Pytanie:
Zamawiający (jednostka budżetowa gminy) ogłosiła postępowanie w trybie podstawowym na wyżywienie. W postępowaniu wpłynęła jedna oferta od wykonawcy będącego również jednostką budżetową tej samej gminy. Zamawiający wybrał ofertę oraz podpisał umowę na świadczenie wyżywienia (opublikowano ogłoszenie w BZP o zawarciu umowy, sporządzono ZPTP). W trakcie weryfikacji postępowania kontrolujący stwierdzili, że wykonawca będący jednostką budżetową tej samej gminy co zamawiający, nie jest wyposażony w atrybut zdolności prawnej oraz w konsekwencji w zdolność do czynności prawnych. W związku z tym dokument złożony przez wykonawcę nie jest ofertą w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego. Co za tym idzie, zamawiający powinien unieważnić postępowanie, stwierdzając, że nie wpłynęła żadna oferta.
Jak ma postąpić teraz zamawiający? Co należy zrobić z umową, informacją o wyborze oferty, ogłoszeniem o udzieleniu zamówienia? Dokonać unieważnienia umowy, która z chwilą podpisania była nieważna? Cofnąć wybór oferty i opublikować unieważnienie wraz ze zmianą ogłoszenia? Pozostawić bez zmian?