Dostawa 6 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT), świadczenie usług utrzymania i szkolenie pracowników – to przedmiot ogłoszonego przetargu przez warszawskiego przewoźnika kolejowego. Wykonawcy mają blisko 3 miesiące na złożenie ofert. Termin mija 25 lutego 2014r.
Warszawska Kolej Dojazdowa poszukuje firmy, która dostarczy jej 6 nowych składów, które będą wykorzystywane do przewozów pasażerskich w aglomeracji warszawskiej. Dodatkowo, wybrany wykonawca przez 6 miesięcy od przekazania taboru będzie świadczył usługi jego utrzymania. WKD chce też żeby wybrana firma przeszkoliła pracowników w zakresie obsługi i naprawy pojazdów. Zamawiający szacuje, że realizacja tego zamówienia będzie kosztować 109 265 509 zł bez VAT.
Wybrany przedsiębiorca będzie miał od 18 do 24 miesięcy od dnia podpisania umowy z zamawiającym na dostarczenie pojazdów. Dostawa pierwszego musi się odbyć w terminie nieprzekraczającym 18 miesięcy od daty zwarcia kontraktu. Szósty pojazd musi trafić do zamawiającego najpóźniej po 24 miesiącach od tego dnia. Okresy między poszczególnymi dostawami nie mogą być krótsze niż 1 miesiąc i nie dłuższe niż 2 miesiące.
Oferty wykonawców będą oceniane na podstawie czterech kryteriów. Największe znaczenie będzie miała cena (waga 50%). Zamawiający weźmie też pod uwagę zużycie energii elektrycznej przez pojazd (25%), powierzchnię podłogi dostępnej dla pasażerów w pojeździe (15%), a także liczbę dodatkowych miejsc siedzących w pojeździe ponad wymagane 160 (10%).
WKD wymaga od oferentów wniesienia wadium w wysokości 1 mln zł. Wykonawcy mogą je złożyć w formie pieniężnej, jako poręczenie bankowe, gwarancję bankową, gwarancję ubezpieczeniową lub poręczenia udzielonego przez podmioty, wskazane w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Zakup nowego taboru wraz z dodatkowymi usługami będzie współfinansowany przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami Unii Europejskiej. Podstawą do realizacji tego przedsięwzięcia jest projekt „Rozwój systemu publicznego transportu pasażerskiego w aglomeracji warszawskiej poprzez zwiększenie wydajności, niezawodności i bezpieczeństwa Warszawskiej Kolei Dojazdowej”.