Zamawiający w założeniu mają zostać zobowiązani do umieszczania informacji o zawartych przez siebie umowach w rejestrze umów prowadzonym przez Ministra Finansów. Obowiązek miał wejść w życie 1 lipca 2022 r., ale trwają prace legislacyjne nad przesunięciem tego terminu. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że nowe regulacje nie zaczną obwiązywać w przewidzianym czasie. Obowiązek rejestracyjny jest źródłem wielu niewiadomych, które prawdopodobnie uda się rozstrzygnąć, dopiero gdy zamawiający zaczną go realizować w praktyce. Nasi eksperci szukają m.in. odpowiedzi na pytanie, czy rejestr umów powyżej 500 zł obejmie umowy o pracę oraz umowy zlecenia. Zapoznaj się z dwiema odpowiedziami w tym zakresie.
O rejestrze umów piszemy także tutaj:
>> Rejestr umów powyżej 500 zł – wskazówki dla zamawiających, jak realizować nowy obowiązek
Od 1 lipca br. zamierzano wprowadzić obowiązek informowania o umowach, jakie zawierają zamawiający, w rejestrze Ministra Finansów (sprawdź planowaną datę przesunięcia terminu wejścia w życie nowych przepisów – Rejestr umów powyżej 500 zł od 2023 roku zamiast od lipca br.?). Obowiązek w założeniu dotyczył kontraktów, których wartość nie przekracza 500 zł (po zmianach ma to być 5.000 zł). Czy wobec tego wskazane są modyfikacje regulaminu zamówień tzw. bagatelnych, który dotyczy zakupów poniżej 130.000 zł?