Sygn. akt: KIO 2755/24
POSTANOWIENIE
Warszawa, dnia 22 sierpnia 2024 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący:
Ryszard Tetzlaff
na posiedzeniu niejawnym be
z udziału stron w dniu 22 sierpnia 2024 r. w Warszawie
odwołania
wniesionego
do
Prezesa
Krajowej
Izby
Odwoławczej
w
dniu
2 sierpnia 2024 r. przez wykonawc
ę: EKO-MYŚL Sp. z o.o., Dalsze 36, 74-300 Myślibórz
w postępowaniu prowadzonym przez Związek Gmin Dolnej Odry, ul. Narciarska 57,
74-500 Chojna
postanawia:
umorzyć postępowanie odwoławcze;
nakazać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych kwoty 15 000 zł 00
gr
(słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy) tytułem zwrotu kwoty uiszczonego wpisu
na rzecz wykonawc
ę EKO-MYŚL Sp. z o.o., Dalsze 36, 74-300 Myślibórz.
Na orzeczenie -
w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za
pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie -
Sądu Zamówień Publicznych.
Przewodniczący:
………………………………
Sygn. akt KIO 2755/24
UZASADNIENIE
Dnia 2 sierpnia 2024 r.
(wpływ do Prezesa KIO w wersji elektronicznej podpisane
podpisem cyfrowym za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej - ePUAP)
odwołanie względem czynności z 23 lipca 2024 r. złożył EKO-MYŚL Sp. z o.o., Dalsze 36,
300 Myślibórz zwane dalej: „EKO-MYŚL Sp. z o.o.” albo „Odwołującym”. Kopie odwołania
Zamawiający otrzymał w tym samym dniu (e-mailem). Odwołanie zostało podpisane przez
radcę prawnego umocowanego na podstawie pełnomocnictwa z 01.08.2024 r. udzielonego
przez P.Z. osobę ujawnioną i umocowaną do samodzielnej reprezentacji zgodnie
z załączonym dokumentem rejestrowym.
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Zagospodarowanie
odpadów komunalnych pochodzących z nieruchomości objętych gminnym systemem
gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie Związku Gmin Dolnej Odry” znak
sprawy: ZGDO.272.1.2024” MK, opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej
w dniu 23.07.2024 r. pod nr OJ S 142/2024 440207 - 2024 przez:
Związek Gmin Dolnej
Odry, ul. Narciarska 57, 74-500 Chojna zwany dalej:
„Zamawiającym”. Do ww. postępowania
o udzielenie zamówienia zastosowanie znajdują przepisy ustawy z dnia 11 września 2019 r. -
Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605), zwana dalej: „Pzp” albo „PZP”
albo
„Pzp”.
Zarzucił naruszenie przez Zamawiającego następujących przepisów:
1) art. 433 pkt 2) i 3) P.z.p. w zw. z art. 471 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny
(t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1061, dalej: „K.c.” lub „k.c.”) w zw. z art. 3531 K.c. w zw. z art. 473 §
1 K.c. poprzez zobowiązanie Wykonawcy do osiągnięcia tzw. „poziomów recyklingu” oraz
„poziomów składowania”, w sytuacji, w której: a) ustawowo obowiązek ten obciąża
Zamawiającego jako związek międzygminny (mocą stosownych regulacji ustawy z dnia 13
września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 399;
dalej: „u.c.p.g.”), b) Zamawiający, funkcjonujący jako związek międzygminny swoimi
działaniami i zaniechaniami doprowadził do stanu udaremniającego zrealizowanie ustawowo
nałożonego na niego celu, a negatywne konsekwencje tego stanu przenosi na wykonawcę,
który ma świadczyć usługę zagospodarowania odpadów, c) Zamawiający dokumentami
zamówienia nie ustanowił, poza zobowiązaniem wykonawcy do osiągnięcia tzw. „poziomów
recyklingu” oraz „poziomów składowania”, żadnych regulacji, które miałyby umożliwiać
osiągnięcie tego stanu czy też warunków powiązanych z tym celem, d) skorelowanie ww.
obowiązku z usługą zagospodarowania odpadów, a w szczególności w sposób określony
przez Zamawiającego w dokumentach zamówienia, jest nieuzasadnione przedmiotem
zamówienia, a w konsekwencji ustanowione w dokumentach zamówienia obowiązek i kary
umowne nie korelują, bezpośrednio lub pośrednio z przedmiotem umowy lub jej
prawidłowym wykonaniem przez wykonawcę, e) przedmiotem zamówienia jest usługa
zagospodarowania, a na osiągnięcie tych poziomów wpływ mają działania i zaniechania
Zamawiającego oraz działającego na jego rzecz operatora odbioru odpadów komunalnych,
f) kontestowane obowiązki prowadzą de facto i de iure do rozszerzenie odpowiedzialności
Wykonawcy ponad zasadę zawinienia (art. 472 K.c. w zw. z art. 355 K.c.) wprowadzając
naruszającą art. 353(1) K.c. zasadę odpowiedzialności gwarancyjnej (art. 473 § 1 k.c.),
obarczającą wykonawcę odpowiedzialnością za okoliczności stojące po stronie
Zamawiającego, gdyż w świetle przytoczonych faktów, osiągnięcie poziomów recyklingu jest
niemożliwe i nie zależy od Wykonawcy, lecz Zamawiającego (art. 433 pkt 3 P.z.p.),
2) art. 99 ust. 1 P.z.p. w zw. z art. 134 ust. 1 pkt 20) P.z.p. i art. 16 P.z.p. w zw. z art. 3531
K.c. w zw.
z art. 387 § 1 K.c. w zw. z art. 5 K.c. poprzez nałożenie na Wykonawcę
obowiązku zagospodarowania odpadów komunalnych w sposób umożliwiający osiągniecie
na terenie każdej z gmin wchodzących w skład ZGDO poziomu przygotowania do
ponownego użycia i recyklingu odpadów komunalnych, o którym mowa w art. 3b Ustawy
z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach [dalej: „poziom/y
recyklingu”], w sposób nieuwzględniający okoliczności takich jak: a) przedmiot zamówienia
obejmuje wyłącznie odpady uprzednio wytworzone i odebrane „u źródła” od właścicieli
nieruchomości zamieszkałych, b) przedmiotem zamówienia jest usługa zagospodarowania,
a na osiągnięcie tych poziomów wpływ mają działania i zaniechania Zamawiającego oraz
działającego na jego rzecz operatora odbioru odpadów komunalnych, c) znanego
Zamawiającemu problemu słabej jakości selektywnej zbiórki odpadów komunalnych u źródła
na terenie związku międzygminnego, stanowiącego efekt działalności związku niezwiązany
z usługą zagospodarowania tych odpadów, d) wiadomemu Zamawiającemu, ustawowemu
odniesieniu obowiązku osiągania poziomów recyklingu przez związek (zamawiającego),
a nie każdą z gmin członkowskich z osobna, przy jednoczesnym zobowiązaniu wykonawcy
zagospodarowującego odpady do osiągniecia poziomów odnoszonych względem każdej
z gmin z osobna, e) braku wpływu Wykonawcy na jakość odpadów kierowanych do
Wykonawcy celem zagospodarowania, przez operatora odbierającego odpady od właścicieli
nieruchomości, f) braku wpływu Wykonawcy na podejmowanie przez Zamawiającego działań
wpływających na zapewnienie wymaganej ustawowo jakości selektywnego zbierania
odpadów komunalnych, do których jest on obowiązany na mocy powszechnie
obowiązujących przepisów prawa, w sytuacji, gdy zgodnie z przepisami u.c.p.g.
Zamawiający jest adresatem obowiązków określonych w art. 3b u.c.p.g., g) wdrożenia od 1
stycznia 2025 r., tj. w okresie realizacji umowy, tzw. systemu kaucyjnego, który w sposób
niewątpliwy wpłynie na ilość i morfologię odpadów selektywnie zbieranych, przekazywanych
do zagospodarowania w ramach umowy o udzielenie zamówienia publicznego, a którego to
wpływu Zamawiający nie uwzględnia w dokumentach zamówienia, h) obowiązek zachowania
zasad współżycia społecznego, w tym zasady uczciwości kupieckiej, które opisanym
działaniem Zamawiającego, sprowadzającym się w szczególności do przeniesienia
ciążących na nim zobowiązań publicznoprawnych na Wykonawcę, - czego konsekwencją
jest nałożenie na wykonawcę, nie tylko nieuprawnionego ale i w przypadku przedmiotu
zamówienia, niemożliwego do zrealizowania (art. 387 § 1 K.c.) przez wykonawcę obowiązku
osiągnięcia poziomu przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów
komunalnych wskazanego w art. 3b ust. 1 u.c.p.g., w wysokościach kolejno 55%, 56%, 57%
za każdy rok obowiązywania umowy (od dnia 1 stycznia 2025 r. do dnia 31 grudnia 2027 r.),
sankcjonowanego obowiązkiem zapłaty kary umownej, (§9 ust. 1 pkt 2-3 PPU), co z kolei
narusza zasady zachowania uczciwej konkurencji, proporcjonalności oraz równego
traktowania wykonawców, a także zasady współżycia społecznego, co uniemożliwia
wykonawcom prawidłowe skalkulowanie ryzyk kontraktowych i prawidłową wycenę oferty,
a co zostało szerzej omówione w dalszej części niniejszego odwołania,
3) art. 99 ust. 1 P.z.p. w zw. z art. 134 ust. 1 pkt 20) P.z.p. w zw. z art. 3531 K.c. w zw. z art.
387 § 1 k.c. w zw. z art. 16 pkt 1) i 3) P.z.p, poprzez ustanowienie względem wykonawcy
obowiązku osiągniecia tzw. „poziomu składowania” (z przyczyn analogicznych do
wskazanych w pkt 2 powyżej), ale i również art. 99 ust. 1 P.z.p. w zw. z art. 433 pkt 2) P.z.p.
w zw. z art. 134 ust. 1 pkt 20) P.z.p. i art. 16 P.z.p. poprzez dokonanie opisu przedmiotu
zamówienia w zakresie obowiązku zagospodarowania odpadów komunalnych w sposób
umożliwiający osiągniecie na terenie każdej z gmin wchodzących w skład ZGDO
nieprzekroczenia poziomu składowania, o którym mowa w art. 3b ust.2a u.c.p.g.”, zwanego
dalej i powyżej „poziomem składowania”, poprzez sformułowanie tego obowiązku
z odwołaniem się do przepisów aktu delegowanego, który mocą ustawy ma zostać wydany
na podstawie art. 3b ust. 4 u.c.p.g.,
w sytuacji aktualnego nie istnienia tego aktu, który to ma
regulować sposób obliczania poziomu składowania oraz warunki zaliczania masy
składowanych odpadów komunalnych i odpadów pochodzących z przetwarzania odpadów
komunalnych do masy odpadów komunalnych poddanych składowaniu; ewentualnie:
4) naruszenie przepisu art. 134 ust. 1 pkt 20 P.z.p. i art. 16 P.z.p. w zw. z art. 8 ust. 1 P.z.p.
w zw. z art. 353(1) oraz art. 5 k.c.
w zw. z art. 483 § 1 k.c. poprzez zastrzeżenie na rzecz
Zamawiającego kar umownych za nieosiągnięcie poziomów recyklingu (§ 9 ust. 1 pkt 2-3
PPU) w wysokości rażąco wygórowanej, nieuwzględniającej w szczególności faktu, że:
a) przedmiotem zamówienia jest usługa zagospodarowania, a na osiągnięcie tych poziomów
wpływ mają działania i zaniechania Zamawiającego oraz działającego na jego rzecz
operatora odbioru odpadów komunalnych, b) wysokość „poziomów recyklingu” oraz
„składowania” została przez Zamawiającego odniesiona do wartości ustanowionych
ustawowo, w sytuacji w której wykonawca Strona 5 zagospodarowywać będzie wyłącznie
odpady odbierane „u źródła”, a więc te, które w najmniejszym stopniu pozwalają na
osiągniecie ww. współczynników, c) poziomy recyklingu i składowania, mocą ustawy,
względem Zamawiającego obliczane są względem Związku (jako całości), a nie
poszczególnych gmin, d) jakość odpadów kierowanych do zagospodarowania uzależniona
jest od realizacji usługi polegającej na odbiorze i transporcie odpadów komunalnych przez
innego operatora, -
W świetle powyższego zastrzeżenie w/w kar umownych stanowi
nadużycie prawa podmiotowego Zamawiającego do kształtowania postanowień umownych
i jest sprzeczne z zasadami współżycia społecznego, z uwagi na dominujący wpływ
Zamawiającego i operatora odbierającego odpady, na jakość odpadów kierowanych do
zagospodarowania.
Odwołujący wnosił o nakazanie Zamawiającemu:
1) usunięcia z dokumentów zamówienia postanowień: a) Rozdziału II ust. 12-13 SWZ,
b) Rozdziału II ust. 9-12 OPZ, c) § 5 ust. 13 - 17 PPU, d) § 9 ust. 1 pkt 2) -3) PPU.
ewentualnie: 2) zmiany postanowień Rozdziału II ust. 12 i 13 SWZ; Rozdziału II ust. 9 – 12
OPZ oraz § 5 ust. 13 – 17 poprzez nadanie im brzmienia (z uwzględnieniem koniecznych
zmian redakcyjnych dostosowujących odesłania wewnętrzne): „1. Strony zobowiązują się do
realizacji zamówienia, w sposób nakierowany na osiągniecie ustawowo określonego celu
ZGDO, określonego w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i aktach
wykonawczych: 1) poziomu przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów
komunalnych, o którym mowa w art. 3b ust.1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku
w gminach, 2) poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji
przekazywanych do składowania, o którym mowa w art. 3c ust.2 ustawy o utrzymaniu
czystości i porządku w gminach, 3) nieprzekroczenia poziomu składowania, o którym mowa
w art. 3b ust.2a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zwanego dalej
poziomem składowania. 2. Zamawiający zobowiązuje się do realizacji wszystkich ciążącym
na nim ustawowo obowiązków w sposób zgodny z celami o którym mowa w ust. 1 powyżej,
a w ramach i w związku z realizacją zamówienia do: 1) podejmowania działań
gwarantujących wzrost ilości odpadów selektywnie wytwarzanych przez właścicieli
nieruchomości zamieszkałych, względem ilości wytwarzanych odpadów niesegregowanych
(zmieszanych) do wartości nie mniejszej niż 45% względem całego wolumenu tych odpadów
w skali każdego roku kalendarzowego, 2) zobowiązania operatora odbierającego odpady
komunalne do realizacji usługi odbioru odpadów „u źródła” z uwzględnieniem celu, o którym
mowa w ust. 1 powyżej, w szczególności poprzez: a) bezpośrednie przekazywanie odpadów
celem zagospodarowania, po ich odbiorze do instalacji zapewnianej przez wykonawcę
zagospodarowującego odpady komunalne, b) zapewnienie logistyki odbioru i przekazywania
odpadów do instalacji, zmierzającej do możliwie najszybszego przekazania odpadów celem
ich zagospodarowania, -
oraz podejmowania przez Zamawiającego wszelkich działań
nakierowanych na realne wykonywanie obowiązków i zobowiązań ciążących na operatorze
odbierającym odpady. 3. Wykonawca zobowiązuje się do współpracy i współdziałania
z Zamawiającym, dla osiągnięcia przez ZGDO celu o którym mowa w ust. 1 powyżej,
w szczególności poprzez: 1) weryfikację jakości i morfologii przyjmowanych odpadów, 2)
identyfikowanie przyczyn niskiej jakości przekazywanych odpadów oraz informowanie o tym
Zamawiającego, wraz z wskazaniem rozwiązań, które w jego ocenie dają możliwość
lepszego osiągniecia celu o którym mowa w ust. 1, 3) zapewnienie najlepszej technologii
zagospodarowania odpadów, które zostały mu przekazane przez Związek, za
pośrednictwem operatora, 4) zaniechania działań negatywnie wpływających na osiągnięcie
celu, o którym mowa w ust. 1, w szczególności poprzez wydłużony okres magazynowania
odpadów lub zagospodarowywanie ich w procesach mniej efektywnych niż jest to możliwe
przez Wykonawcę. 5. Wykonawca za nieefektywność realizowania obowiązków, o których
mowa w ust. 1 i 4, podnosi odpowiedzialność określoną w … [należy wprowadzić odesłanie
do postanowień zastępujących § 9 ust. 1 pkt 2 i 3) PPU – wskazanych poniżej]”
3) zmiany postanowień § 9 ust. 1 pkt 2 i 3) PPU ich usunięcie oraz wprowadzenie
następujących postanowień je zastępujących: ,,1. Zamawiający pod warunek wywiązania się
z obowiązków ciążących na nim mocą dokumentów zamówienia w zakresie do którego
nawiązują poniżej wskazane kary, w szczególności poprzez realizację obowiązków
wskazanych w … [jednostka redakcyjna inkorporująca powyżej wskazany ust. 2] jest
uprawniony do naliczenia względem Wykonawcy kary tytułem nieosiągnięcia w każdym roku
realizacji zamówienia, począwszy od 2025 r., przez Związek: 1) poziomu przygotowania do
ponownego użycia i recyklingu odpadów komunalnych, o którym mowa w art. 3b ust.1
ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, 2) poziomu ograniczenia masy
odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, o
którym mowa w art. 3c ust.2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 2.
Ustalenie osiągnięcia lub nieosiągnięcia przez Związek współczynników wskazanych w ust.
1 powyżej, nastąpi corocznie na podstawie sprawozdania, o którym mowa w art. 9q ustawy z
dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, przekazanego przez
Związek marszałkowi województwa i wojewódzkiemu inspektorowi ochrony środowiska.
Niezaakceptowanie przez właściwe organy sprawozdania lub konieczność jego korekty
(niezależnie od przyczyn) stanowi podstawę do zmiany wysokości naliczonej kary. 3.
Podstawę do zmiany wysokości kary lub odstąpienia od jej naliczenia, a także umorzenia
(w przypadku jej naliczenia), stanowi korekta sprawozdania jak również wydane przez
odpowiedni organ decyzji wskazanej w art. 9zb ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r.
o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (o zawieszeniu zapłaty kary lub jej umorzeniu).
4. Wysokość kary o której mowa w ust. 1 pkt 1) będzie ustalana każdorazowo na poziomie
ustalonym w proporcji do ilości pełnych miesięcy realizacji usług przez Wykonawcę w danym
roku kalendarzowym z uwzględnieniem zasady: 1 miesiąc realizacji umowy w danych roku to
kara w wysokości 1/72 względem kary pieniężnej, która może zostać nałożona na Związek
lub zostanie nałożona na Związek z art. 9z ust. 2a pkt 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r.
o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. 5. Wysokość kary o której mowa w ust. 1 pkt
2) będzie ustalana każdorazowo na poziomie ustalonym w proporcji do ilości pełnych
miesięcy realizacji usług przez Wykonawcę w danym roku kalendarzowym z uwzględnieniem
zasady: 1 miesiąc realizacji umowy w danych roku to kara w wysokości 1/24 względem kary
pieniężnej, która może zostać nałożona na Związek lub zostanie nałożona na Związek z art.
9z ust. 2a pkt 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku
w gminach.”
4) Ewentualnie, przypadku nieuwzględnienia żądań z pkt 1)-3) wyżej, Odwołujący wnosił
o nakazanie zmiany projektowanych postanowień: a) Rozdziału II ust. 12-13 SWZ, b)
Rozdziału II ust. 9-12 OPZ, c) § 5 ust. 13 - 17 PPU, d) § 9 ust. 1 pkt 2) -3) PPU.
Odwołanie zostało wniesione z zachowaniem ustawowego 10-dniowego terminu,
w zakresie
dokumentów zamówienia w szczególności postanowień Specyfikacji Warunków
Zamówienia zwanej dalej: „SWZ” opublikowanych w dniu 23 lipca 2024 r. (na stronie
internetowej prowadzonego postępowania).
Odwołujący uiścił wpis od odwołania w wymaganej wysokości oraz przekazał kopię
odwołania (e-mailem) wraz z załącznikami Zamawiającemu.
Skład orzekający Krajowej Izby Odwoławczej, wyznaczony do rozpoznania
niniejszej sprawy odwoławczej ustalił i zważył, co następuje:
Zamawiający w dniu 5 sierpnia 2024 r. (na stronie internetowej Zamawiającego)
wezwał wraz kopią odwołania, w trybie art. 524 Pzp, uczestników postępowania
przetargowego do wzięcia udziału w postępowaniu odwoławczym. Żadne zgłoszenie
przystąpienia nie miało miejsca.
W dniu 21 sierpnia 2024 r.
(wpływ do Prezesa KIO w wersji elektronicznej podpisane
podpisem cyfrowym za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej - ePUAP)
Zamawiający poinformował Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, że uwzględnienia
odwołanie w całości. Stwierdził, że: „(…) Zamawiający informuje, iż uwzględnił zarzuty
odwołania i dokonał modyfikacji zapisów SWZ oraz PPU zgodnie z żądaniem odwołania
a także przesunął termin składania i otwarcia ofert. Pismo pn. Wyjaśnienia treści SWZ,
Modyfikacja SWZ, Zmiana terminu składania i otwarcia ofert zostało opublikowane na stronie
prowadzonego przez Zamawiającego postępowania w dniu 16.08.2024 r. Dowód: -
Wyjaśnienia treści SWZ, Modyfikacja SWZ, Zmiana terminu składania i otwarcia ofert z dnia
16.08.2024 r. -
ogłoszenie o zmianie ogłoszenia opublikowane w dniu 16.08.2024 r., -
ogłoszenie o zmianie ogłoszenia przekazane w dniu 13.08.2024 r., - zrzut ekranu
potwierdzający zamieszczenie na stronie internetowej prowadzonego postępowania. Wobec
uwzględnienia przez Zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu
wnoszę o umorzenie postępowania odwoławczego. (…)”. Odpowiedź została podpisana
przez radcę prawnego umocowanego na podstawie pełnomocnictwa 19.08.2024 r.
udzielonego przez
Przewodniczącego Zarządu Związku Gmin Dolnej Odry osobę
uprawnioną zgodnie z załączonym Statutem.
Mając na uwadze powyższe, Izba zważyła co następuje.
Izba zważyła, że wobec uwzględnienia przez Zamawiającego w całości zarzutów
podniesionych w odwołaniu i braku zgłoszenia przystąpień po stronie Zamawiającego
postępowanie odwoławcze należało umorzyć na podstawie art. 522 ust. 1 Pzp. Przepis ten
stanowi w zdaniu pierwszym, że w przypadku uwzględnienia przez Zamawiającego
w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu Izba może umorzyć postępowanie
odwoławcze na posiedzeniu niejawnym bez obecności stron oraz uczestników postępowania
odwoławczego, którzy przystąpili do postępowania po stronie wykonawcy, pod warunkiem
że w postępowaniu odwoławczym po stronie Zamawiającego nie przystąpił w terminie żaden
wykonawca. Zgodnie z art. 522 ust. 1 in fine Pzp, w
przypadku uwzględnienia przez
Z
amawiającego w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu, Zamawiający wykonuje,
powtarza lub unieważnia czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgodnie
z żądaniem zawartym w odwołaniu.
W tym stanie rzeczy Izba na podstawie art. 522 ust. 1 Pzp
umorzyła postępowanie
odwoławcze, orzekając w formie postanowienia na podstawie art. 553 zd. 2 Pzp.
O kosztach postępowania orzeczono na podstawie art. 574 i 575 Pzp oraz § 9 ust. 1
pkt 2 lit a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 roku w sprawie
szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz
wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania (Dz. U. z 2020r., poz. 2437 ze
zmianami), z którego wynika, że jeżeli zamawiający uwzględnił w całości zarzuty
przedstawione w odwołaniu przed otwarciem rozprawy, a do postępowania odwoławczego
nie przystąpił żaden wykonawca po stronie zamawiającego, Izba orzeka o dokonaniu zwrotu
odwołującemu z rachunku Urzędu kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.
Przewodniczący:
………………………………