Od 1 lipca br. zamierzano wprowadzić obowiązek informowania o umowach, jakie zawierają zamawiający, w rejestrze Ministra Finansów (sprawdź planowaną datę przesunięcia terminu wejścia w życie nowych przepisów – Rejestr umów powyżej 500 zł od 2023 roku zamiast od lipca br.?). Obowiązek w założeniu dotyczył kontraktów, których wartość nie przekracza 500 zł (po zmianach ma to być 5.000 zł). Czy wobec tego wskazane są modyfikacje regulaminu zamówień tzw. bagatelnych, który dotyczy zakupów poniżej 130.000 zł?
Żaden z aktualnych przepisów prawa nie wymaga, aby zamawiający przygotował regulamin udzielania zamówień publicznych o wartości szacunkowej do 130.000 zł. Dysponowanie takim dokumentem nie jest więc obowiązkowe. Jego wprowadzenie jest jednak dobrą praktyką. Regulamin zamówień bagatelnych pozwala ujednolicić zasady, jakimi zamawiający kieruje się, wydatkując środki publiczne i chroni przed zarzutami naruszenia dyscypliny finansów publicznych w razie kontroli.
Powinien on dzielić zakupy według ich wartości a następnie w różny sposób określać wymogi formalne względem poszczególnych kwot. Sprawdź wzorcowy regulamin zamówień podprogowych i wykorzystaj w Twojej jednostce.
Szczegóły dotyczące tego, jak tworzyć regulamin publikujemy tutaj:
Regulamin udzielania zamówień publicznych poniżej 130.000 zł - wskazówki jako go przygotować