Zamówienie usługi serwisowej sprzętu biurowego – czy rozdzielić dostawy i usługi?

Dodano: 08.12.2016
Pytanie:

Zamierzam wszcząć postępowanie na utrzymanie urządzeń biurowych (drukarek, urządzeń wielofunkcyjnych oraz faksów) w stałej sprawności techniczno-użytkowej poprzez kompleksową usługę serwisową obejmującą przeglądy, naprawy i konserwacje oraz wyminę materiałów eksploatacyjnych w tym tuszy/tonerów i części zamiennych. Poszczególne składowe części zamówienia (usługa i dostawa) nie są obiektywnie możliwe do rozdzielenia. Jak oszacować wartość zamówienia? Muszę wziąć pod uwagę wszystkie koszty wykonawcy związane z realizacją umowy, w szczególności przeglądów konserwacyjnych, napraw, części zamiennych, materiałów eksploatacyjnych (z wyłączeniem papieru), ekspertyz, dojazdów, utylizacji oraz deinstalacji i instalacji urządzeń. Zakładam, że usługa serwisowa obejmuje również wymianę materiałów eksploatacyjnych w tym tonerów. Czy nie narażę się na zarzut, iż nie podzieliłam tego zamówienia na usługę i osobno dostawę (tzn. na części)?

Pozostało jeszcze 77% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu?

Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • 4 519 fachowych porad prawnych
  • możliwości zadawania 3 własnych pytań w miesiącu
  • codziennie aktualizowanej bazy ponad 650 000 przetargów
  • nielimitowanej możliwości ustawienia alertów i powiadomień o nowych przetargach
  • ponad 200 wzorów dokumentów
  • 22 szkoleń wideo na tematy związane z Pzp
  • wyroków KIO oraz słownika kodów CPV

Zamów dostęp

Masz dostęp do portalu?

Zaloguj się.

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Andrzela Gawrońska-Baran

Andrzela Gawrońska-Baran

W ramach praktyki zawodowej prowadzi AGB Kancelarię Radcy Prawnego. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz Podyplomowego Studium Integracji...