
doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący: ……………………..…
Sygn. akt: KIO 3508/22
UZASADNIENIE
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Rejonowe Pogotowie Ratunkowe w
Sosnowcu z siedzibą w Sosnowcu, (dalej: „Zamawiający”) prowadzi w trybie podstawowym
postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, na usługi, pn.: „Usługi porządkowo -
czystościowe w placówkach należących do SPZOZ Rejonowego Pogotowia Ratunkowego w
Sosnowcu”, nr postępowania: 11/ZP/2022.
Przedmiotowe postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest prowadzone
na podstawie ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019
r. poz. 2019 ze zm.), tj. z dnia 22 lipca 2022 r. (Dz.U. z 2022 r. poz. 1710).
Szacunkowa wartość zamówienia jest niższa od kwot wskazanych w przepisach
wykonawczych wydanych na podstawie art. 3 ust. 3 ustawy Pzp.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych
z 7 grudnia 2022 r., nr 2022/BZP 00481403/01.
W postępowaniu tym wykonawca Impel Facility Services spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu (dalej: „Odwołujący”) 28 grudnia 2022 r. złożył
odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wobec wyboru oferty najkorzystniejszej.
Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie:
art. 239 ust. 1 i 2 w zw. z art. 223 ust. 1 w zw. z art. 16 i 17 ustawy Pzp przez wadliwą
ocenę oferty wybranego wykonawcy polegającą na uznaniu przez zamawiającego, że
treść oferty wybranego wykonawcy jest zgodna z warunkami zamówienia i nie
wymaga wyjaśnienia, podczas gdy oświadczenia wybranego wykonawcy, co do treści
jego oferty, budzą co najmniej wątpliwości, czy wybrany wykonawca - Konsorcjum
NOVIA sp. z o.o. -
zaoferował realizację zamówienia zgodną w warunkami i zasadami
okr
eślonymi w SWZ;
2) art. 226 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp przez zaniechanie odrzucenia oferty wybranego
Wykonawcy,
mimo, że oferta ta jest niezgodna z warunkami zamówienia;
3) art. 239 ustawy Pzp
przez wadliwy wybór oferty najkorzystniejszej.
W
związku z powyższym, Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie
Zamawiającemu:
unieważnienie i uchylenie czynności wyboru jako oferty najkorzystniejszej oferty
złożonej przez wykonawcę: Konsorcjum NOVIA sp. z o.o.
ponowne przeprowadzenie czynności badania i oceny ofert złożonych w
postępowaniu,
3) nakazanie odrzucenia oferty: Konsorcjum NOVIA sp. z o.o.
wyboru oferty Odwołującego jako najkorzystniejszej w postępowaniu.
Ponadto
Odwołujący wniósł o obciążenie kosztami postępowania odwoławczego
Zamawiającego, w tym zasądzenie od Zamawiającego na rzecz Odwołującego kosztów
zastępstwa przed Krajową Izbą Odwoławczą.
W uzasadnieniu odwołania Odwołujący wskazał, co następuje.
W pierwszej kolejności Odwołujący wskazał, że ma interes we wniesieniu odwołania.
Odwołujący wskazał, że jest uczestnikiem postępowania, ponadto w razie uwzględnienia
odwołania, oferta Odwołującego jako oferta niepodlegająca odrzuceniu i złożona przez
Wykonawcę spełniającego warunki udziału w postępowaniu będzie ofertą najkorzystniejszą.
Następnie Odwołujący wskazał, że Zamawiający w dniu 23.12.2022r. przekazał i
opublikował informację o wyborze oferty najkorzystniejszej.
Odwołujący podniósł, że ww. czynność jest niezgodna z ustawą Prawo zamówień
publicznych i skutkuje bezpodstawnym i wadliwym wyborem oferty najkorzystniejszej, a
nadto pozbawia
Odwołującego wyboru jego oferty jako najkorzystniejszej i w konsekwencji
możliwości zawarcia umowy.
Odwołujący wyjaśnił, że Zamawiający w załączniku nr 2 do SWZ „Szczegółowe
określenie przedmiotu zamówienia” opublikowanym w dniu 15.12.2022 r., w punkcie 4
Charakterystyka środków higienicznych i dezynfekcyjnych wskazał szczegółowe wymagania
dotyczące zaoferowanych przez Wykonawców produktów. Zgodnie z informacją zawartą na
stronie 4 ww. załącznika: „W przypadku preparatów dezynfekcyjnych będących produktami
biobójczymi pozwolenie na wprowadzenie do obrotu lub pozwolenie tymczasowe lub decyzje
o wpisie do rejestru produktów biobójczych niskiego ryzyka lub pozwolenie na obrót, o
którym mowa w art. 54 ustawy o produktach biobójczych z dnia 09.10.2015 r. (t.j.: Dz.U. z
2018 r., poz. 2231).”
Następnie Odwołujący wskazał, że w formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 1 do
SWZ Tabela 4. p
oz. 5 wymagał wskazania środka w żelu do czyszczenia urządzeń
sanitarnych tj. preparatu o właściwościach dezynfekcyjnych o działaniu bakteriobójczym,
grzybobójczym przeznaczonego do pisuarów, muszli klozetowych, umywalek, kafelków.
Odwołujący podniósł, że w Formularzu ofertowym złożonym przez konsorcjum ERA
Sp. z o.o., NOVIA Sp. z o.o.
wskazano środek DIX STRONG, jako spełniający minimalne
wymagania.
Odwołujący zwrócił uwagę, ze według wykazu produktów biobójczych (stan na
dzień 01.12.2022 r.), środek DIX STRONG nie znajduje się na liście, co oznacza, że nie
posiada pozwolenia dopuszczającego na obrót produktem biobójczym wydanego przez
Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych.
Odwołujący wskazał, że zgodnie z ustawą z dnia 9 października 2015 r. o produktach
biobójczych, produkty biobójcze udostępniane na rynku i stosowane na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej podlegają wpisowi do Wykazu Produktów Biobójczych. Wykaz ten,
obejmujący między innymi produkty do dezynfekcji jest na bieżąco aktualizowany i dostępny
pod linkiem http://bip.urpl.gov.pl/pl/biuletyny-iwykazy/produkty-
biob%C3%B3jcze w dwóch
załącznikach wynikających z rodzaju udzielonych pozwoleń. Wpisów do Wykazu Produktów
Biobójczych i zmian wpisów z urzędu, na podstawie ostatecznych decyzji administracyjnych
dokonuje Prezes Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i
Produktów Biobójczych.
Mając na uwadze powyższe, zdaniem Odwołującego nie można stwierdzić, że
zaoferowany środek spełnia wymagania Zamawiającego i posiada właściwości
dezynfekcyjne o działaniu bakteriobójczym, grzybobójczym, ponieważ zgodnie przywołaną
powyżej ustawą nie jest środkiem biobójczym. W konsekwencji w ocenie Odwołującego,
wybrany Wykonawca zaproponował preparat nie spełniający wymagań SWZ, a jego oferta
jako nie zgodna z warunkami zamówienia powinna zostać odrzucona.
W złożonej pismem z 10 stycznia 2023 r. odpowiedzi na odwołanie, Zamawiający
wniósł w pierwszej kolejności o odrzucenie odwołania, a w razie nie uwzględnienia tego
wniosku, o oddalenie odwołania w całości.
W piśmie procesowym z 12 stycznia 2023 r. zgłaszający przystąpienie wykonawca
wniósł o oddalenie odwołania w całości.
Krajowa Izba Odwoławcza, rozpoznając na rozprawie złożone odwołanie
i uwzględniając dokumentację z przedmiotowego postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego, stanowiska stron złożone na piśmie i podane do protokołu
rozprawy
ustaliła, co następuje.
Odwołującemu zgodnie z treścią w art. 505 ustawy Pzp przysługują środki ochrony
prawnej, ponieważ jest wykonawcą biorącym udział w postępowaniu o to zamówienie
publiczne.
Do przedmiotowego postępowania odwoławczego przystąpienie w charakterze
uczestnika
postępowania, po stronie Zamawiającego, w ustawowym terminie, skutecznie
zgłosili wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia „ERA” spółka z
ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Chorzowie oraz NOVIA spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą w Chorzowie (dalej: „Przystępujący”).
Odwołanie zostało rozpoznane w granicach zawartych w nim zarzutów (art. 555
ustawy Pzp), podtrzymanych na rozprawie z uwzględnieniem zasady kontradyktoryjności
postępowania (art. 534 ust. 1 ustawy Pzp). Rozpoznając przedmiotowe odwołanie Izba miała
na uwad
ze treść akt postępowania (§8 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie
postępowania przy rozpoznawaniu odwołań przez Krajową Izbę Odwoławczą z dnia 30
grudnia 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 2453). Izba przy rozpoznaniu sprawy miała na uwadze
ponadto
stanowiska Stron i Przystępujących zaprezentowane zarówno w pismach
procesowych,
w tym w odpowiedzi na odwołania jak i podczas rozprawy oraz złożone
dowody.
Izba ustaliła następujące okoliczności faktyczne jako istotne dla rozstrzygnięcia
sprawy.
Na podstawie skorygowanego 15 grudnia 2022 r. Załącznika nr 2 do SWZ
zawierającego szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia, ustalono, że w pkt 4.
„Charakterystyka środków higienicznych i dezynfekcyjnych” w tabeli dotyczącej środków
czyszczących używanych przez pracownika wykonawcy do wykonania czynności, pkt 5
Zamawiający wskazał: „Środek w żelu do czyszczenia urządzeń sanitarnych - Preparat o
właściwościach dezynfekcyjnych o działaniu bakteriobójczym, grzybobójczym. Przeznaczony
do pisuarów, muszli klozetowych, umywalek, kafelków.”
Zamawiający wskazał, że karty charakterystyki produktów wykonawca jest
zobowiązany dołączyć do oferty (vide: adnotacja nad tabelą, a także pkt 4.13. str. 6 SWZ).
Pod tabelą znajduje się natomiast postanowienie następującej treści: „Do wykonania
usług porządkowo-czystościowych Wykonawca będzie stosował środki dezynfekujące i
czyszczące, zgodnie z instrukcją ich rozcieńczania i zastosowania znajdującą się na
opakowaniu lub ulotce dostarczonej z produktem.
W
przypadku preparatów dezynfekcyjnych będących produktami biobójczymi
pozwolenie na wprowadzenie do obrotu lub pozwolenie tymczasowe lub decyzje o wpisie do
rejestru produktów biobójczych niskiego ryzyka lub pozwolenie na obrót, o którym mowa w
art. 54 usta
wy o produktach biobójczych z dnia 09.10.2015 r. (t.j.: Dz.U. z 2018 r., poz.
W przypadku preparatów dezynfekcyjnych będących wyrobami medycznymi: wpis do
Rejestru prowadzonego przez Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów
Medyczny
ch i Produktów Biobójczych lub zgłoszenie do Prezesa Urzędu Rejestracji
Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych lub powiadomienie
Prezesa Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów
Biobójczych lub wniosek o przeniesienie danych do bazy EUDAMED, zgodnie z wymogami
sanitarno
– epidemiologicznymi obowiązującymi w zakładach opieki zdrowotnej.”
W załączniku nr 1 do SWZ zawierającym formularz oferty (po zmianie z 15 grudnia
2022 r.) w Tabeli 4
. „Środki czyszczące używane przez pracownika Wykonawcy do
wykonania czynności” wykonawcy zobowiązani byli wskazać w pkt 5 „Środek w żelu do
czyszczenia urządzeń sanitarnych - Preparat o właściwościach dezynfekcyjnych o działaniu
bakteriobójczym, grzybobójczym. Przeznaczony do pisuarów, muszli klozetowych,
umywalek, kafelków.”
Jak wynika z treści oferty Przystępującego, w tym miejscu zaoferował on preparat Dix
Strong. Z
ałączona do oferty karta charakterystyki wskazuje, że jest to zagęszczony płyn
czyszcząco wybielający.
Zamawiający 23 grudnia 2022 r. poinformował o wyborze jako najkorzystniejszej
oferty złożonej przez Przystępującego.
Izba zważyła co następuje.
W pierwszej kolejności Izba wskazuje na treść przepisów ustawy Pzp, będących
podstawą orzekania w przedmiotowej sprawie.
art. 16
Zamawiający przygotowuje i przeprowadza postępowanie o udzielenie zamówienia w
sposób:
1) zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców;
2) przejrzysty;
3) proporcjonalny.
art. 17
1. Zamawiający udziela zamówienia w sposób zapewniający:
1) najlepszą jakość dostaw, usług, oraz robót budowlanych, uzasadnioną charakterem
zamówienia, w ramach środków, które zamawiający może przeznaczyć na jego realizację,
oraz
2) uzyskanie najlepszych efektów zamówienia, w tym efektów społecznych, środowiskowych
oraz gospodarczych, o ile którykolwiek z tych efektów jest możliwy do uzyskania w danym
zamówieniu, w stosunku do poniesionych nakładów.
2. Zamówienia udziela się wykonawcy wybranemu zgodnie z przepisami ustawy.
3. Czynności związane z przygotowaniem oraz przeprowadzeniem postępowania o
udzielenie zamówienia wykonują osoby zapewniające bezstronność i obiektywizm.
art. 223 ust. 1
1. W toku badania i
oceny ofert zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień
dotyczących treści złożonych ofert oraz przedmiotowych środków dowodowych lub innych
składanych dokumentów lub oświadczeń. Niedopuszczalne jest prowadzenie między
zamawiającym a wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty oraz, z uwzględnieniem
ust. 2 i art. 187, dokonywanie jakiejkolwiek zmiany w jej treści.
2. Zamawiający poprawia w ofercie:
1) oczywiste omyłki pisarskie,
2) oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych
dokonanych poprawek,
3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia,
niepowodujące istotnych zmian w treści oferty
niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 3, zamawiający wyznacza wykonawcy
odpowiedni termin na wyrażenie zgody na poprawienie w ofercie omyłki lub
zakwestionowanie jej poprawienia. Brak odpowiedzi w wyznaczonym terminie uznaje się za
wyrażenie zgody na poprawienie omyłki.
art. 226 ust. 1 pkt 5
1. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli: (…)
5) jej treść jest niezgodna z warunkami zamówienia; (…)
art. 239
1. Zamawiający wybiera najkorzystniejszą ofertę na podstawie kryteriów oceny ofert
określonych w dokumentach zamówienia.
Najkorzystniejsza oferta to oferta przedstawiająca najkorzystniejszy stosunek
jakości do ceny lub kosztu lub oferta z najniższą ceną lub kosztem.
W ocenie Izby o
dwołanie nie zasługiwało na uwzględnienie z następujących
powodów. Istota zarzutu sprowadza się do stwierdzenia, że zaoferowany przez
Przystępującego preparat Dix Strong nie spełnia wymagań SWZ i nie posiada właściwości
dezynfekcyjnych o działaniu bakteriobójczym, grzybobójczym, ponieważ nie jest środkiem
biobójczym w rozumieniu ustawy z 9 października 2015 r. o produktach biobójczych.
Podstawą zarzutu jest więc prezentowane przez Odwołującego stanowisko, zgodnie z
którym treść SWZ, w szczególności postanowienia zawarte pod tabelą w załączniku nr 2 do
SWZ przesądzają, że w postępowaniu należało zaoferować preparaty dezynfekcyjne będące
produktami biobójczymi lub preparaty dezynfekcyjne będące wyrobami medycznymi. Jednak
w ocenie Izby takiego wniosku nie sposób wywieźć z treści dokumentów zamówienia.
Postanowienia SWZ wskazują bowiem, że Zamawiający wymagał w pkt 5 tabeli
zaoferowania środka w żelu do czyszczenia urządzeń sanitarnych, który został opisany
następująco: „Preparat o właściwościach dezynfekcyjnych o działaniu bakteriobójczym,
grzybobójczym. Przeznaczony do pisuarów, muszli klozetowych, umywalek, kafelków.” Z
powyższego nie sposób wywieźć, że w tym miejscu bezwzględnie należało zaoferować
preparat dezynfekcyjny
będący produktem biobójczym. W ocenie Izby na uwagę zasługuje
odmienność opisu z poz. 6 tabeli, gdzie Zamawiający wskazał wprost, że oczekuje
zaoferowania środka decyzfekcyjno – myjącego, który został opisany jako preparat do
szybkiej dezynfekcji i mycia bez spłukiwania o działaniu bakteriobójczym i grzybobójczym.
Natomiast postanow
ienia znajdujące się pod tabelą mają charakter ogólny i dotyczą sytuacji,
w której jeśli wykonawca zaoferuje preparat dezynfekcyjny będący produktem biobójczym
lub będący wyrobem medycznym, wówczas takie preparaty mają posiadać odpowiednie
pozwolenia, decy
zje, wpisu bądź zgłoszenia. Postanowienia te, wbrew temu, co twierdzi
Odwołujący nie stanowią, że dopuszczone w postępowaniu w zakresie środka w żelu do
czyszczenia urządzeń sanitarnych, było zaoferowanie tylko preparatów biobójczych. W
ocenie Izby, gdyby
Zamawiający wymagał zaoferowania w poz. 5 tabeli preparatu
dezynfekcyjnego
będącego produktem biobójczym, to wymóg ten powinien wynikać wprost z
opisu poz.
5, w sposób niebudzący wątpliwości. Tymczasem Zamawiający w tym punkcie
oczekiwał zaoferowania środka w żelu do czyszczenia urządzeń sanitarnych i jak wynika z
opisu miał to być preparat o właściwościach dezynfekcyjnych a nie preparat dezynfekcyjny
będący produktem biobójczym w rozumieniu przywołanej ustawy.
Odnosząc się do złożonych przez Odwołującego dowodów, Izba wskazuje, że
oceniając dowód z decyzji z 5 maja 2021 r., zauważyć należy, że jak wynika z pkt 1 dotyczy
ona preparatu DIX Strong zagęszczonego płynu czyszcząco – dezynfekującego, a
przedmiotem ofer
ty jest preparat DIX Strong zagęszczony płyn czyszcząco – wybielający.
Jest zatem wątpliwe, czy decyzja dotyczy preparatu, jaki został zaoferowany w
postępowaniu, Odwołujący tego z całą pewnością nie wykazał. Ponadto dowód ten nie ma w
ocenie Izby w ogóle znaczenia dla rozstrzygnięcia, bo jest okolicznością bezsporną,
Zamawiający i Przystępujący tego bowiem nie kwestionują, że zaoferowany przez
Przystępującego preparat nie jest produktem biobójczym. Z tego też względu nie mają
znaczenia pozostałe dowody złożone przez Odwołującego, które zmierzały do wykazania tej
okoliczności.
Reasumując, odwołanie jest lakoniczne i jego istota sprowadza się do twierdzenia, że
zaoferowany przez Przystępującego w Tabeli 4 pkt 5 formularza oferty produkt DIX Strong
nie spe
łnia wymagań SWZ ponieważ nie jest produktem biobójczym. Wobec ustalenia na
podstawie SWZ w tym załącznika nr 2 do SWZ, że w tym zakresie nie było bezwzględnego
wymogu zaoferowania preparatu biobójczego zarzuty odwołania nie potwierdziły się, co
skutkowało jego oddaleniem. Natomiast argumentacja przedstawiona przez Zamawiającego
i Przystępującego, wskazująca że preparat ten spełnia opis, tj. „Preparat o właściwościach
dezynfekcyjnych o działaniu bakteriobójczym, grzybobójczym. Przeznaczony do pisuarów,
mus
zli klozetowych, umywalek, kafelków.”, znajduje oparcie w postanowieniach SWZ ma to
jednak znaczenie drugorzędne, ponieważ w zarzucie Odwołujący wywodził, że miał
bezwzględnie być zaoferowany preparat biobójczy w rozumieniu ustawy 9 października 2015
r. o
produktach biobójczych.
O kosztach
postępowania orzeczono stosownie do wyniku sprawy na podstawie art.
575 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2022 r. poz.
1710 ze zm.)
oraz § 8 ust. 2 związku z § 2 ust. 1 pkt 1 i §5 pkt 1) i 2) lit a) rozporządzenia
Pre
zesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie szczegółowych rodzajów
kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz wysokości i sposobu pobierania
wpisu wysokości wpisu od odwołania (Dz. U. poz. 2437).
Przewodniczący: ……………………..…