Oferta wykonawcy została wybrana jako najlepsza w postępowaniu w trybie zamówienia na usługi społeczne. W postępowaniu nie było obowiązku wniesienia wadium, natomiast należało złożyć zabezpieczenie należytego wykonania umowy. Wykonawca przed wyznaczonym przez zamawiającego terminem wniósł zabezpieczenie przelewem bankowym. Przelew dotarł na czas, więc zamawiający podpisał umowę i przesłał ją pocztą wykonawcy. Umowa została wysłana do wykonawcy na błędny adres (pomyłka zamawiającego), po czym wróciła do zamawiającego i ponownie nadano ją na poprawny adres.
Wykonawca nie podpisał ostatecznie umowy z powodu konfliktu przy ustaleniu szczegółowych terminów realizacji usługi. Zamawiający nie dopuszczał żadnych zmian w zaproponowanym przez siebie harmonogramie, mimo że zgodnie z treścią umowy to po stronie wykonawcy leży zaproponowanie szczegółowego harmonogramu i przekazanie go do akceptacji zamawiającemu. Ten konflikt oraz brak woli ze strony zamawiającego, aby dojść do konsensusu, spowodował, że wykonawca nie zdecydował się zawrzeć umowy. Czy w opisanej sytuacji zamawiający ma obowiązek zwrócić wniesione zabezpieczenie należytego wykonania umowy?
Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:
Zaloguj się.