Umowa na dostawę oleju napędowego – jak ją realizować w obliczu drastycznych zmian cen?

Dodano: 06.07.2022
Pytanie:

Mamy podpisaną z zamawiającym umowę na dostawę oleju napędowego. Wartość zamówienia przekracza progi unijne. Kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty była najniższa prowizja od ceny hurtowej PKN Orlen z dnia dostawy dla ceny paliwa dostarczanego do zamawiającego. Zadeklarowaliśmy w umowie ponad 7% prowizji. Po wybuchu wojny rosyjsko-ukraińskiej radykalnie zmieniły się warunki na rynku paliw i realizacja umowy oznacza dla nas stratę. Jak można sobie poradzić w tej sytuacji? Czy zamawiający:

1)      powinien potraktować wojnę jako siłę wyższą i renegocjować z nami warunki w zakresie wysokości prowizji, 

2)      może zawrzeć z nami porozumienie o zmianie umowy np. na okres do rozstrzygnięcia nowego przetargu i potem ogłosić nowy przetarg,

3)      ma prawo egzekwować zapisy umowy bez względu na okoliczności, a w przypadku gdy ich nie zrealizujemy, wypowiedzieć umowę z przyczyn leżących po naszej stronie i ogłosić nowy przetarg? Co w takim przypadku z karą umowną?

Pozostało jeszcze 87% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu?

Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • 4 519 fachowych porad prawnych
  • możliwości zadawania 3 własnych pytań w miesiącu
  • codziennie aktualizowanej bazy ponad 650 000 przetargów
  • nielimitowanej możliwości ustawienia alertów i powiadomień o nowych przetargach
  • ponad 200 wzorów dokumentów
  • 22 szkoleń wideo na tematy związane z Pzp
  • wyroków KIO oraz słownika kodów CPV

Zamów dostęp

Masz dostęp do portalu?

Zaloguj się.

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Karol Jaworski

Karol Jaworski

Radca prawny z wieloletnim doświadczeniem w stosowaniu Prawa zamówień publicznych

Powiązane treści