Podpisanie umowy w sprawie zamówienia publicznego może wiązać się z pewnym ryzykiem, związanym zarówno z nieprzewidzianymi zdarzeniami na rynkach krajowym i zagranicznym, jak i ze zmianami po stronie samych kontrahentów. Klauzule dotyczące modyfikacji umowy pozwalają na zmiany jej treści w razie konieczności, np. gdy zaistnieją okoliczności, na które strony nie miały wpływu i które utrudniają lub uniemożliwiają wykonanie umowy zgodnie z jej pierwotnym zakresem. Jednocześnie, takie klauzule powinny jasno określać procedury, których należy przestrzegać przy dokonywaniu zmian, w tym np. wymagania dotyczące formy i terminów ich zgłaszania, a także wymogi co do uzgodnienia tych zmian przez obie strony.
W tym tygodniu w Top temacie przedstawiamy 9 trudnych sytuacji, które mogą wystąpić w trakcie realizacji umów między zamawiającym a wykonawcą. Aby uniknąć tych problemów, warto przestrzegać kilku opisanych tam zasad.
Poniżej wszystkie ważne treści, które pojawiły się w naszym serwisie w ostatnich dniach.
Teraz o takich newsach możesz dowiadywać się jako pierwszy! Jak? Pobierz darmową aplikację „Twój asystent” i od dziś bądź zawsze na bieżąco! Więcej przeczytasz tutaj >> https://twojasystent.pl/portal-zamowienia-publiczne