Sygn. akt KIO 3532/22
POSTANOWIENIE
z 13 stycznia 2023 r.
Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:
Przewodniczący: Ernest Klauziński
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym
bez udziału stron w Warszawie 13 stycznia
2023 r. odw
ołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej 30 grudnia 2022 r.
przez E. K.
prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą REVITA E. K.
z siedzibą w Podamirowie w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego: Mazowiecki
Szpital Bródnowski Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
postanawia:
1) umarza
postępowanie odwoławcze;
2) nakazuje zwrot z rachunku bankoweg
o Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
o
dwołującego: E. K. prowadzącej działalność gospodarczą pod firmą REVITA E. K. z
siedzibą w Podamirowie kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset
złotych zero groszy), stanowiącej 90% kwoty należnego wpisu.
Stosownie do art. 579 i 580 ustawy
z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych
(t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1710) na niniejsze postanowienie - w terminie 14 dni od dnia jego
doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
d
o Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodnicz
ący: ……………................................…………………
Sygn. akt: KIO 3532/22
U z a s a d n i e n i e
Mazowiecki Szpital Bródnowski Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (dalej: Zamawiający)
prowadzi na podstawie p
rzepisów ustawy z 11 września 2019 r. — Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 1710, dalej: Pzp)
postępowanie w trybie przetargu
nieograniczonego pn.:
„Zwiększenie dostępności Mazowieckiego Szpitala Bródnowskiego
dla osób z niepełnosprawnościami. Część nr 5 - Materace przeciwodleżynowe
zmiennociśnieniowe dla pacjentów leżących, materace przeciwodleżynowe z pianki
poliuretanowej
”, numer: MSB/PN/85/10/2022, zwane dalej postępowaniem.
30 grudnia 2022 r. wykonawca E. K.
prowadząca działalność gospodarczą pod firmą
REVITA E. K.
z siedzibą w Podamirowie (dalej: Odwołujący), wniósł odwołanie zarzucając
Zamawiającemu naruszenie następujących przepisów Pzp:
art. 254 pkt 2 w związku z art. 255 pkt 6 i art. 259 Pzp przez unieważnienie
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego mimo braku podstaw
ustawowych do unieważnienia postępowania, ponieważ nie istniała podstawa
do unieważnienia postępowania, o której mowa w art. 255 pkt 6 Pzp, tj. postępowanie
nie jest obarczone niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie
niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.
12 stycznia 2023 r.
Odwołujący złożył oświadczenie o wycofaniu odwołania. Izba uznała
w tej sytuacji,
że odwołanie zostało skutecznie wycofane przed otwarciem rozprawy.
Zgodnie z art. 520 ust. 2 Pzp c
ofnięte odwołanie nie wywołuje skutków prawnych, jakie
ustawa wiąże z wniesieniem odwołania do Prezesa Izby. W konsekwencji Izba stwierdziła,
że zachodzą przesłanki umożliwiające umorzenie postępowania.
O koszta
ch postępowania odwoławczego Izba orzekła na podstawie art. 557 i 575 Pzp
w zw. z
§ 9 ust. 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie
szcze
gółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz
wysok
ości i sposobu pobierania wpisu od odwołania z dnia 30 grudnia 2020 r. (Dz. U. z 2020
r. poz. 2437),
nakazując dokonanie na rzecz Odwołującego zwrotu z rachunku Urzędu
Zamówień Publicznych 90% kwoty uiszczonej tytułem wpisu.
Przewodniczący: ……………................................…………………