Sygn. akt: KIO 3518/22
POSTANOWIENIE
z dnia 13 stycznia 2023 r.
Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:
Przewodniczący: Aleksandra Kot
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez
udziału stron w dniu 13 stycznia 2023 r.
w Warszawie od
wołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 29
grudnia 2022 r. przez
odwołującego – Gabos Software sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach
w
postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego – Podkarpackie Centrum Medyczne
w Rzeszowie SPZOZ
z siedzibą w Rzeszowie
postanawia:
umarza
postępowanie odwoławcze,
nakazuje zwrot z rachunku bankowego
Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
odwołującego – Gabos Software sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach kwoty 15 000,00
zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych 00/100) stanowiącej uiszczony wpis od
odwo
łania.
Stosownie do art. 579 ust. 1 oraz art. 580 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11
września 2019 r. Prawo
zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.) na niniejsze postanowienie –
w terminie 14 dni od dnia jego d
oręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Kraj
owej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący: ……………….……………...
Sygn. akt: KIO 3518/22
UZASADNIENIE
Podkarpackie Centrum Medyczne w Rzeszowie SPZOZ z sie
dzibą w Rzeszowie
(dalej:
„Zamawiający” oraz „SPZOZ”) prowadzi
na podstawie ustawy z
dnia 11 września
2019 r.
Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm., dalej: „ustawa
P
zp”)
post
ępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu
nieograniczonego pn.
„E-usługi w Podkarpackim Centrum Medycznym w Rzeszowie SPZOZ
– dostawa sprzętu serwerowego i oprogramowania” (Numer referencyjny: 3/ZP/PN/2022,
dalej:
„Postępowanie”).
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej dnia 19 grudnia 2022 r. pod numerem: 2022/S 244-705985.
29 grudnia 2022 r. wykonawca
Gabos Software sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach
(dalej:
„Odwołujący” oraz „Gabos sp. z o.o.”) wniósł odwołanie od czynności i zaniechań
Z
amawiającego dotyczących treści dokumentów zamówienia w prowadzonym przez SPZOZ
Postępowaniu.
Odwołujący zarzucił Zamawiającemu sporządzenie dokumentu Opis Przedmiotu
Zamówienia (dalej: „OPZ”) w sposób niejednoznaczny oraz zawarcie w nim postanowień
dys
kryminujących, ograniczających i utrudniających konkurencję, co stanowi naruszenie
przep
isów art. 99 ust. 1 i ust. 4 w zw. z art. 16 pkt 1-3 i art. 17 ust. 1 ustawy Pzp poprzez
opisanie przedmiotu zamówienia w sposób niejednoznaczny, ograniczający uczciwą
konkurencję i zasadę równego traktowania wykonawców w niżej określonym zakresie:
a) Wymaganie integracji z systemem InfoMedica Asseco Poland S.A. bez podania
informacji pozwalających wycenić i wykonać integrację;
b) Wymaganie integracji z innymi systemami
Zamawiającego bez podania informacji
pozwalających wycenić i wykonać integrację;
c)
Niejasne wymagania dotyczące systemu RIS/PACS oraz modułów Apteka i Magazyn
nie pozwalające na stwierdzenie czy w/w system i moduły są w posiadaniu
Zamawiającego, czy ma je dostarczyć wykonawca w ramach Postępowania;
d)
Brak załączników nr 3a i 3b do SWZ według, których sporządzona ma być oferta.
W związku z powyższym Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie
Zamawiającemu udostępnienia/opublikowania brakujących materiałów i dokumentów oraz
wprowadzenie modyfikacji w
dokumentacji Postępowania w następujący sposób:
- d
oprecyzowanie niejednoznacznych wymagań, usunięcie wymagań dyskryminujących,
ograniczających konkurencję oraz uzupełnienie brakujących informacji w zakresie
pozwalającym na wycenę i wykonanie przedmiotu zamówienia – w sposób i w zakresie
wskazanym w uzasadnieniu odwołania.
W pi
śmie z dnia 11 stycznia 2023 r. skierowanym do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej Zamawiający poinformował, że zgodnie z art. 522 ust. 1 ustawy Pzp:
uwzględnia w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu z dnia 29 grudnia 2022 r. oraz
wykona, powtórzy lub unieważni czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
zgodnie z
żądaniami zawartymi w odwołaniu.
Izba ustaliła, że w terminie określonym w art. 525 ust. 1 ustawy Pzp, żaden
wykonawca nie zgłosił swojego przystąpienia do toczącego się postępowania
od
woławczego.
Zgodnie z art. 522 ust. 1 ustawy Pzp
„W przypadku uwzględnienia przez
zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu, Izba może umorzyć
postępowanie odwoławcze na posiedzeniu niejawnym bez obecności stron oraz uczestników
postępowania odwoławczego, którzy przystąpili do postępowania po stronie wykonawcy, pod
warunkiem że w postępowaniu odwoławczym po stronie zamawiającego nie przystąpił
w
terminie żaden wykonawca. W takim przypadku zamawiający wykonuje, powtarza lub
uni
eważnia czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, zgodnie z żądaniem
zawartym w odwołaniu”.
Z kolei przepis art. 568 ustawy Pzp
stanowi, że „Izba umarza postępowania
odw
oławcze, w formie postanowienia, w przypadku: 1) cofnięcia odwołania; 2) stwierdzenia,
że dalsze postępowanie stało się z innej przyczyny zbędne lub niedopuszczalne; 3) o którym
mowa w art. 522
”.
Mając na uwadze oświadczenie Zamawiającego Izba na podstawie art. 522 ust. 1
ustawy Pzp stwierdzi
ła, że zachodzą przesłanki umożliwiające umorzenie postępowania
od
woławczego na posiedzeniu niejawnym i, zgodnie z przepisem art. 568 pkt 3 ustawy Pzp,
orzekła jak w sentencji.
O kosztac
h postępowania odwoławczego orzeczono na podstawie art. 557 ustawy
Pzp w zw. z
§ 9 ust. 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia
2020 r. w sprawie szcz
egółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich
rozliczania oraz wysok
ości i sposobu pobierania wpisu od odwołania (Dz.U. z 2020 r. poz.
Przewodniczący: ……………….……………..