KIO 505/23 POSTANOWIENIE dnia 07 marca 2023 r.

Stan prawny na dzień: 16.03.2023

Sygn. akt: KIO 505/23 

POSTANOWIENIE 

z dnia 07 marca 2023 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza   -   w składzie: 

Przewodniczący:      Aneta Mlącka 

Protokolant:   

Łukasz Listkiewicz 

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  niejawnym  z 

udziałem  stron  w  dniu  07  marca  2023  r.  w 

Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 23 lutego 

2023 r. przez 

Odwołującego Sygnity Business Solutions S.A. (ul. Dąbrowskiego 12, 65-

021  Zielona  Góra)  w  postępowaniu  prowadzonym  przez  Zamawiającego  Akademia 

Zamojska (ul. Pereca 2, 22-

400 Zamość) 

przy udziale Wykonawc

ów zgłaszających przystąpienie po stronie Zamawiającego: 

American Systems sp. z o.o. (ul. 27 grudnia 7, 61-

737 Poznań) 

Bonasoft sp.  z o.o. (ul. Krakowska 52, 50-

425 Wrocław) 

postanawia: 

1.  um

orzyć postępowanie odwoławcze, 

2.  nakazuje  zwrot  z  rachunku  bankowego 

Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz 

Odwołującego  Sygnity  Business  Solutions  S.A.  (ul.  Dąbrowskiego  12,  65-021 

Zielona Góra) kwoty 13500 zł 00 gr  (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero 

groszy) 

stanowiącej 90 % uiszczonego wpisu.  

Stosownie  do  art.  579  ust.  1  i 

580  ust.  1  i  2  ustawy  z  dnia  11  września  2019  r.  -  Prawo 

zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w 

terminie  14  dni  od  dnia  jego  doręczenia  -  przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  Prezesa 

Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie. 

Przewodniczący: 

………………………………  


Sygn. akt: KIO 505/23 

Uzasadnienie 

Zamawiający  Akademia  Zamojska  prowadzi  postępowanie  o  udzielenie  zamówienia 

publicznego  w  trybie  przetargu  nieograniczonego

,  którego  przedmiotem  jest:  „Dostawa 

internetowej platformy edukacyjnej oraz systemu bibliotecznego"

Ogłoszenie  o  zamówieniu  ukazało  się  13  lutego  2023  r.  w  Dzienniku  Urzędowym  Unii 

Europejskiej pod numerem 2023/S 031-090109. 

23  lutego  2023  roku 

Odwołujący  Sygnity  Business  Solutions  S.A.  wniósł  odwołanie  w 

zakresie części nr 2 zamówienia, w którym zarzucił Zamawiającemu naruszenie: 

 art. 16 ust. 1 i 3, w zw. z art. 112 ust. 1 ustawy 

Prawo zamówień publicznych poprzez 

ustanowienie w treści Ogłoszenia o zamówieniu oraz w treści SWZ - Rozdział VI pkt 1.4 

dla  części  2  zamówienia,  pkt  a)  tiret  pierwsze  warunków  udziału  w  postępowaniu  w 

zakresie zdolności technicznej lub zawodowej w odniesieniu do wiedzy i doświadczenia 

Wykonawcy  w  sposób  nieproporcjonalny  do  przedmiotu  zamówienia,  a  przez  to 

utrudniający Odwołującemu ubieganie się o przedmiotowe zamówienie, 

art.  16  ust.  1  w  związku  z  art.  99  ust.  1,  2  i  4  ustawy  Prawo  zamówień  publicznych 

poprzez  opisanie  przedmiotu  zamówienia  w  zakresie  opisania  cech  systemu 

bibliotecznego w  sposób  wskazujący  na  konkretne  rozwiązanie jednego producenta,  a 

prze

z to utrudniający uczciwą konkurencję, 

art.  16  ust.  1  w  związku  z  art.  99  ust.  1  i  4  i  art.  134  ust.  1  pkt  6)  ustawy  Prawo 

zamówień  publicznych  poprzez  opisanie  przedmiotu  zamówienia  w  odniesieniu  do 

terminu  wykonania  zamówienia  w  sposób,  który  utrudnia  uczciwą  konkurencję,  a  w 

konsekwencji naruszenie również przepisów art. 436 pkt 4 oraz art. 439 ustawy Prawo 

zamówień publicznych, 

 art.  16  ust.  1  oraz  art.  241  ust.  1  i  3  ustawy 

Prawo  zamówień  publicznych  poprzez 

ustanowienie jako terminu oceny ofert kryte

rium dotyczącego „usługi opieki serwisowej" 

oraz  „terminu  wykonania  zamówienia,"  w  sytuacji  gdy  opisane  w  ten  sposób  kryteria 

utrudniają uczciwą konkurencję. 

Odwołujący wniósł o: 

dokonanie modyfikacji Ogłoszenia o zamówieniu oraz treści SWZ w Rozdziale VI pkt 

1.4 dla części 2 zamówienia, pkt a) tiret pierwsze poprzez dokonanie zmiany treści wstępu 

do warunku udziału w postępowaniu w odniesieniu do wiedzy i doświadczenia i nadaniu mu 


następującego brzmienia: 

„-  co  najmniej  1  (jedno)  zamówienie,  którego  przedmiotem  było  (jest)  dostarczenie, 

wdrożenie  i  utrzymanie  systemu  bibliotecznego  (na  podstawie  jednej  lub  kilku  umów),  

wartości  nie  mniejszej  niż  600  000,00  zł  brutto  (z  wyłączeniem  sprzętu  informatycznego); 

oraz" 

dokonanie  modyfikacji  treści  opisu  przedmiotu  zamówienia  w  zakresie  wymagań 

dotyczących  Systemu  bibliotecznego  w  taki  sposób,  aby  nie  wskazywał  on  na  konkretny 

sposób  prezentacji  i  rozmieszczenia  elementów  graficznych  interfejsu  użytkownika  przez 

dostarczone rozwiązanie, a jedynie na funkcje, jakie system powinien realizować wraz z ich 

opisem , 

dokonanie  modyfikacji  Ogłoszenia  o  zamówieniu  oraz  dokumentów  zamówienia  w 

zakresie terminu wykonania zamówienia i określenie terminu 5 lat (bądź innego określonego 

przez Zamawiającego) od dnia zawarcia Umowy jako terminu realizacji zamówienia, 

dokonanie  modyfikacji  Ogłoszenia  o  zamówieniu  oraz  treści  SWZ  w  zakresie 

kryteriów oceny ofert, poprzez: 

a) 

usunięcie  z  treści  ww.  dokumentów  kryterium  oceny  ofert:  „usługi  opieki  serwisowej"  i 

przesunięcie wartości wagi tego kryterium do kryterium „ceny" oraz 

b) 

zmianę  kryterium:  „termin  wykonania  zamówienia"  na:  „termin  produkcyjnego 

uruchomienia  systemu  bibliotecznego"  i  nadaniu  Rozdziałowi  IX  pkt  2  ppkt  2.3. 

następującego brzmienia: 

„2.3.  Wartość  punktowa  w  kryterium  nr  3  -  Termin  produkcyjnego  uruchomienia  systemu 

bibliotecznego 

rozumiany  jako  skrócenie  maksymalnego  wymaganego  terminu 

produkcyjnego  uruchomienia  systemu  bibliotecznego  (zakończenie  Etapu  4  Wdrożenia) 

wyliczana jest następująco: 

Dla wartości wynoszących 240 dni Zamawiający przyzna - 0 punktów, 

- Dla 

wartości wynoszących 210 dni Zamawiający przyzna -10 punktów, 

Dla wartości wynoszących 180 dni Zamawiający przyzna - 20 punktów". 

06 marca 2023 roku 

Odwołujący przesłał pismo, w którym oświadczył, że cofa odwołanie. 

Wobec powyższego, stosownie do art. 568 pkt 1) ustawy Prawo zamówień publicznych z 11 

września 2019 r., postępowanie podlegało umorzeniu.  


Rozstrzygnięcie  o  kosztach  postępowania  odwoławczego  wydano  na  podstawie  art.  557 

ustawy  Prawo  zamówień  publicznych  z  11  września  2019  r.  oraz  §  9  ust.  1  pkt  3a 

rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie szczegółowych 

rodzajów  kosztów  postępowania  odwoławczego,  ich  rozliczania  oraz  wysokości  i  sposobu 

pobierania wpisu 

wysokości wpisu od odwołania (Dz. U. poz. 2437), z którego wynika, że w 

przypadku 

cofnięcia odwołania, Odwołującemu zwraca się 90% wpisu. 

Przewodniczący:  ………………………..……..