certyfikat jakości

Upewnij się, czy certyfikaty jakości mogą stanowić kryterium oceny ofert?

Pytanie:

Prowadzimy postępowanie na usługę kompleksowego utrzymania ciągłości druku wraz z dzierżawą nowych urządzeń (art. 275 pkt 1 ustawy Pzp). Jako jedno z kryteriów oceny ofert chcemy przyjąć kryterium jakościowe. Będziemy mianowicie wymagać, aby wykonawca udokumentował powszechnie znanymi, stosowanymi, wdrażanymi certyfikatami, że przestrzega norm jakości usług serwisowych w odniesieniu do drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych ogólnie oraz będących przedmiotem dzierżawy w szczególności a także stosuje te normy. Dodatkowo certyfikaty powinny także potwierdzać jakość usługi wsparcia dla klienta (użytkownika), bezpieczeństwa informatycznego i bezpieczeństwa informacji w zakresie polityki bezpieczeństwa, organizacji bezpieczeństwa informacji, zarządzania aktywami, bezpieczeństwem zasobów ludzkich, bezpieczeństwa fizycznego i środowiskowego, zarządzania systemami i sieciami, kontroli dostępu, pozyskiwania, rozwoju i utrzymania systemów informatycznych, zarządzania incydentami związanymi z bezpieczeństwem informacji, zarządzania zmianą i ciągłością działania. Wykonawca otrzyma odpowiednią liczbę punktów, kiedy wykaże się np.: minimum trzema/dwoma/jednym ogólnie znanymi i powszechnie stosowanymi certyfikatami. Czy wskazane rozwiązanie może stanowić kryterium oceny ofert? Jeśli nie, to czy zamawiający może żądać, aby wykonawca wykazał się ww. certyfikatami w kontekście warunków udziału w postępowaniu? Czy mogą one stanowić przedmiotowe środki dowodowe?