KIO 506/23 WYROK dnia 8 marca 2023 r.

Stan prawny na dzień: 16.03.2023

Sygn. akt: KIO 506/23 
 

WYROK 

z dnia 8 marca 2023 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza  -   w składzie: 

Przewodniczący: 

Izabela Niedziałek-Bujak 

Protokolant:   

Tomasz Skowroński 

po rozpoznaniu na  rozprawie w dniu 8 marca 2023 r. w Warszawie 

odwołania wniesionego 

do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odw

oławczej  w  dniu  24  lutego  2023  r.  przez  Odwołującego  – 

Mercator  Medical  Spółka  Akcyjna,  ul.  Heleny  Modrzejewskiej  30,  31-327  Kraków  w 

post

ępowaniu  prowadzonym  przez  Zamawiającego  –  Mazowiecki  Szpital  Bródnowski 

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Kondratowicza 8, 03-242 Warszawa 

przy udziale 

Wykonawcy 

–  ZARYS  International  Group  Spółka  z  ograniczoną  odpowiedzialnością 

spółka  komandytowa,  ul.  Pod  Borem  18,  41-808  Zabrze,  zgłaszającego  przystąpienie  do 

postępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego 

orzeka: 

Oddala odwołanie. 

2.  Kosztami 

postępowania obciąża Odwołującego i: 

2.1 z

alicza  w  poczet  kosztów  postępowania  odwoławczego  kwotę  15.000  zł  00  gr. 

(słownie:  piętnaście  tysięcy  złotych,  zero  groszy)  uiszczoną  przez  Odwołującego 

tytu

łem wpisu od odwołania oraz koszty pełnomocnika Zamawiającego w wysokości 

zł 00 gr (słownie: trzy tysiące sześćset złotych zero groszy); 

2.2 z

asądza  od  Odwołującego  na  rzecz  Zamawiającego  kwotę  3.600  zł  00  gr  (słownie: 

trzy 

tysiące  sześćset  złotych  zero  groszy)  tytułem  zwrotu  kosztów  strony 

poniesionych w zwi

ązku z wynagrodzeniem pełnomocnika. 


Stosownie  do  art.  580  ust.  1  ustawy  z  dnia  11  wr

ześnia  2019  r.  –  Prawo  Zamówień 

Publicznych (Dz. U. 2022 r., poz. 1710 ze zm.) na niniejszy wyrok - w terminie 14 dni od dnia 

jego d

oręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej 

do S

ądu Okręgowego w Warszawie. 

Przewodni

czący: 

……………………………… 


Sygn. akt: KIO 506/23 

U z a s a d n i e n i e 

W post

ępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego – Mazowiecki Szpital Bródnowski Sp. 

z  o.o.  w  Warszawie,  w  trybie  podstawowym  bez  negocjacji  na  do

stawę  materiałów 

medycznych, sprzętu jednorazowego użytku dla Zespołów Oddziału Neonatologii, Zespołów 

Odd

ziałów  Kardiologii  Chorób  Wewnętrznych  i  Nadciśnienia  Tętniczego  Pododdział 

Intensywnego  Nadzoru  Kardiologicznego

,  Oddział  Chirurgii  Ogólnej  dla  Mazowieckiego 

Szpitala Bródnowskiego Sp. z o.o. (sygn.  postępowania: MSB/PN/41/06/2022), ogłoszonym 

Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 06.07.2022 r., 2022/S 128-363949, wobec 

czynność  z  dnia  17.02.2023  r.  -  wyboru  oferty  najkorzystniejszej  w  części  7  zamówienia, 

Wykonawca  Mercator  Medical  S.A. 

z  siedzibą  w  Krakowie  (Odwołujący),  wniósł  w  dniu 

24.02.2023 r. odwo

łanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej (sygn. akt KIO 506/23). 

O

dwołujący zarzuciła Zamawiającemu naruszenie: 

1.  art.  239  us

t.  1  ustawy  Pzp  przez  wybór  oferty  w  części  nr  7  oferty  ZARYS 

International Group Sp. z o.o. sp. k.

, podlegającej odrzuceniu, 

2.  art.  226  ust.  1  pkt  3  w  zw.  z  art.  218  ust.  1  ustawy  Pzp  poprzez  zaniechanie 

odrzucenia  oferty  ZARYS  International  Group  Sp.  z  o.o.  sp.  k.,  jako  niezgodnej  z 

ustawą. 

Mając  powyższe  na  względzie  Odwołujący  wniósł  o  nakazanie  Zamawiającemu 

unieważnienia  czynności  wyboru  oferty  najkorzystniejszej  w  części  nr  7,  nakazanie 

odrzucenia  oferty  ZARYS  w 

części  nr  7,  powtórzenie  czynności  wyboru  oferty 

najkorzystniejszej. 

Nie

prawidłowości  wskazane  w  odwołaniu  dotyczyć  mają  oferty  wybranej  na  część  nr  7 

zamówienia  w  zakresie  zaoferowanych  rękawic  diagnostycznych,  których  parametry  miał 

potwierdzać przedmiotowy środek dowodowy, tj. złożony raport testowy przed wysyłką, który 

nie  zawiera

ł  informacji  na  temat  rozmiaru  XS.  Wykonawca  został  wezwany  w  dniu 

12.01.2023  r.  do  wyjaśnienia  treści  przedmiotowego  środka  dowodowego  i  uzupełnienia 

dokumentu.  W 

dniu  19.01.2023  r.  Wykonawca  złożył  oświadczenie,  w  którym  potwierdził 

spełnianie  wymagań  dla  rozmiarów  XS-XL  i  załączył  nowy  raport,  obejmując  go  tajemnicą 

przedsiębiorstwa.  Raport  ten  został  udostępniony  Odwołującemu  przez  Zamawiającego  w 

o

dpowiedzi  na  wniosek  Odwołującego,  w  którym  wskazał  na  nieskuteczność  zastrzeżenia 

tajemnicy przedsiębiorstwa. Analiza uzupełnionego raportu oprócz informacji o rozmiarze XS 

wskazuje 

na  modyfikację  parametrów  grubości  oferowanych  rękawic,  w  stosunku  do 

grubości wskazanych w raporcie złożonym wraz z ofertą. 


ocenie  Odwołującego  na  skutek  uzupełnienia  raportu  wskazującego  na  odmienne 

parametry  oferowanych  rękawic  miało  dojść  do  zmiany  treści  oferty,  tj.  przedmiotu 

oferowanego  świadczenia.  Ponieważ  parametr  grubości  zawarty  w  przedmiotowym  środku 

dowodowym  stanowił  merytoryczną  treść  oferty  rozumianą,  jako  treść  zobowiązania 

wykonawcy  do  spełnienia  wymagań  zamawiającego,  w  tym  co  do  zakresu,  ilości,  jakości 

warunk

ów  realizacji  i  innych  elementów  istotnych  dla  wykonania  zamówienia,  jako  taki  nie 

mógł  podlegać  modyfikacji  po  upływie  terminu  składania  ofert.  Zgodnie  z  art.  218  ust.  1 

ustawy Pzp mo

dyfikacji treści oferty nie można dokonać po upływie terminu składania ofert, 

a dokonanie takie

j zmiany prowadzić powinno do uznania, iż oferta jest niezgodna z ustawą.  

Do 

postępowania odwoławczego przystąpił po stronie Zamawiającego wykonawca – ZARYS 

International Group Sp. z o.o. sp. k.  

Za

mawiający złożył odpowiedź na odwołanie wnosząc o jego oddalenie w całości (pismo z 

06.03.2023 r.).  

Stanowisko Izby 

Do rozpoznania zarzut

ów w odwołaniu zastosowanie znajdowały przepisy ustawy z dnia 11 

wrze

śnia  2019  r.  Prawo  zamówień  publicznych  (Dz.  U.  z  2022  r.,  poz.  1710  z  późn.  zm.), 

obowi

ązującej  w  dacie  wszczęcia  postępowania  o  udzielenie  zamówienia,  zwana  dalej 

Usta

wą. 

Odwo

łanie nie podlegało odrzuceniu.  

Izba  uznała,  iż  Odwołujący  posiada  interes  we  wniesieniu  odwołania  na  czynność  wyboru 

oferty najkorzystniejszej.  

Rozpoznaj

ąc  odwołanie  Izba  miała  na  uwadze  stan  faktyczny  ustalony  w  oparciu  o 

dokumentacj

ę  postępowania  złożoną  do  akt  sprawy  (wskazaną  poniżej),  w  tym  treść  swz, 

dokumenty  składane  Zamawiającemu  w  toku  badania  ofert  oraz  złożone  w  sprawie 

stanowiska stron i Przyst

ępującego.  

Izba ustali

ła i zważyła. 

Z

amawiający podzielił zamówienie na 15 części dopuszczając składanie ofert na jedną, kilka 

lub wszystkich części zamówienia. Część 7 dotyczy rękawic nitrylowych i rękawic nitrylowych 

do procedur wysokiego ryzyka (dwie pozycje). Opis szczeg

ółowych wymagań Zamawiający 


zamieścił  w  załączniku  nr  6  do  swz  –  specyfikacja  asortymentowo-cenowa.  Zamawiający 

wskazał  w  kolumnie  nr  2  szczegóły  dotyczące  parametrów,  w  tym  grubość  pojedynczej 

ścianki rękawicy (w strefie palców: 0,10-0,12 mm i w części dłoniowej:0,06mm-0,08 mm), jak 

również  rozmiary  (XS,  S,  M,  L,  XL)  oraz  wymagane  dokumenty  dotyczące  oferowanych 

wyrobów medycznych wśród, których wskazanych został pełny raport testowy przed wysyłką 

potwierdzający wymagane parametry, nie starszy niż z 2017 roku (dla każdej pozycji). 

W swz, pkt 

8 Zamawiający opisał przedmiotowe środki dowodowe. Dla części 7 wymagane 

było  złożenie  oświadczenia  według  wzoru  stanowiącego  załącznik  nr  6  oraz  przedłożenie 

próbek po 1 opakowaniu w każdym rozmiarze. W załączniku nr 6 dla części 7 zamówienia, 

jako dokumenty wymagane wskazane zostały: 

deklaracja zgodności CE, 

2.  karta katalogowa produktu, 

w  celu  potwierdzenia,  że  oferowane  wyroby  są  zgodne  z  wymaganiami  SWZ  oraz 

wymogami  norm,  do  oferty  należy  załączyć  arkusz  danych  technicznych  na  gotowy 

wyrób medyczny, 

wyniki badań na ASTM D6978 – dołączone do oferty 

pełny raport testowy przed wysyłką potwierdzający wymagane parametry, nie starszy 

niż z 2017 roku. 

Z

amawiający  wymagał  złożenia  wypełnionego  załącznika  nr  6  –  specyfikacja 

asortymentowo-cenowa.  Do 

wypełnienia przez wykonawców pozostawione zostały kolumny 

od  5  do  10,  w  których  należało  wskazać  cenę  jednostkową  netto,  wartość  netto,  stawkę 

podatku VAT,  kwotę  podatku VAT,  wartość  brutto,  a  w  kolumnie 10:  nr katalogowy,  nazwa 

handlowa, producent. 

ZARYS  International  Group  Sp.  z  o.  o.  sp.  k. 

złożył  ofertę  na  część  1,  2,  7,  8,  10  i  11. 

Załączył  wypełniony  załączniki  nr  6  do  każdej  części.  Na  część  7  zamówienia  wykonawca 

zaoferował  produkt  opisując  go  w  kolumnie  nr  10,  jako:  ZARYS/RNB-X-100  (X  oznacza 

rozmiar)/R

ękawice  easyCARE  nitrylowe,  bezpudrowe.  opak.  typu  SafeDon  –  poz.  2.  Do 

oferty załączony został RAPORT INSPEKCJI dla partii towarów poddanej kontroli do normy 

EN  455-1:2000,  EN  455-2:2015  oraz  EN  455-3:2015.  Badaniu  poddane  zost

ały  próbki 

rękawic  wyprodukowane  w  styczniu  2020  r.  w  rozmiarach  S,  M,  L,  XL,  wyprodukowane  w 

serii ilości 100 000 szt., 200 000 szt., 150 000 szt. I 96 000 szt.  

Pismem 

z dni 12.01.2023 r. Zamawiający wezwał ZARYS International Group Sp. z o.o. sp.k. 

do złożenia wyjaśnień dotyczących treści przedmiotowych środków dowodowych wskazując, 

iż  w  załączonym  do  oferty  Raporcie  Inspekcji  dla  części  nr  7,  poz.  2  zaoferował  rękawice 


mediCare  SafeDon  dla rozmiarów  S-XL.  Natomiast  Zamawiający  wymagał  „…  Pełny  raport 

testowy p

rzed wysyłką potwierdzający wymagane parametry, nie starszy niż z 2017 roku dla 

rozmiarów  XS-XL…”.  Zamawiający  prosił  o  wyjaśnienie  w/w rozbieżności  na  podstawie  art. 

107 ust. 2 ustawy 

z dnia 11.09.2019 r. Prawo zamówień publicznych, który stanowi, iż „Jeżeli 

wykonawca  nie  złożył  przedmiotowych  środków  dowodowych  lub  złożone  przedmiotowe 

środki dowodowe są niekompletne, zamawiający wzywa do ich złożenia lub uzupełnienia w 

wyznaczonym  terminie, 

o  ile  przewidział  to  w  ogłoszeniu  o  zamówieniu  lub  dokumentach 

zamówienia”.  Zamawiający  wyznaczył  termin  do  złożenia  wyjaśnień  do  20.01.2023  r., 

godzina 10:00. 

wyjaśnieniach  z  19.01.2023  r.  wykonawca  potwierdził  spełnienie  wymagań  w  zakresie 

rozmi

arów XS-XL na potwierdzenie czego przedstawił raport uwzględniający rozmiary XS-XL 

(objęty tajemnicą przedsiębiorstwa).  Raport  w  dniu rozprawy  nie był  dokumentem tajnym  – 

znany 

Odwołującemu  i  udostępniony  przez  Zamawiającego.  Uzupełniony  Raport  Inspekcji 

dotyczy  serii 

rękawiczek  wyprodukowanych  we  wrześniu  2020  r.  i  zawiera  charakterystykę 

produktu w rozmiarach: XS, S, M, L, XL 

(wyniki badań).  

W dniu 1

7.02.2023 r. Zamawiający powiadomił o wyborze oferty najkorzystniejszej w cześć 7 

zamówienia.  

U

względniając powyższe Izba oddaliła odwołanie w całości.  

Odwołujący kwestionując czynność wyboru oferty najkorzystniejszej na część 7 zamówienia 

dążył  do  wykazania,  iż  wybrana  oferta  jest  niezgodna  w  tej  części  z  Ustawą,  co  miałoby 

wynikać  z  dokonania  zmiany  jej  treści  po  upływie  terminu  na  składanie  ofert.  W  ocenie 

Odwołującego  na  skutek  uzupełnienia  przedmiotowego  środka  dowodowego  oferta  ZARYS 

stała  się  niezgodna  z  Ustawą,  która  umożliwia  złożenie  jednej  oferty  w  postępowaniu  o 

udzielenie  za

mówienia  publicznego  (art.  218  ust.  1  Ustawy).  Nie  stanowi  natomiast 

przedmiotu zarzutu o

cena merytoryczna zgodności oferty z wymaganiami Zamawiającego, w 

szczególności  prawidłowość  procedury  uzupełnienia  przedmiotowego  środka  dowodowego, 

jak również spełnienie parametrów grubości rękawiczek i innych opisanych w załączniku nr 6 

do swz.  

Odnosz

ąc się zatem do postawionego zarzutu zaniechania odrzucenia oferty ZARYS skład 

orzekający związany podstawą faktyczną zarzutu zobowiązany był wyłącznie do oceny, czy 

w świetle czynności uzupełnienia przedmiotowego środka dowodowego – Raportu Inspekcji 

dosz

ło do złożenia nowej oferty identyfikującej zaoferowany produkt w sposób odmienny, niż 

miało  to  miejsce  w  wypełnionym  formularzu  asortymentowo-cenowym.  W  ocenie 

Odwołującego  miało  bowiem  dojść  do  uzupełnienia  oferty  o  rękawiczki  w  rozmiarze  SX 


spełniające  parametry  żądane  w  dokumentacji  postępowania,  jak  również  zaoferowania 

nowych  produktów  o  odmiennych  parametrach  technicznych  wskazanych  w  uzupełnionym 

dokumencie. 

Izba  oddaliła  odwołanie  w  całości,  gdyż  okoliczności  wskazane  w  podstawie  zarzutu 

zaniechania  odrzuceni 

oferty  wybranej  nie  mogły  prowadzić  do  stwierdzenia,  iż  oferta  jest 

niezgodna  z  Ustawą.  O  jej  niezgodności  miałoby  świadczyć  bowiem,  iż  na  skutek 

uzupełnienia przedmiotowego środka dowodowego doszło do zmiany oferty – złożenia nowej 

oferty iden

tyfikującej przedmiot świadczenia i jego parametry techniczne. 

Zgodnie  z  art.  218  ust.  1  Ustawy 

Wykonawca  może  złożyć  tylko  jedną  ofertę,  z  wyjątkiem 

przypadków  określonych  w  ustawie.  Dopuszczalnym  na  gruncie  Ustawy jest między  innymi 

złożenie  oferty  na  kilka  części  zamówienia,  co  powoduje,  iż  faktycznie  oferta  na  każdą  z 

części stanowi odrębny byt prawny, co umożliwia odrębne badanie zarówno pod względem 

podmiotowym,  jak  i  przedmiotowym  złożonych  ofert  częściowych.  Taka  możliwość  została 

przez  Zamawiającego  dopuszczona  w  przedmiotowym  zamówieniu,  gdyż  w  swz  wskazane 

zostało, iż wykonawcy mogą składać oferty  na wybraną ilość części, bez ograniczeń co do 

ilości  części.  Również  ZARYS  z  tej  możliwości  skorzystał  i  złożył  oferty  częściowe  na 

zadania  nr  1,  2,  7,  8,  10  i  11.  Zarzuty 

Odwołującego  dotyczą  wyłącznie  oferty  złożonej  na 

część 7 zamówienia, w której zaoferowane zostały produkty wskazane przez wykonawcę w 

załączniku nr 6 (nazwa produktu i jego producent).   

Zasadniczym  pod  względem  uchybienia  o  charakterze  formalnym,  miało  być  zdaniem 

Odwołującego  złożenie  nowej  oferty  na  część  7  –  identyfikującą  produkt  spełniający 

para

metry techniczne i właściwości wymagane w swz, co w ocenie składu orzekającego, nie 

miało  miejsca.  Na  wstępie  należy  zauważyć,  iż  opis  parametrów  i  wszystkich  wymagań 

Zamawiającego  zamieszczony  w  formularzu  stanowiącym  załącznik  nr  6  do  swz,  stanowił 

faktycznie  opis  przedmiotu  zamówienia  objętego  poszczególnymi  częściami.  Zapisy  te 

identyfikowały  zarówno  właściwości  produktu,  jak  i  jego  rozmiary  i  ilości,  jak  również 

uzupełniały  postanowienia  pkt  8  swz  w  zakresie  identyfikacji  wymaganych  dokumentów, 

jakie  na

leżało  złożyć  wraz  z  ofertą.  W  tym  elemencie  załącznika  nie  ma  oświadczenia 

kształtowanego  wolą  wykonawców,  którzy  zobowiązani  byli  wyłącznie  do  podania  ceny  i 

wskazania  produktu,  jaki  miałby  być  dostarczony  w  ramach  zamówienia.  W  szczególności 

należy  odnotować,  iż  w  kolumnie  nr  10  –  identyfikującej  produkt,  wykonawcy  nie  byli 

zob

owiązani  do  potwierdzania  parametrów  produktu,  czy  też  ich  rozmiarów.  W  oparciu  o 

samo  wskazanie  nazwy  produktu  i  jego  producenta,  wra

z  z  dokumentami  załączonymi  do 

oferty  Zamawiający  identyfikował  przedmiot  świadczenia i  jego  właściwości  techniczne.  Dla 

potwierdzenia  t

ych  ostatnich  Zamawiający  żądał  złożenia  przedmiotowych  środków 

dowodowych. N

ależy również odnotować, iż wytyczna dotycząca żądanych dokumentów nie 


uzasadnia tezy odwołania, iż żądane było w swz złożenie dokumentów dla każdego rozmiaru 

rękawiczek.  Takiego  zapisu  nie  ma  w  swz,  a  tym  samym  wskazane  w  wezwaniu  z  dnia 

023  r.  przez  Zamawiającego,  iż  Zamawiający  wymagał  „…  Pełny  raport  testowy 

p

rzed  wysyłką  potwierdzający  wymagane  parametry,  nie  starszy  niż  z  2017  roku  dla 

rozmiarów  XS-XL…”,  nie  mogło  w  sposób  skuteczny  modyfikować  faktycznej  treści 

dokumentacji zamówienia. Zamawiający wymagał złożenia pełnego raportu testowego przed 

wysyłką  potwierdzającego  parametry,  nie  starszego  niż  z  2017  r.  Nie  było  natomiast 

wskazania  na  obowiązek  dostarczenia  raportu  dla  każdego  z  rozmiarów  oferowanego 

produktu.  Nie  to  stanowi  jednak  przedmiot  zarzutu, 

w  którym  istotnym  jest  ustalenie,  czy 

uzupełnienie przedmiotowego środka dowodowego prowadziło do złożenia nowej oferty. 

ocenie  składu  orzekającego  taka  sytuacja  nie  nastąpiła.  Wyraźnie  należy  rozróżnić 

oświadczenie  wykonawcy  z  formularza  asortymentowo-cenowego  od  przedmiotowych 

środków  dowodowych.  Różnica  ta  wynika  bowiem  z  odmiennych  celów  i  znaczenia  dla 

identyfikacji  przedmiotu  oferty.  To 

w  oświadczeniu  wskazującym  na  nazwę  produktu  i 

producenta  nast

ępuje  identyfikacja  produktu.  Natomiast  jego  cechy  i  właściwości  oceniane 

miały  być  na  podstawie  dokumentów,  w  tym  wskazanego  raportu.  Ponieważ  uzupełniony 

raport inspekcji dotyczył tego samego produktu, co wskazany w formularzu asortymentowo-

cenowym,  nie  mogło  dojść  do  zmiany  przedmiotu  świadczenia.  Różnice  jakie  dotyczyły 

grubości rękawiczek mierzonej na palcu i w części dłoni były wyłącznie spowodowane tym, 

że  badane  były  różne  serie  produkcji  takiego  samego  wyrobu  medycznego.  Występujące 

różnice  w  pomiarach  nie  oznaczają  jednak,  iż  doszło  do  zmiany  przedmiotu  świadczenia  i 

wskazują  wyłącznie  na  różnice,  jakie  mogą  wystąpić  na  etapie  jego  produkcji.  Odwołujący 

nie kwestion

ował faktu, iż produkt może na etapie produkcji ulegać pewnym zmianom, co w 

ocenie  składu  orzekającego  jest  okolicznością  znaną  i  akceptowaną  również  przez 

Zamawiającego,  który  opisał  parametr  grubości  przedziałem  wartości,  dopuszczając 

odstępstwa  +/-.  Tym  samym  z  faktu  istnienia różnic  na etapie produkcji nie można  jeszcze 

wywodzić, iż w ofercie nastąpiła zmiana przedmiotu świadczenia przez zaoferowanie innego 

produktu  niż  wskazany  w  formularzu  asortymentowo-cenowym.  Odwołujący  w  sposób 

niezgodny  z  rzeczywistością  wywodził,  iż  identyfikacja  przedmiotu  oferty  nastąpić  miała  w 

oparciu  o  opis  przedmiotu  zamówienia  zamieszczony  automatycznie  przez  Zamawiającego 

w  załączniku  nr  6.  To  wskazanie  przez  wykonawcę  nazwy  produktu  i  jego  producenta 

identyfikowało  przedmiot  oferty,  a  jego  właściwości  miały  być  wykazane  przedmiotowymi 

środkami  dowodowymi.  Uzupełnienie  przedmiotowego  środka  dowodowego  nie  prowadziło 

zatem do zmiany przedmiotu 

oferty i nie stanowiło o złożeniu nowej oferty.  

świetle powyższego odwołanie zostało oddalone. 


O  kosztach  post

ępowania orzeczono stosownie do wyniku na podstawie art. § 5, § 8 ust 2 

pkt.  1  roz

porządzenia  Prezesa  Rady  Ministrów  z  dnia  31  grudnia  2020  r.  w  sprawie 

szcze

gółowych  rodzajów  kosztów  postępowania  odwoławczego,  ich  rozliczania  oraz 

wysoko

ści  i  sposobu  pobierania  wpisu  od  odwołania  (Dz.  U.  poz.  2437).  Izba  zaliczyła  do 

kosztów  postępowania  odwoławczego  wpis  oraz  koszty  Zamawiającego  na  podstawie 

rachunku  złożonego  przed  zamknięciem  rozprawy,  obejmującego  wynagrodzenie 

pełnomocnika i obciążyła nimi Odwołującego w całości. 

Przewodni

czący: 

……………………………………..