Sygn. akt: KIO 505/23
POSTANOWIENIE
z dnia 07 marca 2023 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Aneta Mlącka
Protokolant:
Łukasz Listkiewicz
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym z
udziałem stron w dniu 07 marca 2023 r. w
Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 23 lutego
2023 r. przez
Odwołującego Sygnity Business Solutions S.A. (ul. Dąbrowskiego 12, 65-
021 Zielona Góra) w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego Akademia
Zamojska (ul. Pereca 2, 22-
400 Zamość)
przy udziale Wykonawc
ów zgłaszających przystąpienie po stronie Zamawiającego:
- American Systems sp. z o.o. (ul. 27 grudnia 7, 61-
737 Poznań)
- Bonasoft sp. z o.o. (ul. Krakowska 52, 50-
425 Wrocław)
postanawia:
1. um
orzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego
Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Odwołującego Sygnity Business Solutions S.A. (ul. Dąbrowskiego 12, 65-021
Zielona Góra) kwoty 13500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero
groszy)
stanowiącej 90 % uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 579 ust. 1 i
580 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w
terminie 14 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący:
………………………………
Sygn. akt: KIO 505/23
Uzasadnienie
Zamawiający Akademia Zamojska prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia
publicznego w trybie przetargu nieograniczonego
, którego przedmiotem jest: „Dostawa
internetowej platformy edukacyjnej oraz systemu bibliotecznego"
Ogłoszenie o zamówieniu ukazało się 13 lutego 2023 r. w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej pod numerem 2023/S 031-090109.
23 lutego 2023 roku
Odwołujący Sygnity Business Solutions S.A. wniósł odwołanie w
zakresie części nr 2 zamówienia, w którym zarzucił Zamawiającemu naruszenie:
art. 16 ust. 1 i 3, w zw. z art. 112 ust. 1 ustawy
Prawo zamówień publicznych poprzez
ustanowienie w treści Ogłoszenia o zamówieniu oraz w treści SWZ - Rozdział VI pkt 1.4
dla części 2 zamówienia, pkt a) tiret pierwsze warunków udziału w postępowaniu w
zakresie zdolności technicznej lub zawodowej w odniesieniu do wiedzy i doświadczenia
Wykonawcy w sposób nieproporcjonalny do przedmiotu zamówienia, a przez to
utrudniający Odwołującemu ubieganie się o przedmiotowe zamówienie,
art. 16 ust. 1 w związku z art. 99 ust. 1, 2 i 4 ustawy Prawo zamówień publicznych
poprzez opisanie przedmiotu zamówienia w zakresie opisania cech systemu
bibliotecznego w sposób wskazujący na konkretne rozwiązanie jednego producenta, a
prze
z to utrudniający uczciwą konkurencję,
art. 16 ust. 1 w związku z art. 99 ust. 1 i 4 i art. 134 ust. 1 pkt 6) ustawy Prawo
zamówień publicznych poprzez opisanie przedmiotu zamówienia w odniesieniu do
terminu wykonania zamówienia w sposób, który utrudnia uczciwą konkurencję, a w
konsekwencji naruszenie również przepisów art. 436 pkt 4 oraz art. 439 ustawy Prawo
zamówień publicznych,
art. 16 ust. 1 oraz art. 241 ust. 1 i 3 ustawy
Prawo zamówień publicznych poprzez
ustanowienie jako terminu oceny ofert kryte
rium dotyczącego „usługi opieki serwisowej"
oraz „terminu wykonania zamówienia," w sytuacji gdy opisane w ten sposób kryteria
utrudniają uczciwą konkurencję.
Odwołujący wniósł o:
dokonanie modyfikacji Ogłoszenia o zamówieniu oraz treści SWZ w Rozdziale VI pkt
1.4 dla części 2 zamówienia, pkt a) tiret pierwsze poprzez dokonanie zmiany treści wstępu
do warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do wiedzy i doświadczenia i nadaniu mu
następującego brzmienia:
„- co najmniej 1 (jedno) zamówienie, którego przedmiotem było (jest) dostarczenie,
wdrożenie i utrzymanie systemu bibliotecznego (na podstawie jednej lub kilku umów), o
wartości nie mniejszej niż 600 000,00 zł brutto (z wyłączeniem sprzętu informatycznego);
oraz"
dokonanie modyfikacji treści opisu przedmiotu zamówienia w zakresie wymagań
dotyczących Systemu bibliotecznego w taki sposób, aby nie wskazywał on na konkretny
sposób prezentacji i rozmieszczenia elementów graficznych interfejsu użytkownika przez
dostarczone rozwiązanie, a jedynie na funkcje, jakie system powinien realizować wraz z ich
opisem ,
dokonanie modyfikacji Ogłoszenia o zamówieniu oraz dokumentów zamówienia w
zakresie terminu wykonania zamówienia i określenie terminu 5 lat (bądź innego określonego
przez Zamawiającego) od dnia zawarcia Umowy jako terminu realizacji zamówienia,
dokonanie modyfikacji Ogłoszenia o zamówieniu oraz treści SWZ w zakresie
kryteriów oceny ofert, poprzez:
a)
usunięcie z treści ww. dokumentów kryterium oceny ofert: „usługi opieki serwisowej" i
przesunięcie wartości wagi tego kryterium do kryterium „ceny" oraz
b)
zmianę kryterium: „termin wykonania zamówienia" na: „termin produkcyjnego
uruchomienia systemu bibliotecznego" i nadaniu Rozdziałowi IX pkt 2 ppkt 2.3.
następującego brzmienia:
„2.3. Wartość punktowa w kryterium nr 3 - Termin produkcyjnego uruchomienia systemu
bibliotecznego
rozumiany jako skrócenie maksymalnego wymaganego terminu
produkcyjnego uruchomienia systemu bibliotecznego (zakończenie Etapu 4 Wdrożenia)
wyliczana jest następująco:
Dla wartości wynoszących 240 dni Zamawiający przyzna - 0 punktów,
- Dla
wartości wynoszących 210 dni Zamawiający przyzna -10 punktów,
Dla wartości wynoszących 180 dni Zamawiający przyzna - 20 punktów".
06 marca 2023 roku
Odwołujący przesłał pismo, w którym oświadczył, że cofa odwołanie.
Wobec powyższego, stosownie do art. 568 pkt 1) ustawy Prawo zamówień publicznych z 11
września 2019 r., postępowanie podlegało umorzeniu.
Rozstrzygnięcie o kosztach postępowania odwoławczego wydano na podstawie art. 557
ustawy Prawo zamówień publicznych z 11 września 2019 r. oraz § 9 ust. 1 pkt 3a
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie szczegółowych
rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz wysokości i sposobu
pobierania wpisu
wysokości wpisu od odwołania (Dz. U. poz. 2437), z którego wynika, że w
przypadku
cofnięcia odwołania, Odwołującemu zwraca się 90% wpisu.
Przewodniczący: ………………………..……..