Od 1 lipca br. zamierzano wprowadzić obowiązek informowania o umowach, jakie zawierają zamawiający, w rejestrze Ministra Finansów (sprawdź planowaną datę przesunięcia terminu wejścia w życie nowych przepisów – Rejestr umów powyżej 500 zł od 2023 roku zamiast od lipca br.?). Obowiązek w założeniu dotyczył kontraktów, których wartość nie przekracza 500 zł (po zmianach ma to być 5.000 zł). Czy wobec tego wskazane są modyfikacje regulaminu zamówień tzw. bagatelnych, który dotyczy zakupów poniżej 130.000 zł?
Z pewnością warto w nim zaznaczyć, kto w jednostce zamawiającej będzie odpowiedzialny za realizację nowego obowiązku rejestracyjnego. Nie ma potrzeby, aby doprecyzowywać w nim inne kwestie związane z tym tematem. Brak też wytycznych UZP i innych organów administracji w tym zakresie.
Szczegóły związane z tym zagadnieniem publikujemy w poradzie:
Obszerne opracowania na temat rejestru umów znajdziesz tutaj: