Sygn. akt: KIO 2908/24
POSTANOWIENIE
Warszawa, dnia 22 sierpnia 2024 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodnicząca: Irmina Pawlik
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez
udziału stron oraz uczestników w dniu
22 sierpnia 2024 r. w
Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej w dniu 12 sierpnia 2024 r. przez wykonawcę Signify Poland Spółka
z
ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Pile w postępowaniu prowadzonym przez
zama
wiającego Miasto Tarnobrzeg
postanawia:
1. umarza
postępowanie odwoławcze;
nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy Signify
Poland Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Pile
kwoty 15 000
zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy) uiszczonej tytułem
wpisu od
odwołania.
Na orzeczenie -
w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za
pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie -
Sądu Zamówień Publicznych.
Przewodnicząca: ………………….………
Sygn. akt: KIO 2908/24
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający Miasto Tarnobrzeg (dalej jako „Zamawiający”) prowadzi postępowanie
o
udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego pn. „Wymiana opraw
nieenergooszczędnych na nowe oprawy na terenie Miasta Tarnobrzega” (znak sprawy: BZP-
I.271.28.2024).
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym
Unii Europejskiej S: 150/2024 z dnia 2 sierpnia 2024 r. pod numerem 465346-2024. Do ww.
postępowania o udzielenie zamówienia zastosowanie znajdują przepisy ustawy z dnia 11
września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm., dalej
„ustawa Pzp”). Wartość szacunkowa zamówienia przekracza progi unijne, o których mowa
w art. 3 ustawy Pzp.
W dniu 12 sierpnia 2024 r. wykonawca
Signify Poland Spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą w Pile (dalej jako „Odwołujący”) wniósł odwołanie wobec
treści dokumentów ww. zamówienia. Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie art. 99
ust. 1, 2 i 4 w zw. z art. 16 pkt 1, 2 i 3 i art. 101 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp poprzez dokonanie
opisu przedmiotu zamówienia w sposób nieuwzględniający wszystkich wymagań i
okoliczności mogących mieć wpływ na treść oferty, w sposób nieprecyzyjny, a także poprzez
stawianie względem przedmiotu zamówienia wymagań nieproporcjonalnych do celu
zamówienia oraz w sposób utrudniający uczciwą konkurencję, poprzez dobór parametrów
technicznych i
preferencje określonych rozwiązań technicznych, które charakteryzują
produkty konkretnego producenta, doprowadzając przy tym do wyeliminowaniu innych
wykonawców, w tym Odwołującego jego produktów oraz w sposób, który nie prowadzi do
zachowania zasady przejrzystości postępowania. Odwołujący wniósł o uwzględnienie
odwołania w całości oraz nakazanie Zamawiającemu dokonania zmian w dokumentach
zamówienia w sposób określony w uzasadnieniu odwołania.
Izba
ustaliła, że Zamawiający w dniu 13 sierpnia 2024 r. opublikował za pośrednictwem
platformy zakupowej
kopię odwołania, wzywając wykonawców do przystąpienia do
postępowania odwoławczego. W ustawowym terminie wskazanym w art. 525 ust. 1 ustawy
Pzp
do postępowania odwoławczego po stronie Zamawiającego nie zgłosił przystąpienia
żaden wykonawca.
Zamawiający w dniu 21 sierpnia 2024 r. złożył odpowiedź na odwołanie, w której
poinformował, że uznaje zarzuty postawione w odwołaniu oraz wnosi o umorzenie
postępowania na posiedzeniu niejawnym. Zamawiający wskazał, że po przeanalizowaniu
stanowiska Odwołującego uznał słuszność jego argumentacji i uwzględnia w całości zarzuty
przedstawione w odwołaniu.
Biorąc pod uwagę powyższe, Izba uznała, że zachodzą podstawy do umorzenia
postępowania odwoławczego w oparciu o art. 522 ust. 1 ustawy Pzp.
Zgodnie z
treścią tego przepisu w przypadku uwzględnienia przez zamawiającego
w
całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu, Izba może umorzyć postępowanie
odwoławcze na posiedzeniu niejawnym bez obecności stron oraz uczestników postępowania
odwoławczego, którzy przystąpili do postępowania po stronie wykonawcy, pod warunkiem że
w postępowaniu odwoławczym po stronie zamawiającego nie przystąpił w terminie żaden
wykonawca. W takim przypadku zamawiający wykonuje, powtarza lub unieważnia czynności
w postępowaniu o udzielenie zamówienia, zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu.
W
przedmiotowym postępowaniu odwoławczym Zamawiający uwzględnił zarzuty
odwołania w całości, natomiast po jego stronie w ustawowym terminie nie przystąpił do
postępowania odwoławczego żaden wykonawca, co wyczerpuje dyspozycję ww. przepisu
i
obliguje Izbę do umorzenia postępowania odwoławczego. Powyższe powoduje zakończenie
postępowania odwoławczego bez merytorycznego rozpoznania zarzutów odwołania.
W tym stanie rzeczy Izba na podstawie art. 522 ust. 1 ustawy Pzp umorzyła
postępowanie odwoławcze, orzekając w formie postanowienia zgodnie z art. 568 pkt 3
ustawy Pzp.
O kosztach postępowania odwoławczego Izba orzekła na podstawie art. 557 i 575
ustawy Pzp oraz § 9 ust. 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie
szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz
wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania z dnia 30 grudnia 2020 r. (Dz. U. z 2020
r. poz. 2437).
Przewodnicząca:
……………………………….