Sygn. akt: KIO 3313/24
Warszawa, 18
września 2024 r.
POSTANOWIENIE
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodnicząca: Katarzyna Odrzywolska
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez
udziału stron w dniu 18 września 2024 r.
w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
11 września 2024 r. przez wykonawcę Signify Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Pile
w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego, którym jest: Gmina Kornowac
postanawia:
1. um
orzyć postępowanie odwoławcze;
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego
Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy
Signify Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Pile kwoty 9 000 zł 00 gr (słownie:
dziewięć tysięcy złotych zero groszy) stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Na orzeczenie -
w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga
za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie
Sądu Zamówień Publicznych.
Przewodnicząca:
……………………………….………
Sygn. akt: KIO 3313/24
Uzasadnienie
Gmina Kornowac (dalej „zamawiający”) prowadzi postępowanie o udzielenie
zamówienia publicznego, o wartości niższej niż progi unijne, o których mowa w art. 3 ustawy
z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1320) -
dalej „ustawa Pzp” pn. „Rozświetlony Kornowac (Modernizacja oświetlenia ulicznego Gminy
Kornowac)”, nr postępowania: RI.271.5.2024.SŻ - dalej „postępowanie” lub „zamówienie”.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych
w dniu 6 września 2024 r. pod numerem 2024/BZP 00487912.
W dniu
11 września 2024 r. przez wykonawcę Signify Poland Sp. z o.o. z siedzibą
w Pile (d
alej: „odwołujący”) zostało wniesione odwołanie do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej na czynności zamawiającego polegające na ustaleniu treści dokumentów
zamówienia (w szczególności specyfikacji warunków zamówienia wraz z załącznikami)
z naruszeniem niżej wymienionych przepisów: art. 99 ust. 1, 2 i 4 ustawy Pzp w zw. z art. 16
pkt 1, 2 i 3 ustawy Pzp i art. 101 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp poprzez dokonanie opisu
przedmiotu zamówienia w sposób nieuwzględniający wszystkich wymagań i okoliczności
mogących mieć wpływ na treść oferty, a także poprzez stawianie względem przedmiotu
zamówienia wymagań nieproporcjonalnych do celu zamówienia oraz w sposób utrudniający
uczciwą konkurencję, poprzez dobór parametrów technicznych i preferencje określonych
rozwiązań technicznych, które charakteryzują produkty konkretnego producenta,
doprowadzając
przy
tym
do wyeliminowaniu innych wykonawców, w tym odwołującego i jego produktów oraz w
sposób, który nie prowadzi do zachowania zasady przejrzystości postępowania.
Wskazując na powyższe zarzuty odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania
i nakazanie z
amawiającemu dokonania zmiany dokumentów zamówienia, w sposób opisany
w uzasadnieniu odwołania.
Izba ustaliła, że czynność zamawiającego stanowiąca podstawę zarzutów niniejszego
odwołania została dokonana w dniu 6 września 2024 r. W tym dniu zamawiający opublikował
Ogłoszenie o zamówieniu, SWZ i pozostałe dokumenty związane z postępowaniem.
Tym samym termin do wniesienia odwołania został dochowany.
Odwołujący w piśmie procesowym, przesłanym do akt sprawy w dniu 16 września
2024 r.
oświadczył, iż cofa odwołanie wniesione w dniu 11 września 2024 r. Przedmiotowe
pismo zostało złożone w formie elektronicznej, podpisane przez osobę upoważnioną
do reprezentowania odwołującego.
W tym stanie rzeczy Izba na podstawie art. 568 pkt 1 ustawy Pzp
umorzyła
postępowanie odwoławcze, orzekając w formie postanowienia.
O kosztach postępowania odwoławczego Izba orzekła na podstawie art. 557 i 575
ustawy Pzp w zw. z § 9 ust. 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie
szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz
wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania z dnia 30 grudnia 2020 r.
(Dz. U. z 2020 r. poz. 2437), nakazując dokonanie na rzecz odwołującego zwrotu
z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych kwoty uiszczonej tytułem wpisu, w wysokości
stanowiącej 90% jego wartości.
Przewodnicząca:
……………………………….………